Petičiari z Triblaviny reagujú na vyjadrenia Starlandu, získali novú posilu

Pred pár dňami zverejnil developer vyjadrenie, v ktorom vyjadrenia petičného výboru považuje za kontraproduktívne. OZ Triblavina postoj nemení a získalo významnú posilu.

Na stranu petičiarov sa pridala Zuzana Čaputová.Na stranu petičiarov sa pridala Zuzana Čaputová. (Zdroj: TASR)

SENEC, PEZINOK. Aktivity petičného výboru podľa Starlandu odďaľujú dostavbu križovatky Triblavina, ktorá má pomôcť doprave v regióne. Ohradzujú sa aj voči názoru, že nové riešenie križovatky pomôže len im, kým zvyšok regiónu bude stále znášať dôsledky kolabujúcej dopravy. "Tvrdenia petičiarov, že výstavba križovatky Triblavina má pomôcť iba spoločnosti Starland Holding, považujeme za nepravdivé a zavádzajúce," informoval v utorok predseda predstavenstva Starland Holding Roland Tahotný.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

S týmito a mnohými ďalšími vyjadreniami, ktoré Starland zverejnil samozrejme petičný výbor nesúhlasí, článku je podľa nich mnoho nepresností. V prvom rade upozorňujú na to, že výstavbu križovatky nezastavili oni, ale NDS ešte vlani v máji a jediné čo petičný výbor žiada je stavba v súlade s platnými povoleniami, územným plánom kraja a so zákonom.

Stanovisko kraja, ktoré má odobriť zmeny na križovatke, a o ktoré sa vo vyhlásení opiera aj developer v skutočnosti neexistuje, Dokument totiž podpísala radová pracovníčka dopravy a nie štatutár kraja, pričom sa týka iného úseku, ako toho na ktorom sa nachádza triblavinská križovatka.

Triblavinská cesta nie je nelegálna

„Petičný výbor sa svojím konaním pokúša o protizákonné napojenie nelegálnej Triblavinskej cesty na diaľnicu D1,“ tvrdí vo vyhlásení Starland. Petičiari však oponujú, že cesta nie je nelegálna, „ na rekonštrukciu Triblavinskej cesty od Ivanky pri Dunaji je vydané právoplatné stavebné povolenie, stavba bola zahájená a súčasťou dokumentácie je aj záväzok BSK, že po skolaudovaní tejto rekonštrukcie ju preberie túto cestu do svojej správy. Takto zrekonštruovaná cesta bude mať parametre cesty druhej triedy. Kolektory majú práve naopak slúžiť k pripojeniu takýchto ciest na vyššiu cestnú sieť, teda na diaľnicu,“ oponuje petičný výbor. Dodáva, že inak ako pomoc pre Starland si zmeny vo výstavbe križovatky vysvetliť nevie, pretože jedine z pozemkov developera bude možný bezproblémový prístup na diaľnicu.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek rozporom sa predsa len Starland aj petičný výbor dokážu na jednej veci zhodnúť, obaja požadujú urýchlené obnovenie výstavby. Kým developer tvrdí, že mu nezáleží na tom, či s kolektormi alebo bez. Petičiari jednoznačne trvajú na tom, aby dostavba pokračovala v súlade s pôvodným projektom z roku 2013, a teda aj s kolektormi, ktoré pripoja na diaľnicu aj dotknuté obce a odľahčia regionálnu dopravu.

Pomáha aj VIA IURIS

Okrem 3500 ľudí podpísaných pod petíciou podporila aktivity petičného výboru aj právnička Zuzana Čaputová z VIA IURIS. Čaputová je známa najmä vďaka kauze pezinskej skládky a za sa svoje nasadenie bola ocenená Goldmanovou cenou, teda takzvanou Nobelovou cenou za ochranu životného prostredia.

„Vzhľadom na to, že ide o nezanedbateľné zmeny stavby, ktorá podlieha povinnému posudzovaniu vplyvov na životné prostredie, OZ Triblavina v stanovisku adresovanému Ministerstvu životného prostredia SR požaduje, aby aj navrhované zmeny tiež podliehali posúdeniu vplyvov,“ píše sa v správe VIA IURIS. Znamená to, že ak NDS trvá na výstavbe podľa nového riešenia, mali zmeny prejsť takzvanou veľkou EIA-ou, čo celý proces výstavby predĺži ešte viac.

SkryťVypnúť reklamu

Kým Starland hovorí, že nečinnosť NDS a aktivity petičiarov držia obyvateľov regiónu ako rukojemníkov. Petičný výbor tvrdí, že jediné čo žiadajú je dodržiavanie zákonov, križovatka sa stavia za peniaze daňových poplatníkov a ako tvrdí petičný výbor, v tomto prípade by bolo nefér, ak by mala v prístupe na diaľnicu najvýhodnejšie podmienky cyperská schránková firma.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Pezinok

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 89 924
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 719
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 424
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 454
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 986
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 511
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 242
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 554
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Veľkonočné sviatky sa nezadržateľne blížia a s nimi aj túžba po typických pokrmoch cez sladkého baránka, koláčiky, až po slané pochutiny.


Martin Škrtel je novým športovým riaditeľom Spartaka Trnava.Vedľa neho je prezident klubu Peter Macho.

Jozef Antošík bol dlho fanúšikom Trnavy.


4

Okrem toho bude udelených aj 14 Pamätných listov Samuela Zocha.


TASR

Na základe skúseností cestujúcich i samotných vodičov zvažujú drobné úpravy cestovného poriadku.


SITA

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu