Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky

Petíciu za prestavbu D1 s kolektormi podporilo vyše dvetisíc ľudí

Petičný výbor za prestavbu diaľnice D1 Bratislava - Trnava s kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina podľa vydaných povolení z roku 2013 sa chce po získaní podpory primátora Pezinka stretnúť aj s primátormi Trnavy a Senca, ako aj starostami obcí v tom

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIAILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA (Zdroj: TASR)

to regióne.

BRATISLAVA. Petíciu za prestavbu diaľnice D1 Bratislava - Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 za prvé tri týždne jej trvania podpísalo približne dvetisíc ľudí. Ako agentúru SITA informoval starosta bratislavskej mestskej časti Vajnory a zároveň predseda petičného výboru Ján Mrva, po tom, čo petíciu podporil primátor Pezinka, sa plánujú stretnúť aj s primátormi Trnavy a Senca, ako aj so starostami obcí v tomto regióne.

Skryť Vypnúť reklamu

V súčasnosti pripravované redukované riešenie rozšírenia D1 bez kolektorov podľa iniciátorov petície nespĺňa svoj pôvodný účel odľahčenia regionálnych ciest od tranzitnej a narastajúcej osobnej dopravy v regióne na východ od hlavného mesta. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) chce diaľnicu rozšíriť po novom na štyri pruhy v každom smere medzi križovatkami Ivanka, sever a Blatné pri Senci, ale bez vedľajších obslužných komunikácií, a ďalej po Trnavu by mala mať diaľnica tri pruhy.

Petičnému výboru dali za pravdu aj projektanti

Členovia petičného výboru sú z Bratislavy, Svätého Jura, Bernolákova, Chorvátskeho Grobu a Ivanky pri Dunaji. NDS minulý týždeň zverejnila dokumentáciu k stavbe križovatky Triblavina na úseku D1 Bratislava - Senec na základe prísľubu jej povereného generálneho riaditeľa Róberta Auxta. Diaľničiari pripravujú optimálne riešenie stavby križovatky a návrh chcú verejnosti predstaviť do konca mája. Stavba križovatky tvorí integrálnu časť celého komplexu zmien, ktoré sa už začali realizovať na D1 Bratislava - Trnava.

Skryť Vypnúť reklamu

Mrva ocenil, že Auxt dodržal slovo a NDS dokumenty k stavbe Triblaviny zverejnila. "Je tam veľa zaujímavých a nových informácií, ktoré nám dávajú za pravdu," poznamenal vajnorský starosta. Zaujali ho dva listy projektantov spoločnosti Amberg z januára 2015, teda ešte pred zmenou stavby pred dokončením, ktorí informovali NDS, že podľa prieskumu má mať diaľnica šesť pruhov (po tri v každom smere) a kolektory majú mať dokonca tri a nie dva pruhy. "To jasne podporuje potrebu rozšírenia diaľnice na šesťpruh s kolektormi. To isté nám potvrdili projektanti z R projektu," uviedol Mrva. K dispozícii sú teda podľa neho argumenty podporujúce dostavbu križovatky tak, ako bola povolená aj vysúťažená a počas stavby sa ju pokúšajú "ilegálne" zmeniť.

Skryť Vypnúť reklamu

V tejto súvislosti poukázal na veľkého nemenovaného investora z okolia. Auxt ešte ako kandidát za Sieť pred marcovými voľbami kritizoval zmenu stavby Triblaviny bez kolektorov ako možnú čiernu stavbu. Tvrdil, že v prípade výstavby križovatky v obmedzenom rozsahu sa v budúcnosti zhorší dopravná situácia vzhľadom na plánované logistické parky a developerské projekty pri D1. Zákazku na výstavbu mimoúrovňovej križovatky Triblavina získala spoločnosť Porr, s. r. o. na základe zmluvy s NDS z apríla minulého roka. Zmluvná cena dosahuje 19,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (23,7 mil. eur vrátane dane). Stavba križovatky by mala byť dokončená v apríli budúceho roka.

NKÚ zatiaľ mlčí

Petičný výbor zatiaľ nemá odozvu na svoje podnety na Najvyšší kontrolný úrad SR a Úrad pre verejné obstarávanie z 27. apríla. Žiadal ich preskúmať zbytočné vynakladanie finančných prostriedkov na projektovú dokumentáciu, ktorú nebude možné realizovať, keďže je podľa petičiarov v priamom rozpore s vydaným stavebným povolením. "Netrpezlivo čakáme ako sa oba úrady k našim podnetom s odôvodnenými podozreniami postavia. Takéto nehospodárne nakladanie s verejnými prostriedkami je nehoráznosť a stavba križovatky Triblavina sa už mohla pekne ďalej stavať podľa stavebného povolenia z roku 2013 tak, že bude mať aj kolektory," zareagoval Mrva. Upozornil, že hrozia hospodárske škody, nedodržanie termínu výstavby a bude sa hľadať vinník.

Diaľnica s kolektormi má podľa Mrvu slúžiť na tranzit v smere Bratislava - Žilina, ale aj na odľahčenie už teraz preťažených regionálnych ciest. "Teda má byť symbiózou tranzitu a miestnej dopravy. Kolektory podľa odborníkov majú výrazne zvýšiť bezpečnosť, keďže budú fyzicky oddelené od diaľnice a len niekde budú pruhy na odpojenie a zapojenie sa na diaľnicu," poznamenal Mrva. Kolektory podľa neho regiónu len pomôžu a v projekte z roku 2013 sa počíta s jedenástimi pripojeniami z okolitých obcí.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa mení dynamika firiem?
  2. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  3. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  4. Po Slovensku na motorke
  5. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Začíname prikrmovať: Ako vybrať detskú ovocnú výživu?
  2. Arónia: Spoznajte jej zázračné účinky na zdravie, chutné recepty
  3. Po Slovensku na motorke
  4. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  5. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  8. Behind every successful business lies a set of skilled people
  9. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  10. Ako sa mení dynamika firiem?
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 20 912
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 703
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 738
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 926
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 896
  6. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 315
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 7 241
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 513
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 634
  10. Slovensko v operácii Barbarossa 4 358
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Pozrite si MY športujeme.


8 h

Takmer 22 miliónov eur má ísť do rezervného fondu.


TASR 23 h

Pozrite si MY športujeme.


14. jún
Róbert Boženík ako mladší žiak Terchovej. Stojí v hornom rade druhý sprava, jeho prvý tréner Marián Zajac stojí v hornom rade prvý zľava.

Michal Ďuriš, Stanislav Lobotka, Róbert Boženík, Peter Pekarík a ich inšpiratívne príbehy.


10. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Bol by to prvý prípad na Slovensku, kedy medveď zabil človeka.


24 h

Jozef Morgoš taký úspech nečakal.


14. jún

Nedeľný nočný požiar bytu na ulici Dlhé Hony v Trenčíne si vyžiadal jednu obeť.


SITA 22 h

Polícia považuje križovatku za neuralgický bod. Župan nepodpísal kolaudačné rozhodnutie.


14. jún

Už ste čítali?