Petíciu za prestavbu D1 s kolektormi podporilo vyše dvetisíc ľudí

Petičný výbor za prestavbu diaľnice D1 Bratislava - Trnava s kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina podľa vydaných povolení z roku 2013 sa chce po získaní podpory primátora Pezinka stretnúť aj s primátormi Trnavy a Senca, ako aj starostami obcí v tom

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIAILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA (Zdroj: TASR)

to regióne.

BRATISLAVA. Petíciu za prestavbu diaľnice D1 Bratislava - Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 za prvé tri týždne jej trvania podpísalo približne dvetisíc ľudí. Ako agentúru SITA informoval starosta bratislavskej mestskej časti Vajnory a zároveň predseda petičného výboru Ján Mrva, po tom, čo petíciu podporil primátor Pezinka, sa plánujú stretnúť aj s primátormi Trnavy a Senca, ako aj so starostami obcí v tomto regióne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti pripravované redukované riešenie rozšírenia D1 bez kolektorov podľa iniciátorov petície nespĺňa svoj pôvodný účel odľahčenia regionálnych ciest od tranzitnej a narastajúcej osobnej dopravy v regióne na východ od hlavného mesta. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) chce diaľnicu rozšíriť po novom na štyri pruhy v každom smere medzi križovatkami Ivanka, sever a Blatné pri Senci, ale bez vedľajších obslužných komunikácií, a ďalej po Trnavu by mala mať diaľnica tri pruhy.

Petičnému výboru dali za pravdu aj projektanti

Členovia petičného výboru sú z Bratislavy, Svätého Jura, Bernolákova, Chorvátskeho Grobu a Ivanky pri Dunaji. NDS minulý týždeň zverejnila dokumentáciu k stavbe križovatky Triblavina na úseku D1 Bratislava - Senec na základe prísľubu jej povereného generálneho riaditeľa Róberta Auxta. Diaľničiari pripravujú optimálne riešenie stavby križovatky a návrh chcú verejnosti predstaviť do konca mája. Stavba križovatky tvorí integrálnu časť celého komplexu zmien, ktoré sa už začali realizovať na D1 Bratislava - Trnava.

SkryťVypnúť reklamu

Mrva ocenil, že Auxt dodržal slovo a NDS dokumenty k stavbe Triblaviny zverejnila. "Je tam veľa zaujímavých a nových informácií, ktoré nám dávajú za pravdu," poznamenal vajnorský starosta. Zaujali ho dva listy projektantov spoločnosti Amberg z januára 2015, teda ešte pred zmenou stavby pred dokončením, ktorí informovali NDS, že podľa prieskumu má mať diaľnica šesť pruhov (po tri v každom smere) a kolektory majú mať dokonca tri a nie dva pruhy. "To jasne podporuje potrebu rozšírenia diaľnice na šesťpruh s kolektormi. To isté nám potvrdili projektanti z R projektu," uviedol Mrva. K dispozícii sú teda podľa neho argumenty podporujúce dostavbu križovatky tak, ako bola povolená aj vysúťažená a počas stavby sa ju pokúšajú "ilegálne" zmeniť.

SkryťVypnúť reklamu

V tejto súvislosti poukázal na veľkého nemenovaného investora z okolia. Auxt ešte ako kandidát za Sieť pred marcovými voľbami kritizoval zmenu stavby Triblaviny bez kolektorov ako možnú čiernu stavbu. Tvrdil, že v prípade výstavby križovatky v obmedzenom rozsahu sa v budúcnosti zhorší dopravná situácia vzhľadom na plánované logistické parky a developerské projekty pri D1. Zákazku na výstavbu mimoúrovňovej križovatky Triblavina získala spoločnosť Porr, s. r. o. na základe zmluvy s NDS z apríla minulého roka. Zmluvná cena dosahuje 19,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (23,7 mil. eur vrátane dane). Stavba križovatky by mala byť dokončená v apríli budúceho roka.

NKÚ zatiaľ mlčí

Petičný výbor zatiaľ nemá odozvu na svoje podnety na Najvyšší kontrolný úrad SR a Úrad pre verejné obstarávanie z 27. apríla. Žiadal ich preskúmať zbytočné vynakladanie finančných prostriedkov na projektovú dokumentáciu, ktorú nebude možné realizovať, keďže je podľa petičiarov v priamom rozpore s vydaným stavebným povolením. "Netrpezlivo čakáme ako sa oba úrady k našim podnetom s odôvodnenými podozreniami postavia. Takéto nehospodárne nakladanie s verejnými prostriedkami je nehoráznosť a stavba križovatky Triblavina sa už mohla pekne ďalej stavať podľa stavebného povolenia z roku 2013 tak, že bude mať aj kolektory," zareagoval Mrva. Upozornil, že hrozia hospodárske škody, nedodržanie termínu výstavby a bude sa hľadať vinník.

Diaľnica s kolektormi má podľa Mrvu slúžiť na tranzit v smere Bratislava - Žilina, ale aj na odľahčenie už teraz preťažených regionálnych ciest. "Teda má byť symbiózou tranzitu a miestnej dopravy. Kolektory podľa odborníkov majú výrazne zvýšiť bezpečnosť, keďže budú fyzicky oddelené od diaľnice a len niekde budú pruhy na odpojenie a zapojenie sa na diaľnicu," poznamenal Mrva. Kolektory podľa neho regiónu len pomôžu a v projekte z roku 2013 sa počíta s jedenástimi pripojeniami z okolitých obcí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Pezinok

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 16 143
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 281
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 566
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 344
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 050
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 021
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 676
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 360
  1. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  2. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  3. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  4. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  5. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  6. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  7. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  8. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 656
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 272
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 144
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 622
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 376
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 331
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 717
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 8 906
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Okrem toho bude udelených aj 14 Pamätných listov Samuela Zocha.


TASR

Na základe skúseností cestujúcich i samotných vodičov zvažujú drobné úpravy cestovného poriadku.


SITA
Dielo Reflexe na Signál festivale v Prahe

Prvý ročník Light Art Festivalu premení mesto na veľkú svetelnú galériu.


„Deti mi prevrátili priority naruby, no naučili ma efektivite,“ vraví Adam Ďurica.

Koncerty vypredáva na Slovensku i v Česku.


Ján Janočko 2
  1. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  2. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  3. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  4. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  5. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  6. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  7. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  8. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 656
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 272
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 144
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 622
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 376
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 331
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 717
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 8 906
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu