Streda, 8. júl, 2020 | Meniny má IvanKrížovkyKrížovky

Petíciu za prestavbu D1 s kolektormi podporilo vyše dvetisíc ľudí

Petičný výbor za prestavbu diaľnice D1 Bratislava - Trnava s kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina podľa vydaných povolení z roku 2013 sa chce po získaní podpory primátora Pezinka stretnúť aj s primátormi Trnavy a Senca, ako aj starostami obcí v tom

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIAILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA (Zdroj: TASR)

to regióne.

BRATISLAVA. Petíciu za prestavbu diaľnice D1 Bratislava - Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 za prvé tri týždne jej trvania podpísalo približne dvetisíc ľudí. Ako agentúru SITA informoval starosta bratislavskej mestskej časti Vajnory a zároveň predseda petičného výboru Ján Mrva, po tom, čo petíciu podporil primátor Pezinka, sa plánujú stretnúť aj s primátormi Trnavy a Senca, ako aj so starostami obcí v tomto regióne.

Skryť Vypnúť reklamu

V súčasnosti pripravované redukované riešenie rozšírenia D1 bez kolektorov podľa iniciátorov petície nespĺňa svoj pôvodný účel odľahčenia regionálnych ciest od tranzitnej a narastajúcej osobnej dopravy v regióne na východ od hlavného mesta. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) chce diaľnicu rozšíriť po novom na štyri pruhy v každom smere medzi križovatkami Ivanka, sever a Blatné pri Senci, ale bez vedľajších obslužných komunikácií, a ďalej po Trnavu by mala mať diaľnica tri pruhy.

Petičnému výboru dali za pravdu aj projektanti

Členovia petičného výboru sú z Bratislavy, Svätého Jura, Bernolákova, Chorvátskeho Grobu a Ivanky pri Dunaji. NDS minulý týždeň zverejnila dokumentáciu k stavbe križovatky Triblavina na úseku D1 Bratislava - Senec na základe prísľubu jej povereného generálneho riaditeľa Róberta Auxta. Diaľničiari pripravujú optimálne riešenie stavby križovatky a návrh chcú verejnosti predstaviť do konca mája. Stavba križovatky tvorí integrálnu časť celého komplexu zmien, ktoré sa už začali realizovať na D1 Bratislava - Trnava.

Skryť Vypnúť reklamu

Mrva ocenil, že Auxt dodržal slovo a NDS dokumenty k stavbe Triblaviny zverejnila. "Je tam veľa zaujímavých a nových informácií, ktoré nám dávajú za pravdu," poznamenal vajnorský starosta. Zaujali ho dva listy projektantov spoločnosti Amberg z januára 2015, teda ešte pred zmenou stavby pred dokončením, ktorí informovali NDS, že podľa prieskumu má mať diaľnica šesť pruhov (po tri v každom smere) a kolektory majú mať dokonca tri a nie dva pruhy. "To jasne podporuje potrebu rozšírenia diaľnice na šesťpruh s kolektormi. To isté nám potvrdili projektanti z R projektu," uviedol Mrva. K dispozícii sú teda podľa neho argumenty podporujúce dostavbu križovatky tak, ako bola povolená aj vysúťažená a počas stavby sa ju pokúšajú "ilegálne" zmeniť.

Skryť Vypnúť reklamu

V tejto súvislosti poukázal na veľkého nemenovaného investora z okolia. Auxt ešte ako kandidát za Sieť pred marcovými voľbami kritizoval zmenu stavby Triblaviny bez kolektorov ako možnú čiernu stavbu. Tvrdil, že v prípade výstavby križovatky v obmedzenom rozsahu sa v budúcnosti zhorší dopravná situácia vzhľadom na plánované logistické parky a developerské projekty pri D1. Zákazku na výstavbu mimoúrovňovej križovatky Triblavina získala spoločnosť Porr, s. r. o. na základe zmluvy s NDS z apríla minulého roka. Zmluvná cena dosahuje 19,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (23,7 mil. eur vrátane dane). Stavba križovatky by mala byť dokončená v apríli budúceho roka.

NKÚ zatiaľ mlčí

Petičný výbor zatiaľ nemá odozvu na svoje podnety na Najvyšší kontrolný úrad SR a Úrad pre verejné obstarávanie z 27. apríla. Žiadal ich preskúmať zbytočné vynakladanie finančných prostriedkov na projektovú dokumentáciu, ktorú nebude možné realizovať, keďže je podľa petičiarov v priamom rozpore s vydaným stavebným povolením. "Netrpezlivo čakáme ako sa oba úrady k našim podnetom s odôvodnenými podozreniami postavia. Takéto nehospodárne nakladanie s verejnými prostriedkami je nehoráznosť a stavba križovatky Triblavina sa už mohla pekne ďalej stavať podľa stavebného povolenia z roku 2013 tak, že bude mať aj kolektory," zareagoval Mrva. Upozornil, že hrozia hospodárske škody, nedodržanie termínu výstavby a bude sa hľadať vinník.

Diaľnica s kolektormi má podľa Mrvu slúžiť na tranzit v smere Bratislava - Žilina, ale aj na odľahčenie už teraz preťažených regionálnych ciest. "Teda má byť symbiózou tranzitu a miestnej dopravy. Kolektory podľa odborníkov majú výrazne zvýšiť bezpečnosť, keďže budú fyzicky oddelené od diaľnice a len niekde budú pruhy na odpojenie a zapojenie sa na diaľnicu," poznamenal Mrva. Kolektory podľa neho regiónu len pomôžu a v projekte z roku 2013 sa počíta s jedenástimi pripojeniami z okolitých obcí.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si správne vybrať akumulátorovú techniku?
  2. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  3. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  4. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  5. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  6. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  7. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  8. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií
  9. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark?
  10. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách
  1. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  2. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  3. Garmin pridáva technológiu solárneho dobíjania
  4. Discover even more with the Spectacular Slovakia bundle offer
  5. Najviac slovenských dodávateľov vlastnej značky má COOP Jednota
  6. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  7. Nechceli ich pustiť na pozemok
  8. Užite si sedem dobrých rokov s hypotékou
  9. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  10. V Poprade pribudnú byty, Barbora už rastie
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 37 153
  2. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 27 044
  3. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 21 920
  4. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 17 417
  5. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 13 286
  6. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 12 937
  7. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 12 455
  8. Tieto chyby sú pri zateplení fasády najčastejšie – vyhnite sa im 10 955
  9. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 600
  10. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 9 733
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Čelnú zrážku s autom motocyklista neprežil

Pri nehode zasahovali aj leteckí záchranári.

Proti komárom na Morave bojujú tento rok inak

Názory na to, čo je najekologickejší prístup, sa rôznia.

Medzi dobrovoľníkmi, ktorí hľadajú liahniská, sú aj deti.

V Moravskom sv. Jáne padlo vedenie, vlaky meškajú viac než hodinu

Porucha ovplyvnila vnútroštátne aj medzištátne spoje.

Sochy na hradbách oživili mesto. Originálna hra je tu

Hra Mocný opasok je na Slovensku unikátom.

Sochy na trnavských hradbách.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Hygienik Kapasný reaguje na nové štatistiky: Z okresu Žilina nebolo päť prípadov

Päť prípadov odhalilo testovanie na pracovisku Klinickej biochémie v Žiline.

Peniaze zo zbierky dostal každý, kto bol v autobuse smrti. Pozostalí sú nespokojní

V každej dedine zvolili iný kľúč na delenie peňazí. V jednej odhlasovali pomer 2:1 v prospech rodín, ktorých člen neprežil. V druhej dostali všetci rovnakú sumu.

Nezvestného 66-ročného Milana z Banskej Bystrice našli mŕtveho v lese

Polícia odvolala pátranie po nezvestnom 66-ročnom Milanovi Nociarovi z Banskej Bystrice.

Už ste čítali?