BRATISLAVA. Prečo menia výstavbu diaľničnej križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava - Trnava pred jej dokončením a či je na to dopravno-kapacitné posúdenie - to bude téma budúcotýždňového stretnutia predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavla Freša, zástupcov obcí Vajnory, Slovenský Grob, Ivanka pri Dunaji, Svätý Jur, Chorvátsky Grob a Bernolákovo, Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a Národnej diaľničnej spoločnosti.
Po včerajšom stretnutí predsedu BSK so zástupcami spomenutých obcí to novinárom povedal starosta bratislavskej mestskej časti Vajnory Ján Mrva. Ako ďalej pripomenul, stretnutie naplánovali na stredu 13. apríla na Úrade Bratislavského samosprávneho kraja.
"Hovoriť budeme o tom, prečo ministerstvo dopravy súhlasí so zmenou stavby pred dokončením na križovatku bez kolektorov, keď pred dvoma rokmi v územnom pláne BSK súhlasili s tým, aby mala diaľnica kolektory," doplnil Mrva. Podľa aktivistov, ktorí proti tejto zmene spísali už aj petíciu, pôvodne navrhovali tento úsek so šiestimi pruhmi s kolektormi, teraz chcú postaviť osem pruhov bez kolektorov a bez napojení diaľnice na miestne komunikácie. "Okrem kolektorov sa budeme zaoberať aj starou seneckou cestou a hovoriť budeme aj o rozšírení električkovej a vlakovej dopravy do pezinského regiónu," spomenul Pavol Frešo s tým, že musí hájiť ten stav diaľnice, ktorý je zákonný. "Je to šesť pruhov plus kolektory," zhrnul.
Výstavbu križovatky Triblavina uskutočňuje spoločnosť Porr, s.r.o. na základe zmluvy s NDS z apríla 2015. Zmluvná cena dosahuje 19,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (23,7 mil. eur vrátane dane). Stavba križovatky by mala byť dokončená v apríli 2017. Agentúra SITA požiadala o stanovisko aj Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.