Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Petičiari z Triblaviny reagujú na vyjadrenia Starlandu, získali novú posilu

Pred pár dňami zverejnil developer vyjadrenie, v ktorom vyjadrenia petičného výboru považuje za kontraproduktívne. OZ Triblavina postoj nemení a získalo významnú posilu.

Na stranu petičiarov sa pridala Zuzana Čaputová.Na stranu petičiarov sa pridala Zuzana Čaputová. (Zdroj: TASR)

SENEC, PEZINOK. Aktivity petičného výboru podľa Starlandu odďaľujú dostavbu križovatky Triblavina, ktorá má pomôcť doprave v regióne. Ohradzujú sa aj voči názoru, že nové riešenie križovatky pomôže len im, kým zvyšok regiónu bude stále znášať dôsledky kolabujúcej dopravy. "Tvrdenia petičiarov, že výstavba križovatky Triblavina má pomôcť iba spoločnosti Starland Holding, považujeme za nepravdivé a zavádzajúce," informoval v utorok predseda predstavenstva Starland Holding Roland Tahotný.

Skryť Vypnúť reklamu

S týmito a mnohými ďalšími vyjadreniami, ktoré Starland zverejnil samozrejme petičný výbor nesúhlasí, článku je podľa nich mnoho nepresností. V prvom rade upozorňujú na to, že výstavbu križovatky nezastavili oni, ale NDS ešte vlani v máji a jediné čo petičný výbor žiada je stavba v súlade s platnými povoleniami, územným plánom kraja a so zákonom.

Stanovisko kraja, ktoré má odobriť zmeny na križovatke, a o ktoré sa vo vyhlásení opiera aj developer v skutočnosti neexistuje, Dokument totiž podpísala radová pracovníčka dopravy a nie štatutár kraja, pričom sa týka iného úseku, ako toho na ktorom sa nachádza triblavinská križovatka.

Triblavinská cesta nie je nelegálna

„Petičný výbor sa svojím konaním pokúša o protizákonné napojenie nelegálnej Triblavinskej cesty na diaľnicu D1,“ tvrdí vo vyhlásení Starland. Petičiari však oponujú, že cesta nie je nelegálna, „ na rekonštrukciu Triblavinskej cesty od Ivanky pri Dunaji je vydané právoplatné stavebné povolenie, stavba bola zahájená a súčasťou dokumentácie je aj záväzok BSK, že po skolaudovaní tejto rekonštrukcie ju preberie túto cestu do svojej správy. Takto zrekonštruovaná cesta bude mať parametre cesty druhej triedy. Kolektory majú práve naopak slúžiť k pripojeniu takýchto ciest na vyššiu cestnú sieť, teda na diaľnicu,“ oponuje petičný výbor. Dodáva, že inak ako pomoc pre Starland si zmeny vo výstavbe križovatky vysvetliť nevie, pretože jedine z pozemkov developera bude možný bezproblémový prístup na diaľnicu.

Skryť Vypnúť reklamu

Napriek rozporom sa predsa len Starland aj petičný výbor dokážu na jednej veci zhodnúť, obaja požadujú urýchlené obnovenie výstavby. Kým developer tvrdí, že mu nezáleží na tom, či s kolektormi alebo bez. Petičiari jednoznačne trvajú na tom, aby dostavba pokračovala v súlade s pôvodným projektom z roku 2013, a teda aj s kolektormi, ktoré pripoja na diaľnicu aj dotknuté obce a odľahčia regionálnu dopravu.

Pomáha aj VIA IURIS

Okrem 3500 ľudí podpísaných pod petíciou podporila aktivity petičného výboru aj právnička Zuzana Čaputová z VIA IURIS. Čaputová je známa najmä vďaka kauze pezinskej skládky a za sa svoje nasadenie bola ocenená Goldmanovou cenou, teda takzvanou Nobelovou cenou za ochranu životného prostredia.

„Vzhľadom na to, že ide o nezanedbateľné zmeny stavby, ktorá podlieha povinnému posudzovaniu vplyvov na životné prostredie, OZ Triblavina v stanovisku adresovanému Ministerstvu životného prostredia SR požaduje, aby aj navrhované zmeny tiež podliehali posúdeniu vplyvov,“ píše sa v správe VIA IURIS. Znamená to, že ak NDS trvá na výstavbe podľa nového riešenia, mali zmeny prejsť takzvanou veľkou EIA-ou, čo celý proces výstavby predĺži ešte viac.

Skryť Vypnúť reklamu

Kým Starland hovorí, že nečinnosť NDS a aktivity petičiarov držia obyvateľov regiónu ako rukojemníkov. Petičný výbor tvrdí, že jediné čo žiadajú je dodržiavanie zákonov, križovatka sa stavia za peniaze daňových poplatníkov a ako tvrdí petičný výbor, v tomto prípade by bolo nefér, ak by mala v prístupe na diaľnicu najvýhodnejšie podmienky cyperská schránková firma.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 030
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 170
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 925
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 713
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 691
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 516
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 234
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 278
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 098
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Podcast je náhrada miestneho rozhlasu

Správy z miestneho rozhlasu patria roky ku koloritu slovenských miesta obcí.

Jednou z hlavných výhod podcastov je, že ich môžete počúvať, keď vám to vyhovuje,“ povedal Jaroslav Kizek z agentúry M KREO.

Mladí ponúkli pomoc samospráve. Využijú modernú technológiu

Monitoring odberných miest bude cez kolkojetamludi.sk.

Cestu z Bratislavy do Svätého Jura úplne uzavrú

Polícia uisťuje, že dopravné obmedzenia budú riadne vyznačené prenosným dopravným značením.

Obchádzková trasa.

Celoplošné testovanie: Fakty, pokyny, odporúčania, najčastejšie otázky

V sobotu a nedeľu sa na celom Slovensku uskutoční prvé kolo celoplošného testovania, ktoré má za cieľ pomôcť zachytiť skryté ohniská nákazy a spomaliť šírenie koronavírusu. Odberné miesta budú otvorené 31. októbra a 1. novembra 2020 od 7. - 22. h.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na nitrianskom letisku núdzovo pristál vrtuľník americkej armády

Dôvodom neplánovaného pristátia bolo zlé počasie.

Pozitívne testovaný starosta: Najhoršia bola bolesť chrbta

Určite nepodceňujte situáciu. Toto nie je chrípka, odkazuje starosta kysuckej obce.

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Celoplošné testovanie: Fakty, pokyny, odporúčania, najčastejšie otázky

V sobotu a nedeľu sa na celom Slovensku uskutoční prvé kolo celoplošného testovania, ktoré má za cieľ pomôcť zachytiť skryté ohniská nákazy a spomaliť šírenie koronavírusu. Odberné miesta budú otvorené 31. októbra a 1. novembra 2020 od 7. - 22. h.

Už ste čítali?