Streda, 8. júl, 2020 | Meniny má IvanKrížovkyKrížovky

Pre diaľničnú križovatku Triblavina chcú aktivisti na jeseň protestovať

Petičiari chcú verejnosť upozorniť, že v prípade križovatky Triblavina nie je stále vyhraté a aj po zverejnení aktuálneho riešenia Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) hrozí dopravný kolaps.

Pečný výbor požaduje stretnutie všetkých dotknutých strán.Pečný výbor požaduje stretnutie všetkých dotknutých strán. (Zdroj: KS)

BRATISLAVA. Zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 Bratislava-Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 plánujú na september zorganizovať v Chorvátskom Grobe, bratislavských Vajnoroch, Ivanke pri Dunaji a Bernolákove protestné akcie.

Požadujú stretnutie

Na ministerstvo dopravy dnes zároveň podali urgenciu, ktorou žiadajú ministra Romana Brecelyho (nominant #Siete), predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavla Freša a generálneho riaditeľa NDS Róberta Auxta o stretnutie. "Začiatkom mája nám bolo avizované, že nás zaradia do pracovnej skupiny, kde sa bude riešenie Triblaviny preberať. Do konca mája sme čakali na ohlásené riešenie. Následne prišli medializované informácie NDS koncom júna, ale nedostali sme žiadne technické vysvetlenie," uviedol na dnešnom brífingu zástupca petície a starosta Vajnôr Ján Mrva.

Skryť Vypnúť reklamu

Aktivisti trvajú na tom, aby sa diaľničná križovatka Triblavina stavala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013. "Podľa územného rozhodnutia z roku 2013 medzi Bratislavou a Trnavou malo byť na kolektory 11 napojení. Norma hovorí, že sa na kolektory môže napájať každých 500 metrov, ale na diaľnicu len každých päť kilometrov, pri výnimke 2,5 kilometra," vysvetlil Mrva. Od križovatky D1 a D4 má byť križovatka Triblavina vzdialená 2,5 kilometra. Keď bude podľa Mrvu diaľnica riešená bez súbežných kolektorov, nebude možné na ňu napojiť regionálne komunikácie. "Tie kolektory by dovolili odľahčiť komunikácie, kde dnes stoja ľudia v zápchach," vysvetlil Mrva.

Logistické centrum dopravu ešte zhorší

Zástupcovia petície upozornili aj na zámer vybudovať v blízkosti Bratislavy nový logistický park. "Bez toho, aby sa umožnilo pokračovať vo výstavbe diaľnice tak, ako je zakotvená v územných plánoch, sa tu umiestňujú ďalšie zdroje dopravy, ktoré život obyvateľov zásadne zhoršia," uviedla Tatiana Kratochvílová z občianskeho združenia Triblavina. Aktuálne riešenie NDS je práve podľa tohto združenia ďalším z pokusov obísť schválenú koncepciu dopravy v území a nie je ani prinavrátením sa k zákonnému postupu. "To, že NDS navrhuje diaľnicu v úseku medzi križovatkou Triblavina a Bratislavou ako päťpruh, bez možnosti napojenia obcí zo severnej aj južnej strany, hovorí v prospech len jedného developéra, ktorý zásadne zaťaží toto územie," tvrdia aktivisti. Tí sú presvedčení, že bez kolektorov sa nedá v súlade s Územným plánom BSK a v súlade s odsúhlasenou koncepciou rozširovania diaľnice D1 vybudovať ani obchvat Bratislavy, konkrétne križovanie D1 s D4.

Skryť Vypnúť reklamu

NDS koncom júna konštatovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice. Ide o pôvodnú koncepciu 3 plus 2, ktorá je upravená tak, aby zohľadňovala reálny nárast dopravy a zároveň efektívne využila verejné zdroje. Súčasťou diaľnice majú byť požadované kolektory a to tak, ako je uvedené v Územnom pláne BSK. Aktuálne riešenie križovatky Triblavina s tromi pruhmi a dvomi kolektormi je podľa ministra dopravy Brecelyho najlepším riešením. "Skúšali sme rôzne varianty, ale toto sa nám zdá byť najlogickejšie a zároveň to spĺňa všetky parametre a stavebné povolenia aj územný plán," uviedol.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si správne vybrať akumulátorovú techniku?
  2. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  3. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  4. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  5. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  6. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  7. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  8. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark?
  9. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách
  10. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií
  1. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  2. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  3. Garmin pridáva technológiu solárneho dobíjania
  4. Discover even more with the Spectacular Slovakia bundle offer
  5. Najviac slovenských dodávateľov vlastnej značky má COOP Jednota
  6. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  7. Nechceli ich pustiť na pozemok
  8. Užite si sedem dobrých rokov s hypotékou
  9. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  10. V Poprade pribudnú byty, Barbora už rastie
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 37 201
  2. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 27 004
  3. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 21 909
  4. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 17 414
  5. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 13 292
  6. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 12 937
  7. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 12 492
  8. Tieto chyby sú pri zateplení fasády najčastejšie – vyhnite sa im 10 955
  9. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 606
  10. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 9 741
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Čelnú zrážku s autom motocyklista neprežil

Pri nehode zasahovali aj leteckí záchranári.

Proti komárom na Morave bojujú tento rok inak

Názory na to, čo je najekologickejší prístup, sa rôznia.

Medzi dobrovoľníkmi, ktorí hľadajú liahniská, sú aj deti.

V Moravskom sv. Jáne padlo vedenie, vlaky meškajú viac než hodinu

Porucha ovplyvnila vnútroštátne aj medzištátne spoje.

Sochy na hradbách oživili mesto. Originálna hra je tu

Hra Mocný opasok je na Slovensku unikátom.

Sochy na trnavských hradbách.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Hygienik Kapasný reaguje na nové štatistiky: Z okresu Žilina nebolo päť prípadov

Päť prípadov odhalilo testovanie na pracovisku Klinickej biochémie v Žiline.

Peniaze zo zbierky dostal každý, kto bol v autobuse smrti. Pozostalí sú nespokojní

V každej dedine zvolili iný kľúč na delenie peňazí. V jednej odhlasovali pomer 2:1 v prospech rodín, ktorých člen neprežil. V druhej dostali všetci rovnakú sumu.

Nezvestného 66-ročného Milana z Banskej Bystrice našli mŕtveho v lese

Polícia odvolala pátranie po nezvestnom 66-ročnom Milanovi Nociarovi z Banskej Bystrice.

Už ste čítali?