Komu má pomôcť zmena na Triblavine?

Petícia za zachovanie pôvodného projektu je už plnom prúde. Zmeny, ktoré sú v rozpore s Územným plánom Bratislavského kraja a podľa mnohých aj so zdravým rozumom, kompetentní zatiaľ komentujú opatrne.

NDS informuje ešte po starom, na stánke sa stále píše aj o kolektoroch.NDS informuje ešte po starom, na stánke sa stále píše aj o kolektoroch. (Zdroj: NDS)

BRATISLAVA. O dopravných zápchach počas špičky vie svoje snáď každý, kto za svojimi povinnosťami prichádza do hlavného mesta. Riešenie komplikovanej dopravy by preto malo byť vítanou zmenou. Lenže, ak sa v priebehu prípravy projektu radikálne zmenia plány, ostáva len otázka, komu toto riešenie prospeje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A presne túto otázku si ostatné týždne kladú aktivisti členovia petičného výboru a už aj mnohí obyvatelia seneckého a pezinského okresu. Rozšírenie diaľnice D1 v úseku Bratislava - Trnava totiž malo pomôcť aj obyvateľom Bernolákova, Chorvátskeho Grobu, Ivanky pri Dunaji a v konečnom dôsledku aj mnohým ďalším. Dnes je všetko inak.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodný projekt okresali

Pred tromi rokmi vydal Obvodný stavebný úrad Bratislava územné rozhodnutie na projekt rozšírenia D1 v úseku Bratislava - Trnava na tri pruhy v každom smere a kolektorové pásy rovnako v každom smere. Kolektory, teda cesty pozdĺž diaľnice mali počas výstavby slúžiť ako obslužné cesty mechanizmov a po dokončení ako zberné komunikácie, ktoré by autá cez križovatku na Triblavine napojili na diaľnicu bez toho, aby museli prechádzať cez okolité obce.

Takéto riešenie by potešilo snáď každého, kto v týchto lokalitách žije alebo nimi prechádza.Ale zásadné zmeny v projekte kolektory jednoducho vypustili. Ani kruhové objazdy a pripájacie cesty už nebudú dvojpruhové, tak ako pôvodne mali byť. Vďaka tomu sa podľa aktivistov dopravná situácia nielen že nezlepší, ale obyvatelia spomenutých obcí sa už počas výstavby na Triblavine musia zmieriť s častým prejazdom stavebných mechanizmov a tým pádom ešte horšou dopravnou situáciou.

SkryťVypnúť reklamu

Červienka: „Vyjadrujú sa samí vševedkovia“

Zmena celého projektu prišla potichu tesne pred Vianocami a nebyť aktivistov, ktorí si ju všimli bolo by ticho aj naďalej.NDS totiž na svojej stránke informuje ešte podľa starého projektu. "Stavba predstavuje mimoúrovňovú križovatku na diaľnici D1 (km 18,080) v úseku Bratislava – Senec. Súbežnými kolektorovými pásmi a okružnými križovatkami sa napája na diaľnicu cesta I/61, II/502 a okolité obce. Stavba patrí do projektu rozšírenia diaľnice D1 Bratislava - Trnava," píše na svojej stránke NDS.

Poslanej BSK a zároveň starosta Bernolákova Richard Červienka na svojej facebookovej stránke „Smelo do starostu“ odpovedal na podnet ohľadom petície proti zmenám takto „K petícii sa nevyjadrujem. So starostami obcí Ivanka pri Dunaji a Chorvátsky Grob pripravujeme spoločné vyhlásenie. Taktiež pripravujeme spoločný list, ktorým pozveme zástupcov NDS, Ministerstva dopravy, SSC, BSK, odbornej i laickej verejnosti na stretnutie ohľadom projektu križovatky Triblavina, D1 a D4.“

SkryťVypnúť reklamu

Ďalej píše, že „bez účasti zástupcov vymenovaných štátnych či samosprávnych orgánov nie je možná konštruktívna diskusia ale opäť len prezentovanie laických a ničím nepodložených názorov, ktoré vyvolávajú zbytočné napätie a ľahko skĺznu do manipulovania s verejnosťou a dezinformácií. A najmä v tomto predvolebnom čase, keď sa kandidát - bloger rád zviditeľňuje svojimi zrazu komentármi. A potom sú tu ešte ďalší "experti" na všetko - vševedkovia, ktorí sú "odborníci" na dopravu, pozemné stavby, územný plán, vodu, plyn, elektriku, verejné osvetlenie a tak ďalej.“

Aktivisti majú v otázke, komu zmena projektu pomôže jasno. Podľa nich to určite nebudú súčasní obyvatelia spomenutých obcí. Zároveň však poukazujú na to, že vyústenie okresanej križovatky končí v plánovanom developerskom projekte Starland.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Pezinok

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  3. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  4. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  3. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  4. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  5. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  7. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  8. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 058
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 10 617
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 7 562
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 878
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 5 413
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 5 107
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 4 590
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 762
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Predbežne vyčíslená škoda je 30.000 eur.


TASR

Obľúbený výletný vlak pripravujú na letnú prevádzku. Na trať sa vráti opäť v júni.


Niektoré hry rozosmejú deti, iné zabavia dospelých – ale čo ak existujú také, ktoré dokážu spojiť celé generácie?


Výberová komisia vybrala zo 40 nominácii dvadsať, ktorí sú príkladom toho, ako žiakov nielen vzdelávať, ale aj viesť, motivovať.


TASR

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu