Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Triblavinou sa bude zaoberať aj prokuratúra

Pre zmeny v križovatke Triblavina podali podnety na Krajskú prokuratúru.

Zmenami na Triblavine sa bude zaoberať prokuratúra.Zmenami na Triblavine sa bude zaoberať prokuratúra. (Zdroj: OZ Triblavina,petičný výbor)

BRATISLAVA. Zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 Bratislava-Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 dnes podali dva podnety na Krajskú prokuratúru Bratislava.

Jeden z nich sa týka stanoviska okresného úradu, druhý stanoviska Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). "Žiadame Krajskú prokuratúru, aby prešetrila obidve stanoviská ako nezákonné a žiadame o zrušenie," povedal na brífingu predseda petičného výboru a starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva.

Skryť Vypnúť reklamu

Mrva: "stanovisko Okresného úradu je blaf"

Prvý z podaných podnetov sa týka stanoviska, ktoré vydal okresný úrad vo februári tohto roka. Petičiari ho napádajú z dôvodu, lebo štátne orgány v tomto prípade údajne nekonajú v súlade s Ústavou SR. Mrva to odôvodňuje tým, že stavebným úradom pre diaľnice nie je okresný úrad, ale Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. "Potvrdenie, ktoré vydáva okresný úrad, je blaf a na základe tohto blafu žiada Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zmenu stavby pred dokončením," hovorí Mrva.

Druhý podnet podali petičiari v súvislosti so stanoviskom BSK, ktoré rovnako ako okresný úrad uvádza, že stavba je v súlade s územným plánom BSK. "Ale od kilometra 5,359 až po 16. kilometer. Podotýkam, že križovatka je na kilometri 4,7. Stanovisko sa vôbec netýka križovatky Triblavina, lebo je za ním," zdôrazňuje Mrva.

Skryť Vypnúť reklamu

Rozpor však vidí aj v tom, že stanovisko vydal úradník kraja a nie štatutár, teda predseda BSK Pavol Frešo. Ten sa podľa neho už viackrát pritom vyjadril, že je proti výstavbe osemprúdovej cesty bez kolektorov, ale podporuje pôvodný plán z roku 2013 o šesťprúdovej ceste s dvomi kolektormi. Podľa Mrvu tak v tejto súvislosti neobstojí tvrdenie, že BSK súhlasí so zmenou stavby pred dokončením, o ktoré sa opiera NDS a príslušné ministerstvo.

ÚVO a NKÚ zatiaľ mlčia

V súvislosti s prestavbou diaľnice D1 a výstavbou križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 spustili obyvatelia obcí pod Malými Karpatmi v apríli druhú petíciu. Do dnešného dňa ju podpísalo zhruba 3500 signatárov a petičiari ju plánujú na budúci týždeň odovzdať na ministerstve dopravy. Mrva zároveň dodal, že zatiaľ nemajú odpovede z Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) ani z Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ), na ktorý sa v celej veci pred časom obrátili. Podľa petičiarov je pritom porušovaný stavebný zákon, zákon o verejnom obstarávaní, zákon o posudzovaní vplyvov na životné prostredie (EIA), nielen spomínané vydávanie stanovísk v rozpore so zákonom a platnou legislatívou.

Skryť Vypnúť reklamu

Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 a križovatky Triblavina so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov. Proti týmto zmenám sa spustili dve petície, jedna vo februári, druhá v apríli, pretože obyvatelia sa boja dopravného kolapsu. NDS však na aprílovom verejnom rokovaní na Úrade BSK uviedla, že prestavba podľa pôvodného navrhovaného riešenia by spôsobila problémy v doprave.

Riešenie, ktoré sa v minulosti dostalo aj do územného plánu BSK, už podľa diaľničnej spoločnosti nie je aktuálne a znamenalo by také dopravné problémy, aké sú napríklad na bratislavskom Prístavnom moste. NDS ešte v polovici júna pre TASR potvrdila, že stále pracuje na optimálnom riešení križovatky Triblavina a samotný návrh chce predstaviť verejnosti.

Zatiaľ však nové riešenie predstavili len dotknutým developerom a podľa kuloárnych informácií nové riešenie regionálnej doprave nepomôže. Malo by len zabrániť súdnym sporom s podnikateľmi, ktorí by prišli o napojenie svojich pozemkov na diaľnicu. Samosprávy a verejnosť stále nevedia, aké nové riešenie NDS pripravila.

Stanovisko BSK

BSK dnes TASR informoval, že zaujíma jasné stanovisko v súvislosti s križovatkou Triblavina, ktorým podporuje pôvodné rozšírenie diaľnice D1 na plnohodnotnú šesťpruhovú diaľnicu s obojsmernými dvojpruhovými jednosmernými kolektormi v úseku Bratislava hranica BSK Trnava.

"Nakoľko BSK nedostal žiadosť o vyjadrenie sa k zmene stavby Triblavina pred jej dokončením ani od ministerstva dopravy, ani od NDS, máme za to, že predmetný list, na ktorý sa petičiari v podaní odvolávajú, sa v žiadnom prípade netýka križovatky Triblavina. Ide len o vyjadrenie k technickému riešeniu obsiahnutému v návrhu dokumentácie predloženej jej spracovateľom, ktoré v žiadnom prípade nemôže nahrádzať rozhodnutie stavebného úradu," uviedol predseda BSK Pavol Frešo s tým, že BSK nie je stavebným úradom pre diaľnice, a preto ani nemôže vydať žiadne stavebné povolenie, alebo iné rozhodnutie, ktoré by oprávňovalo stavebníka k zmenám.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  8. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  5. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  6. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  9. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  10. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 11 044
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 10 028
  3. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 864
  4. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 802
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 544
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 318
  7. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 898
  8. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 7 884
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 265
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 379
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Róbert Boženík ako mladší žiak Terchovej. Stojí v hornom rade druhý sprava, jeho prvý tréner Marián Zajac stojí v hornom rade prvý zľava.

Michal Ďuriš, Stanislav Lobotka, Róbert Boženík, Peter Pekarík a ich inšpiratívne príbehy.


10. jún
Na tému elektrobicykle a ich údržba sme sa rozprávali s cykloexpertom Petrom Kaczorom z Intersportu.

Radí cykloexpert Peter Kaczor z Intersportu.


11. jún
Vážska cyklotrasa pri Vodnom diele Žilina

Cyklotrasa bude viesť územím viníc po existujúcich a novonavrhovaných poľných cestách.


SITA 9. jún
Mladíka stopli policajti hneď dvakrát.

Na mieste mu zadržali vodičák, osvedčenie o evidencii a aj tabuľky s evidenčnými číslami.


8. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na mieste nehody zasahoval vrtuľník.


TASR 12. jún

Sprievodný program má trvať štyri hodiny. Ľudia si budú môcť vlastnoručne vyrobiť odznak s logom.


10 h

Jej malý syn skončil v nemocnici.


TASR 12. jún

Cestovanie so zbojníkmi, prejazd Chmarošským viaduktom či Telgártska slučka. To všetko je pre ľudí veľkým lákadlom.


16 h

Už ste čítali?