Piatok, 19. október, 2018 | Meniny má Kristián
Nájdete nás na webe

Pre diaľničnú križovatku Triblavina chcú aktivisti na jeseň protestovať

Petičiari chcú verejnosť upozorniť, že v prípade križovatky Triblavina nie je stále vyhraté a aj po zverejnení aktuálneho riešenia Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) hrozí dopravný kolaps.

Pečný výbor požaduje stretnutie všetkých dotknutých strán.(Zdroj: KS)

BRATISLAVA. Zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 Bratislava-Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 plánujú na september zorganizovať v Chorvátskom Grobe, bratislavských Vajnoroch, Ivanke pri Dunaji a Bernolákove protestné akcie.

Požadujú stretnutie

Na ministerstvo dopravy dnes zároveň podali urgenciu, ktorou žiadajú ministra Romana Brecelyho (nominant #Siete), predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavla Freša a generálneho riaditeľa NDS Róberta Auxta o stretnutie. "Začiatkom mája nám bolo avizované, že nás zaradia do pracovnej skupiny, kde sa bude riešenie Triblaviny preberať. Do konca mája sme čakali na ohlásené riešenie. Následne prišli medializované informácie NDS koncom júna, ale nedostali sme žiadne technické vysvetlenie," uviedol na dnešnom brífingu zástupca petície a starosta Vajnôr Ján Mrva.

Článok pokračuje pod video reklamou

Aktivisti trvajú na tom, aby sa diaľničná križovatka Triblavina stavala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013. "Podľa územného rozhodnutia z roku 2013 medzi Bratislavou a Trnavou malo byť na kolektory 11 napojení. Norma hovorí, že sa na kolektory môže napájať každých 500 metrov, ale na diaľnicu len každých päť kilometrov, pri výnimke 2,5 kilometra," vysvetlil Mrva. Od križovatky D1 a D4 má byť križovatka Triblavina vzdialená 2,5 kilometra. Keď bude podľa Mrvu diaľnica riešená bez súbežných kolektorov, nebude možné na ňu napojiť regionálne komunikácie. "Tie kolektory by dovolili odľahčiť komunikácie, kde dnes stoja ľudia v zápchach," vysvetlil Mrva.

Logistické centrum dopravu ešte zhorší

Zástupcovia petície upozornili aj na zámer vybudovať v blízkosti Bratislavy nový logistický park. "Bez toho, aby sa umožnilo pokračovať vo výstavbe diaľnice tak, ako je zakotvená v územných plánoch, sa tu umiestňujú ďalšie zdroje dopravy, ktoré život obyvateľov zásadne zhoršia," uviedla Tatiana Kratochvílová z občianskeho združenia Triblavina. Aktuálne riešenie NDS je práve podľa tohto združenia ďalším z pokusov obísť schválenú koncepciu dopravy v území a nie je ani prinavrátením sa k zákonnému postupu. "To, že NDS navrhuje diaľnicu v úseku medzi križovatkou Triblavina a Bratislavou ako päťpruh, bez možnosti napojenia obcí zo severnej aj južnej strany, hovorí v prospech len jedného developéra, ktorý zásadne zaťaží toto územie," tvrdia aktivisti. Tí sú presvedčení, že bez kolektorov sa nedá v súlade s Územným plánom BSK a v súlade s odsúhlasenou koncepciou rozširovania diaľnice D1 vybudovať ani obchvat Bratislavy, konkrétne križovanie D1 s D4.

NDS koncom júna konštatovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice. Ide o pôvodnú koncepciu 3 plus 2, ktorá je upravená tak, aby zohľadňovala reálny nárast dopravy a zároveň efektívne využila verejné zdroje. Súčasťou diaľnice majú byť požadované kolektory a to tak, ako je uvedené v Územnom pláne BSK. Aktuálne riešenie križovatky Triblavina s tromi pruhmi a dvomi kolektormi je podľa ministra dopravy Brecelyho najlepším riešením. "Skúšali sme rôzne varianty, ale toto sa nám zdá byť najlogickejšie a zároveň to spĺňa všetky parametre a stavebné povolenia aj územný plán," uviedol.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 15 985
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 950
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 458
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 703
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 586
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 046
  7. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 6 916
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 6 710
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 286
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 578

Hlavné správy z MY Pezinok

Na D1 pri Triblavine budú od soboty dopravné obmedzenia

Prejazdné budú takmer vždy minimálne dva jazdné pruhy v každom smere.

Vyzerajú ako zlaté. S podobným chrupom muflóna sa ešte nestretol

Môže ísť o zlato? S podobnými zubami sa vraj poľovník nikdy nestretol, povlak na chrupe muflóna sme preverovali aj u zlatníka.

Bratislava a Trnava budú spolupracovať v integrovanom dopravnom systéme

Železničná doprava by mala byť v roku 2019 zapojená do integrovaného dopravného systému už z Trnavy.

Mesto Pezinok uspelo v odvolaní voči hodnoteniu transparentnosti

Pezinok za uplynulé dva roky mierne poklesol v svojej otvorenosti, tvrdí Transparency International Slovensko (TIS).

Prečo listy na jeseň menia farbu a opadajú?

Mrazy oslabia červené sfarbenie.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koniec rozprávkového života Mariána Kočnera na Donovaloch (fotogaléria)

Donovaly už podnikateľ, ktorý je momentálne vo väzbe, tak skoro neuvidí.

V Gaderskej doline horí les, zasahujú tam desiatky hasičov

S požiarom v ťažko dostupnom teréne bojuje 40 profesionálnych a dobrovoľných hasičov.

Európska komisia odobrila projekt výstavby D3 na Kysuciach

Dobrá správa prišla z Bruselu, peniaze sa ujdú aj diaľničnému úseku na Kysuciach.

Čaká nás daždivý víkend. Na horách môže snežiť

Počas nadchádzajúceho víkendu bude slnka minimum.

Vybrali SME

Už ste čítali?