Pondelok, 15. október, 2018 | Meniny má Terézia
Nájdete nás na webe

Do sporu o podobu Triblaviny sa zapojila ďalšia strana

NDS pri križovatke Triblavina ustúpila tlaku aktivistov, tvrdí IDH. Nové riešenie sa však nepáči ani aktivistom.

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) považuje dlho odkladané rozhodnutie v prípade diaľničnej križovatky Triblavina, ktoré minulý týždeň zverejnila Národná diaľničná spoločnosť (NDS), za diletantské. Podľa inštitútu diaľničná spoločnosť ustúpila tlaku aktivistov. "V žiadnom prípade sa nedá tento konečný variant považovať za diaľnicu s kolektormi, pretože to, čo NDS označuje za kolektor, je rýchlostná cesta," informoval TASR predseda správnej rady IDH Ondrej Matej.

NDS podľa jeho slov nezverejnila podklady ani analýzy, z ktorých čerpala pri svojom rozhodnutí, či dokonca ani porovnania s alternatívou bez kolektorov. "Ak by sa aj pristúpilo k tomuto variantu, dnes navyše neexistuje v územných plánoch zakreslené pripojenie okolitých obcí na tieto "kolektory". Staviame tak v podstate drahú a zbytočnú "rýchlostnú cestu" paralelne s diaľnicou," tvrdí Matej. Prechod medzi touto "rýchlostnou cestou" a diaľnicou bude podľa neho možný iba v prípojných bodoch - mimoúrovňových križovatkách, na ktoré by okolité obce boli pripojené aj v alternatíve bez kolektorov.

Článok pokračuje pod video reklamou

OZ: "hovoriť naďalej o kolektoroch je absurdné"

IDH vyzýva ministerstvo dopravy, aby zverejnilo metódu, podľa ktorej sa vedenie NDS rozhodlo pre aktuálne riešenie križovatky Triblavina. Taktiež, aby predstavilo dopravné prieskumy a intenzitu dopravy v danej lokalite, ktoré by potvrdzovali alebo vyvrátili opodstatnenosť takejto investície. IDH požaduje aj zverejnenie odborného porovnania predloženého variantu s riešením diaľnice bez kolektorov. Od rezortu dopravy žiada, aby zverejnilo, ako sú v platnom územnom pláne zakreslené pripojenia okolitých obcí na plánovanú komunikáciu.

"Vzniká precedens, že pod tlakom aktivistov sa preinvestuje jedna miliarda eur a zrealizovaná dopravná stavba nevyrieši dopravnú situáciu obyvateľov v okolí Bratislavy. Totiž jediným riešením, ktoré môže pomôcť aglomerácii, ako je Bratislava, je len a len kvalitná integrovaná verejná doprava," podotkol Matej.

S aktuálnym riešením diaľničnej križovatky Triblavina nesúhlasia ani aktivisti z občianskeho združenia Triblavina. Podľa nich je tento variant len ďalším z pokusov obísť schválenú koncepciu dopravy v území a nie je ani prinavrátením k zákonnému postupu. Ako tvrdia, rozšírenie diaľnice na päťpruh podľa nich neumožňuje napojenie urbanizovaného územia na diaľnicu. Ako podotkli, zásadný rozdiel medzi kolektorom a diaľnicou je ten, že zatiaľ čo na kolektor je možné každých 500 metrov napojiť cestu I. aj II. triedy, na diaľnicu je možné napojiť len cestu I. triedy maximálne každých päť kilometrov.

"Ak sa teda stanú kolektory súčasťou diaľnice s pravidlami pripájania ciest na diaľnicu, hovoriť naďalej o kolektoroch je absurdné," tvrdí OZ Triblavina. Takéto riešenie nie je podľa neho v súlade s Územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), v ktorom je na základe požiadavky ministerstva dopravy zapracovaná diaľnica s kolektormi a na základe ktorého bola vypracovaná projektová dokumentácia a vydané územné rozhodnutie.

Podľa Brecelyho ide o najlepšie riešenie

NDS minulý týždeň informovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice. Ide o pôvodnú koncepciu 3 plus 2, ktorá je upravená tak, aby zohľadňovala reálny nárast dopravy a zároveň efektívne využila verejné zdroje. Súčasťou diaľnice budú aj požadované kolektory a to tak, ako je uvedené v Územnom pláne BSK.

Aktuálne riešenie križovatky Triblavina s tromi pruhmi a dvomi kolektormi je podľa ministra dopravy Romana Brecelyho (nominant #Siete) najlepším riešením. "Skúšali sme rôzne varianty, ale toto sa nám zdá byť najlogickejšie a zároveň to spĺňa všetky parametre a stavebné povolenia aj územný plán," uviedol Brecely.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  3. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  4. Hyundai i20 – Ideálny parťák
  5. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  6. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
  7. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje
  9. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  10. Mesto pravidelne mešká s úhradou dotácií pre Partizán Bardejov
  1. Medzinárodný týždeň na EU v Bratislave
  2. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  3. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  4. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  5. Hyundai i20 – Ideálny parťák
  6. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
  7. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  8. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  9. Registrácia ochrannej známky
  10. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 207
  2. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 13 651
  3. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 10 943
  4. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 5 866
  5. Nepodceňujte príznaky psoriázy 5 621
  6. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 4 164
  7. Prečo úspešní odchádzajú od nedokončených úloh? 3 827
  8. Dlhopisy s fixným výnosom 6,6 % p.a. 2 872
  9. Volkswagen Polo GTI: Nepodceňovať! 2 394
  10. Aké sú najväčšie možnosti úspor energie v domácnosti 2 341

Hlavné správy z MY Pezinok

Rozhľadňu na Veľkej Homoli otvoria pre verejnosť už o pár dní

Po dvoch rokoch sa pre turistov opäť sprístupní obľúbená rozhľadňa na Veľkej Homoli.

AkvaTera Trnava: Máte chuť sa odfotiť so štvormetrovým pytónom?

AkvaTera Trnava vznikla ako platforma na výmenu a predaj exotických rastlín. Pokračovala už 11. ročníkom.

Čistá prevencia ionizovanou vodou

Alkalická ionizovaná voda je silný antioxidant, ktorý obnovuje rovnováhu medzi kyslím a zásaditým prostredím v tele. Tým sa vytvára v tele prostredie, ktoré je nepriaznivé pre vývoj rakovinových buniek.

Počet chorých na chrípku stúpol

Najviac chorých na chrípku bolo v Trnavskom kraji, najmenej v Košickom kraji.

Kraje chcú zjednodušiť vznik a rušenie stredných škôl

Samosprávne kraje pripravia zmenu zákona, ktorá má celý proces zjednodušiť.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Poľovníka na Orave v lese napadol medveď

Muž leží s mnohopočetnými tržnými ranami v trstenskej nemocnici.

Rozhľadňu na Veľkej Homoli otvoria pre verejnosť už o pár dní

Po dvoch rokoch sa pre turistov opäť sprístupní obľúbená rozhľadňa na Veľkej Homoli.

Hrával vo Švédsku aj Fínsku: Radšej budem amatérom, ale so cťou

Hokejista Martin Pavlíček pôsobil vo viacerých destináciách Európy.

Kto kde kandiduje. Pozrite si zoznamy ľudí, ktorí nás chcú zastupovať

V komunálnych voľbách, ktoré budú 10. novembra, kandidujú v oravských obciach a mestách stovky záujemcov o službu občanom v miestnej samospráve.

Vybrali SME

Už ste čítali?