Štvrtok, 16. august, 2018 | Meniny má Leonard
Nájdete nás na webe

K Triblavine sa vyjadril aj Palčák

Názory na rozšírenie diaľnice sa množia a každý je iný, nájsť kompromis tak môže byť ešte ťažšie.

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA(Zdroj: TASR)

BERNOLÁKOVO. Od kedy NDS predstavila nové riešenie rozšírenia diaľnice D1 ho stihli skritizovať aktivisti, Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) a vyjadril sa aj Výskumný ústav dopravný. Len NDS a ministerstvo sú od vtedy ticho, aj keď práve na ich adresu smerujú výzvy z viacerých strán, aby vysvetlili, kde konkrétne zvíťazil zdravý rozum, o ktorom hovoril minister Brecely.

Kým aktivisti trvajú na tom, že nové riešenie s kolektormi, ktoré vlastne kolektormi nie sú, nepomôže regionálnej doprave na území rozrastajúcom geometrickým radom, IDH trvá na riešení bez kolektorov. „Stanovisko občianskeho združenia je opreté len o územný plán. My sa snažíme vysvetliť, že najlepším riešením bolo pôvodné riešenie ešte pred dohodou župana Freša a ministra Fígeľa. Keď sa približne v rokoch 2005 až 2006 rozhodlo o rozšírení D1 od Trnavy do Bratislavy na plnohodnotný trojpruh, tak sa zároveň počítalo s vybudovaním mimoúrovňovej križovatky " Ivanka D1/D4" bez kolektorov s napojením príslušných obcí na túto križovatku cestami II. respektíve III. Triedy,“ napísal v stanovisku Ondrej Matej z IDH. Ako ďalej dodáva Matej, kraj trvá na riešení s kolektormi, aby nemusel na vlastné náklady stavať regionálne cesty. Takto by ich vybudoval štát.

Článok pokračuje pod video reklamou

Regiónu nové riešenie nepomôže

Výskumný ústav dopravný zaujal k celej veci neutrálny postoj. Podľa riaditeľa Ľubomíra Palčáka majú všetky varianty silné aj slabé stránky. Z pohľadu dopravy v regióne je však situácia iná.

„Variant technického riešenia 8-pruhovej diaľnice D1 bez kolektorov, ktoré zároveň mení aj pôvodné usporiadanie križovatky Triblavina, by umožnil čistejšie vedenie dopravnej záťaže na križovatku Ivanka-Sever na D4 po samostatných križovatkových vetvách vedených v telese diaľnice D1. Pravdou však je, že 8-pruhové technické riešenie nedostatočne zabezpečí napojenie priľahlého, dopravne veľmi exponovaného, územia na diaľnicu D1, aj keď sa rátalo, že takéto napojenie má do veľkej miery substituovať diaľničná križovatka Triblavina prepojením s cestou I/61 v smere na Bernolákovo a cestou III/1082 v smere na časť Čierna Voda,“ vyjadril sa Palčák.

Znamená to, že obyvateľom priľahlých obcí diaľnica vedúca cez ich katastre veľmi nepomôže. A čo nastane, keď sa postavia všetky pripravované projekty, vďaka ktorým narastie počet obyvateľov o desaťtisíce si dnes vie predstaviť asi málokto.

„V tejto chvíli bude úlohou Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s., projektantov, dopravných inžinierov a urbanistov vrátane zapojenia širokej verejnosti, nájsť optimálne a výhľadovo vyhovujúce technické riešenie nielen z pohľadu dostatočnej kapacity infraštruktúry, ale aj vyhovujúcej dopravnej obsluhy územia dotknutého výstavbou projektu. Zároveň je potrebné zohľadniť variant projektu s ohľadom na jeho investičnú náročnosť, celospoločenskú hodnotu za peniaze a v neposlednom rade aj environmentálnu prijateľnosť,“ dodáva na záver Palčák.

Logistické centrum a ďalšia výstavba dajú doprave zabrať ešte viac

Aby toho nebolo dosť, v Ivanke sa pripravuje výstavba logistického centra, ktoré dopravu zhustí ešte viac. Preto sa aktivity občianskeho združenia rozšírili aj týmto smerom. Od Okresného úradu v Senci žiadajú, aby projekt prešiel procesom EIA. Za najzávažnejší považujú vplyv na dopravu na starej seneckej, ktorá je preťažená už dnes a napojenie logistického parku, by znamenalo stovky kamiónov denne navyše.

Odporcovia kolektorov často tvrdia, že práve kvôli kolektorom, by na začiatku Bratislavy vznikal lievik. Aktivisti však hovoria, že napojenie obcí na diaľnicu znamená diverzifikáciu dopravy, teda len ďalšiu možnosť, ako sa dostať do Bratislavy. Územiu, ktoré bude mať raz rozlohu veľkomesta totiž časom nebude stačiť ani toto.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 434
  2. Vizuálny smog je problém 10 522
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 4 366
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 288
  5. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 3 549
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 163
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 145
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 750
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 391
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 186

Hlavné správy z MY Pezinok

Tvorivé dielne pomôžu detskej onkológii

Podujatie sa bude konať v sobotu 25. augusta od 15. hodiny v piešťanskom mestskom parku, výťažok poputuje občianskemu združeniu Svetielko Nádeje.

Policajný kynológ radí: Čo robiť pri útoku psa?

Porušenie kritickej vzdialenosti a lov. To sú dva prípady, v ktorých pes podľa kynológa prechádza do útoku. Ako sa brániť a aké varovné signály si všímať? Aké chyby robia majitelia psov najčastejšie?

VIDEO: Najdlhšia obhliadka miesta činu, prepísala históriu slovenskej polície

V areáli skládky Vlčie hory v okrese Hlohovec sa v uplnulých troch dňoch uskutočnila rozsiahla policajná akcia. Na jej priebehu sa zúčastnili policajti z odbor environmentálnej kriminality Úradu kriminálnej polície Prezídia Policajného zboru.

Veľké zmeny v regionálnej doprave majú byť pozitívne

Zmeny v regionálnej doprave, ktoré pripravila Bratislavská integrovaná doprava, vstupujú do platnosti od nedele 19. augusta.

Prváci by sa už mali pripravovať do školy, prázdniny sa pomaly končia

Aj keď sú ešte prázdniny, tohtoroční prváci by sa mali už pripravovať na svoj prvý príchod do školy.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V lese sa prechádzal so psom, zviera mu z diaľky niekto zastrelil

Majiteľ tvrdí, že strieľal profesionál.

Najdlhšia obhliadka miesta činu, prepísala históriu polície

Polícia pracuje na skládke najmä v nočných hodinách.

FOTO: Čelná zrážka osobného auta s kamiónom má už dve obete

Pri utorkovej nehode dopravnej nehode zahynuli dve ženy.

Vandali si na Sučianskej skale prikladali na oheň lavičkami

Neúcta, bezohľadnosť a arogancia. Asi tak sa dá popísať správanie ľudí, ktorí si na historickej vyvýšenine v Sučanoch opekajú pri ohnisku naozaj zvláštnym spôsobom.

Vybrali SME

Už ste čítali?