Malé Karpaty mali kedysi sieť uzkokolajok. Škoda, že sa na to zabudlo a sa to aspoň sčasti neobnovuje. Podobne pohoria v zahraničí majú tieto krásne a ekologické atrakcie pre rodiny s deťmi. V Bratislave a okolo by dopyt bol enormný.
petrasovsky
.
To je pravda. Pekna cesta sa kedysi volala Schienweg - Kolajnicna. Pozdlz dolnej hajovne a pozdlz celeho Schienwegu viedla uzkokolajka az dole cez Raciansku k zeleznici, kde bol sklad dreva.
Aj Malokarpatský diaľkoplaz to spomína: „Prv sa táto cesta volala Koľajničnou cestou – Schienweg, keďže v čase rúbania hory tu bola úzkokoľajka“. https://aladin.elf.stuba.sk/~s...
Tzn. zrejme tam skutočne krátkodobo existovala dočasná lesná dráha na spracovanie kalamity alebo väčšieho výrubu (mimo stabilných existovali takýchto dočasných ďalšie desiatky, v medzivojnovom období, kedy to malo maximum nejaká úzka viedla pomaly v každej druhej doline).
No aj podľa nižšie uvedeného príspevku to asi nebude pomenované po železnici. Vzhľadom na tie dátumy. Pekná cesta má priemerný sklon (odhadom) tak 7-8%. Miestami (na asfalte - a súhlasím, že ten nemusí kopírovať prípadnú pôvodnú trať) až 12% Pre vlaky je dosť už len zlomok z toho (ak sa nebavíme o ozubnici). Ešte snáď ak by šlo o úvrať.
Chcelo by to popátrať; hej, etymológia názvu teda zrejme s dráhou nesúvisí.
Čo sa týka sklonových pomerov, na samotné spúšťanie (brzdených) vozňov by to snáď bolo použiteľné, prázdne by už hore nejak animálne vytiahli, nepotrebovali predpokladám, aby sa tam adhézne driapal rušeň.
NIe je pravda,ze sa aspon cast neobnovuje. https://sites.google.com/site/... mozes im darovat 2%, alebo aj zo svojho, ci len prilozit ruku k obnove Je to pekne miesto a je tam viac atrakcii na jednom mieste.
aj ked od Blavy je to dalej, ale zas Blavaci aj tam maju po okoli chalupy
neviem, ci je narodny park to najlepsie riesenie, nie som odbornik, no asi by uz konecne nieco bolo treba urobit a nie len stale dokola hovorit a diskutovat, mestske lesy su pomaly mestske holiny, momentalne sa zurivo tazi, drevo odvaza jeden tahac za druhym so znackami z celeho Slovenska, po cestach so zakazom vjazdu sa neustale okrem techniky taziarov prehana mnozstvo osobnych aut /ze by vsetci mali vynimky?/, turisticke a cyklisticke chodniky su rozryte od traktorov, miesta, kde este pred par rokmi boli uzke chodnicky pre turistov, su teraz siroke vyjazdene cesty, domy sa tlacia do lesa zo vsetkych stran...
vazeny pan Stasek, zo vzduchu nezijem, nikomu nenadavam, konstatujem fakty - len ten uvedene nevidi, kto nechce vidiet, ku geniovi mam daleko, skuste citat s porozumenim, hned na uvod pisem, ze nie som odbornik, tak naco tolke prskanie z Vasej strany, ze by Vam bol niekto stupil na otlak?
sa vyjadrujete k veciam,ktorým ako neodborník nerozumiete ?Jedine ,že by ste boli presvedčený ,že aj príroda je niečo ako hokej , futbal či tenis ,t.j.veci ,ktorým (akože) rozumejú všetci ...
Pan Stasek este raz /a posledny krat/, pre istotu si dam capslock - KONSTATUJEM FAKTY - cize popisujem, to co v lese vidim a na to mi stacia oci, to snad nie je zakazane, ziadne riesenie neponukam, lebo ho naozaj neviem. A to ze sa mi nepacia napr. rozryte turisticke chodniky? Bohuzial, nepacia sa mi, je to moj nazor a nebudem ho menit kvoli Vam. Teraz idem radsej do lesa pozriet, ci sa nahodou od vcera nieco nezmenilo k lepsiemu.
dodržiavať v súčasnosti platné zákony a neničiť lesy / chodníky "nájazdníckym" štýlom ťažby. Národný park je samozrejme hlúposť, ale marketingovo to dobre vyzerá: "tím vallo" tým vyvoláva dojem, že sa venuje niečomu dôležitému a koncepčnému. Pritom sú v rozpočtovom provizóriu, v meste nefungujú základné veci, bežná prevádzka im padá na hlavu, za 3 mesiace s tým nič nerobili. Jediné, v čom sú aktívni, je marketing. Postavený na nezmysloch a vzdušných zámkoch typu metropilitný inštitút, či národný park malé karpaty. Ak to takto pôjde naďalej, bude to Nesrovnal 2.0. S tým rozdielom, že za Nesrovnala aspoň základná prevádzka funkcií mesta ako-tak fungovala. Systémové veci neriešil úplne identicky ako ich nerieši vallo.
s tými našími NP a stavom v akom sú. Sa zbláznila celá republika. Nevieme sa postarať o tie parky, čo máme; pozrite sa, čo sa deje v Nízkych Tatrách. Pre ozdravenie NP vieme maximálne tak tie oblasti, ktoré treba vrátiť do lana príroda, z územia národného parku vyňať. A hneď je ozdraveno.
Slovensko nemá na to (ekologicky,ekonomicky a ani demograficky), aby malo skutočné ,rozumej divočinové národné parky.Sú len územia ,ktoré tak z vôle pár oblbnutých politikov a pseudoochranárov nazývame. Sú to typické pseudoochranárske "Potemkinove dediny" ,na ktoré sa míňajú obrovské peniaze a územia samotné sa tým samozrejme musia míňať účinku.Správanie niektorých užívateľov na území tzv.národných parkov (napr.bikerov,motorkárov,štvorkolkárov,gliderov,zberačov lesných plodín a koniec koncov aj nelegálnych lovcov veľkých šeliem...)je vynútené skutočnosťou, že Slovensko je vlastne jedna maličká preľudnená krajina ,ktorú už nie je možné deliť na územia človekom bežne využívanými a na územia s prírodnou rovnováhou.Zonácia tzv.NP je len obyčajným štiepaním vlasov a oblbovaním ľudí s tým ,že sme tou najprírodnejšou a najmenej človekom zmenenou krajinou na svete,alebo aspoň jednou z nich,čo však vôbec nie je pravda. Toto najlepšie dosvedčuje, že táto cesta je (na rozdiel napr.od Svajčiarska)úplne chybná a nesprávna.Navyše : v našich tzv.národných parkoch štát nevlastní ani 50 % pozemkov !Takže z celej výmery tzv.NP 3.180 km2 vlastní štát,čiže národ asi len 1.500 km2 ! Tak o akých "národných parkoch" sa to tu bavíme...
.
https://aladin.elf.stuba.sk/~s...
Tzn. zrejme tam skutočne krátkodobo existovala dočasná lesná dráha na spracovanie kalamity alebo väčšieho výrubu (mimo stabilných existovali takýchto dočasných ďalšie desiatky, v medzivojnovom období, kedy to malo maximum nejaká úzka viedla pomaly v každej druhej doline).
Ďakujem
Čo sa týka sklonových pomerov, na samotné spúšťanie (brzdených) vozňov by to snáď bolo použiteľné, prázdne by už hore nejak animálne vytiahli, nepotrebovali predpokladám, aby sa tam adhézne driapal rušeň.
Ono aj na adhéznych tratiach sa nájdu divoké sklony:
https://en.wikipedia.org/wiki/...
1558: Schinweg ; 1561: Schimweg ; 1573: Schinweeg ; 1574: Schinweg ; 1584: Schienwegh ; 1588: Ausserschienweg ; 1588: Oberschienweg ; 1588: Inerschienweg ;
1604: Scheinweg ; 1610: Schönbegh ; 1611: Schönweg ; 1611: Frizperg ; 1611: Schinweg ; 1619: Schinweg ; 1619: Jerenfridsberg ; 1627: Schynweg ; 1630: Schynbeg ; 1673: Grosser Schienweeg ; 1679: Schönweg ; 1685: Schimweg ; 1692: Herunter Schönweeg ; 1693: Chinweg ; 1697: Obern Schönweeg ...
http://www.ortvay.eu/tartalom/...
.
https://sites.google.com/site/...
mozes im darovat 2%, alebo aj zo svojho, ci len prilozit ruku k obnove
Je to pekne miesto a je tam viac atrakcii na jednom mieste.
aj ked od Blavy je to dalej, ale zas Blavaci aj tam maju po okoli chalupy