Štvrtok, 14. november, 2019 | Meniny má Irma
Nájdete nás na webe

K Triblavine sa vyjadril aj Palčák

Názory na rozšírenie diaľnice sa množia a každý je iný, nájsť kompromis tak môže byť ešte ťažšie.

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIAILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA(Zdroj: TASR)

BERNOLÁKOVO. Od kedy NDS predstavila nové riešenie rozšírenia diaľnice D1 ho stihli skritizovať aktivisti, Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) a vyjadril sa aj Výskumný ústav dopravný. Len NDS a ministerstvo sú od vtedy ticho, aj keď práve na ich adresu smerujú výzvy z viacerých strán, aby vysvetlili, kde konkrétne zvíťazil zdravý rozum, o ktorom hovoril minister Brecely.

Kým aktivisti trvajú na tom, že nové riešenie s kolektormi, ktoré vlastne kolektormi nie sú, nepomôže regionálnej doprave na území rozrastajúcom geometrickým radom, IDH trvá na riešení bez kolektorov. „Stanovisko občianskeho združenia je opreté len o územný plán. My sa snažíme vysvetliť, že najlepším riešením bolo pôvodné riešenie ešte pred dohodou župana Freša a ministra Fígeľa. Keď sa približne v rokoch 2005 až 2006 rozhodlo o rozšírení D1 od Trnavy do Bratislavy na plnohodnotný trojpruh, tak sa zároveň počítalo s vybudovaním mimoúrovňovej križovatky " Ivanka D1/D4" bez kolektorov s napojením príslušných obcí na túto križovatku cestami II. respektíve III. Triedy,“ napísal v stanovisku Ondrej Matej z IDH. Ako ďalej dodáva Matej, kraj trvá na riešení s kolektormi, aby nemusel na vlastné náklady stavať regionálne cesty. Takto by ich vybudoval štát.

Článok pokračuje pod video reklamou

Regiónu nové riešenie nepomôže

Výskumný ústav dopravný zaujal k celej veci neutrálny postoj. Podľa riaditeľa Ľubomíra Palčáka majú všetky varianty silné aj slabé stránky. Z pohľadu dopravy v regióne je však situácia iná.

„Variant technického riešenia 8-pruhovej diaľnice D1 bez kolektorov, ktoré zároveň mení aj pôvodné usporiadanie križovatky Triblavina, by umožnil čistejšie vedenie dopravnej záťaže na križovatku Ivanka-Sever na D4 po samostatných križovatkových vetvách vedených v telese diaľnice D1. Pravdou však je, že 8-pruhové technické riešenie nedostatočne zabezpečí napojenie priľahlého, dopravne veľmi exponovaného, územia na diaľnicu D1, aj keď sa rátalo, že takéto napojenie má do veľkej miery substituovať diaľničná križovatka Triblavina prepojením s cestou I/61 v smere na Bernolákovo a cestou III/1082 v smere na časť Čierna Voda,“ vyjadril sa Palčák.

Znamená to, že obyvateľom priľahlých obcí diaľnica vedúca cez ich katastre veľmi nepomôže. A čo nastane, keď sa postavia všetky pripravované projekty, vďaka ktorým narastie počet obyvateľov o desaťtisíce si dnes vie predstaviť asi málokto.

„V tejto chvíli bude úlohou Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s., projektantov, dopravných inžinierov a urbanistov vrátane zapojenia širokej verejnosti, nájsť optimálne a výhľadovo vyhovujúce technické riešenie nielen z pohľadu dostatočnej kapacity infraštruktúry, ale aj vyhovujúcej dopravnej obsluhy územia dotknutého výstavbou projektu. Zároveň je potrebné zohľadniť variant projektu s ohľadom na jeho investičnú náročnosť, celospoločenskú hodnotu za peniaze a v neposlednom rade aj environmentálnu prijateľnosť,“ dodáva na záver Palčák.

Logistické centrum a ďalšia výstavba dajú doprave zabrať ešte viac

Aby toho nebolo dosť, v Ivanke sa pripravuje výstavba logistického centra, ktoré dopravu zhustí ešte viac. Preto sa aktivity občianskeho združenia rozšírili aj týmto smerom. Od Okresného úradu v Senci žiadajú, aby projekt prešiel procesom EIA. Za najzávažnejší považujú vplyv na dopravu na starej seneckej, ktorá je preťažená už dnes a napojenie logistického parku, by znamenalo stovky kamiónov denne navyše.

Odporcovia kolektorov často tvrdia, že práve kvôli kolektorom, by na začiatku Bratislavy vznikal lievik. Aktivisti však hovoria, že napojenie obcí na diaľnicu znamená diverzifikáciu dopravy, teda len ďalšiu možnosť, ako sa dostať do Bratislavy. Územiu, ktoré bude mať raz rozlohu veľkomesta totiž časom nebude stačiť ani toto.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať
  2. Obyčajné dáta sa dokážu premeniť na neobyčajné veci
  3. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  4. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  5. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  6. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  7. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  8. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  9. Nestarnú, ale dozrievajú
  10. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE
  1. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  2. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  3. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  4. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  5. Prezentácia zahraničných partnerských univerzít na EUBA
  6. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  7. Nové palivo E10 zníži emisie v doprave
  8. Denisa Fedáková: Štyridsiatka nie je vôbec prekážkou
  9. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  10. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  1. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 10 870
  2. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 8 389
  3. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 8 022
  4. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 6 664
  5. Pre prácu v banke sú nevyhnutné tri schopnosti. Máte ich? 6 218
  6. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 5 865
  7. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE 5 654
  8. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 5 622
  9. VIVO! prišlo do Bratislavy 4 847
  10. Vyjadrením bohatstva nie sú peniaze, ale múdrosť 4 155

Hlavné správy z SME | MY Pezinok - aktuálne správy

Nežná revolúcia

Rapídne schudol, aby nemusel narukovať. Aj tak dostal iba odklad

Rodina ideologicky nespoľahlivých. Otec doloval v uránových baniach, deti mohli študovať iba tam, kde im komunisti dovolili.

Pavol Tomašovič v súčasnosti pôsobí vo funkcii riaditeľa knižnice.

Stredné školy v kraji organizujú dni otvorených dverí

Dvadsaťjeden stredných škôl v Bratislavskom kraji usporiada dni otvorených dverí.

Ilustračné foto.

Policajná akcia na diaľnici. Udelili 42 pokút

Diaľniční policajti si dnes preverili vodičov na diaľnici D1 v smere na Trenčín. Počas 4 hodinovej akcie skontrolovali policajti spolu s pracovníkmi NDS a.s. niekoľko desiatok vodičov a vozidiel, kontrole sa nevyhli ani cudzinci.

V Pezinku budú upravovať ďalšiu križovatku, dotkne sa to aj zelene

Na nevyhnutne potrebný čas bude vypnutá svetelná signalizácia križovatky Jesenského – Holubyho.

Odbočovací pruh na železničnú stanicu.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

AKTUALIZOVANÉ: 19:06

Na Liptov sa valí voda z Nízkych Tatier

Hladina riek sa cez noc znásobila. Voda strhla mosty na Magurku.

Aktualizácia 18:00

Neuveriteľná kolóna na Hospodárskej ulici v Trnave

Vodiči sa museli obrniť poriadnou trpezlivosťou.

V autobuse zomreli aj stredoškoláci. Medzi zranenými je aj šesťročný chlapec

V nitrianskej nemocnici hospitalizovali po nehode päť ľudí. Majú zranenia sleziny, oka aj tvárového skeletu.

Vybrali SME

Už ste čítali?