Piatok, 25. máj, 2018 | Meniny má Urban
Nájdete nás na webe

Do sporu o podobu Triblaviny sa zapojila ďalšia strana

NDS pri križovatke Triblavina ustúpila tlaku aktivistov, tvrdí IDH. Nové riešenie sa však nepáči ani aktivistom.

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) považuje dlho odkladané rozhodnutie v prípade diaľničnej križovatky Triblavina, ktoré minulý týždeň zverejnila Národná diaľničná spoločnosť (NDS), za diletantské. Podľa inštitútu diaľničná spoločnosť ustúpila tlaku aktivistov. "V žiadnom prípade sa nedá tento konečný variant považovať za diaľnicu s kolektormi, pretože to, čo NDS označuje za kolektor, je rýchlostná cesta," informoval TASR predseda správnej rady IDH Ondrej Matej.

NDS podľa jeho slov nezverejnila podklady ani analýzy, z ktorých čerpala pri svojom rozhodnutí, či dokonca ani porovnania s alternatívou bez kolektorov. "Ak by sa aj pristúpilo k tomuto variantu, dnes navyše neexistuje v územných plánoch zakreslené pripojenie okolitých obcí na tieto "kolektory". Staviame tak v podstate drahú a zbytočnú "rýchlostnú cestu" paralelne s diaľnicou," tvrdí Matej. Prechod medzi touto "rýchlostnou cestou" a diaľnicou bude podľa neho možný iba v prípojných bodoch - mimoúrovňových križovatkách, na ktoré by okolité obce boli pripojené aj v alternatíve bez kolektorov.

Článok pokračuje pod video reklamou

OZ: "hovoriť naďalej o kolektoroch je absurdné"

IDH vyzýva ministerstvo dopravy, aby zverejnilo metódu, podľa ktorej sa vedenie NDS rozhodlo pre aktuálne riešenie križovatky Triblavina. Taktiež, aby predstavilo dopravné prieskumy a intenzitu dopravy v danej lokalite, ktoré by potvrdzovali alebo vyvrátili opodstatnenosť takejto investície. IDH požaduje aj zverejnenie odborného porovnania predloženého variantu s riešením diaľnice bez kolektorov. Od rezortu dopravy žiada, aby zverejnilo, ako sú v platnom územnom pláne zakreslené pripojenia okolitých obcí na plánovanú komunikáciu.

"Vzniká precedens, že pod tlakom aktivistov sa preinvestuje jedna miliarda eur a zrealizovaná dopravná stavba nevyrieši dopravnú situáciu obyvateľov v okolí Bratislavy. Totiž jediným riešením, ktoré môže pomôcť aglomerácii, ako je Bratislava, je len a len kvalitná integrovaná verejná doprava," podotkol Matej.

S aktuálnym riešením diaľničnej križovatky Triblavina nesúhlasia ani aktivisti z občianskeho združenia Triblavina. Podľa nich je tento variant len ďalším z pokusov obísť schválenú koncepciu dopravy v území a nie je ani prinavrátením k zákonnému postupu. Ako tvrdia, rozšírenie diaľnice na päťpruh podľa nich neumožňuje napojenie urbanizovaného územia na diaľnicu. Ako podotkli, zásadný rozdiel medzi kolektorom a diaľnicou je ten, že zatiaľ čo na kolektor je možné každých 500 metrov napojiť cestu I. aj II. triedy, na diaľnicu je možné napojiť len cestu I. triedy maximálne každých päť kilometrov.

"Ak sa teda stanú kolektory súčasťou diaľnice s pravidlami pripájania ciest na diaľnicu, hovoriť naďalej o kolektoroch je absurdné," tvrdí OZ Triblavina. Takéto riešenie nie je podľa neho v súlade s Územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), v ktorom je na základe požiadavky ministerstva dopravy zapracovaná diaľnica s kolektormi a na základe ktorého bola vypracovaná projektová dokumentácia a vydané územné rozhodnutie.

Podľa Brecelyho ide o najlepšie riešenie

NDS minulý týždeň informovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice. Ide o pôvodnú koncepciu 3 plus 2, ktorá je upravená tak, aby zohľadňovala reálny nárast dopravy a zároveň efektívne využila verejné zdroje. Súčasťou diaľnice budú aj požadované kolektory a to tak, ako je uvedené v Územnom pláne BSK.

Aktuálne riešenie križovatky Triblavina s tromi pruhmi a dvomi kolektormi je podľa ministra dopravy Romana Brecelyho (nominant #Siete) najlepším riešením. "Skúšali sme rôzne varianty, ale toto sa nám zdá byť najlogickejšie a zároveň to spĺňa všetky parametre a stavebné povolenia aj územný plán," uviedol Brecely.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  3. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  4. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  5. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  6. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  7. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  8. Keď Slováci krotia morský vietor
  9. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  10. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  1. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  2. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  3. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  4. Všetko, čo rodiny milujú
  5. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  6. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  7. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  9. Keď Slováci krotia morský vietor
  10. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 23 381
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 22 522
  3. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 12 129
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 8 813
  5. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 5 091
  6. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 5 067
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 4 489
  8. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 3 090
  9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 2 777
  10. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť 2 348

Hlavné správy z MY Pezinok

Hrad Červený Kameň má ako prvý hrad u nás svoju bankovku

Dejiny hradu Červený Kameň siahajú do 13. storočia, múzeum v ňom vzniklo po druhej svetovej vojne po odchode posledných šľachtických vlastníkov.

EKOBAL, s.r.o. - ocenený medzinárodnou cenou Business Superbrands 2018

Nezávislá komisia expertov Brand Council programu Slovak Superbrands udelila firme EKOBAL, s.r.o. cenu Slovak Business Superbrands Award 2018, čím zložila poctu jej úspechom v podnikaní a vybudovaní silnej značky.

ROZHOVOR

Robia iba to, čo ich baví. Trnavskí aktivisti na Godota nečakajú

Občianske združenie Godot projekt je o kreativite, dobrom nápade, spájaní a nezištnej pomoci.

Poznáte výnimočného pedagóga? Hľadáme ho v súťaži Učiteľ Slovenska

Dokážu naučiť, zaujať, objavovať talenty, ich vyučovanie býva doslova zážitkom. Takí pedagógovia si zaslúžia, aby sa o ich práci dozvedel celý svet.

Slovenská inšpekcia životného prostredia prerušila konanie o povolení pezinskej skládky

Kauza pezinskej skládky patrí k najväčším evironmentálnym kauzám v novodobej histórii Slovenska. Po dlhoročnom nesúhlase Pezinčanov a ich samosprávy rozhodol v roku 2013 definitívne Najvyšší súd a neskôr aj SIŽP o zrušení povolení pre novú skládku odpadov pre ich nezákonnosť.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Muža v Nitre zabil blesk. Zasiahol ho na námestí oproti kostolu

Ľudia v neďalekej firme počuli silný úder hromu. Potom vonku videli ležať nehybné telo.

Mal znásilniť 16-ročné dievča. Prievidzský basketbalista je podľa okresného súdu vinný

Americký basketbalista Chris Perry neodohral ani jeden zápas, no už si vyskúšal ako chutia slovenské väznice.

El Maestro slovo dodržal. Vyzbieranú sumu na pokutu daroval sanatóriu

Nestor El Maestro odovzdal vyzbieraných 2 000 eur dennému detskému sanatóriu pri fakultnej nemocnici v Trnave.

Polícia pátra po nezvestnom mužovi z Dolnej Marikovej. Nevideli ste ho? (+FOTO)

25-ročného muža videla naposledy v pondelok jeho družka.

Vybrali SME



Už ste čítali?