Piatok, 19. október, 2018 | Meniny má Kristián
Nájdete nás na webe

Petícia proti zmenám na D1

Podľa petičného výboru spôsobia zmeny v projekte dopravný kolaps. Nepáči sa im ani to, že Ministerstvo životného prostredia upúšťa od posudzovania vlyvov na životné prosterdie.

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA(Zdroj: TASR)

BERNOLÁKOVO, BRATISLAVA. Obyvatelia Bernolákova, Chorvátskeho Grobu, Ivanky pri Dunaji či ďalších dotknutých obcí pod Malými Karpatmi spustili petíciu proti zmenám v projektoch diaľnice D1 Bratislava-Trnava, križovatka Triblavina. V petícii vyjadrujú nesúhlas s navrhovanými zmenami v projektoch, pretože sa obávajú rizika dennodenného kolapsu dopravy.

Podľa petičného výboru ohlásené zmeny z 8. decembra 2015 pozmeňujú pôvodnú projektovú dokumentáciu križovatky Triblavina, ktorá vychádzala z dopravného zaťaženia z rokov 2009 až 2010. "Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov a bez pôvodných súvisiacich napojení diaľnice na priľahlé miestne komunikácie," priblížil pre TASR člen petičného výboru Peter Hanic z Bernolákova.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hrozí dopravný kolaps

Podľa jeho slov dochádza aj k zmene pôvodne plánovaných dvojpruhových kruhových objazdov v mieste vyústenia diaľničnej križovatky Triblavina na jednopruhové a k zmene geometrie samotnej diaľničnej križovatky. "Pre každého racionálne uvažujúceho človeka je jednoznačné, že zníženie priepustnosti diaľnice voči pôvodnému projektu pre územné rozhodnutie, v priamej väzbe na plánované a odsúhlasené developérske projekty veľkých obytných zón ako aj logistických centier v dotknutom území, je číry nezmysel," skonštatoval Hanic. Podľa neho je tento nový návrh plne v rozpore s územným plánom BSK a rozvojom cestnej infraštruktúry.

Podľa petičného výboru hrozí kolaps dopravy už pri samotnej výstavbe, keďže kolektory mali slúžiť ako obslužné komunikácie stavby. Záťaž z výstavby sa tak prenesie na Seneckú cestu, ktorá je už teraz preťažená a aj najmenšia udalosť na nej spôsobuje dopravný kolaps.

Ministerstvo životného prostredia vydalo v januári k predmetnej zmene stanovisko, ktorým upúšťa od posúdenia vplyvu navrhovanej zmeny riešenia D1, všetkých súvisiacich stavieb, na životné prostredie. Voči tomu rozhodnutiu podali obyvatelia rozklad a priložili aj petíciu. "Rovnako boli listom a kópiou petície oslovený predseda BSK, ministerstvo dopravy a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS)," priblížil Hanic.

Petícia stále trvá

Do petície sa doteraz zapojilo podľa Hanica už vyše 1000 ľudí. Na dotknuté orgány zaslal petičný výbor viac ako 620 podpisov občanov. Priebežne ich však budú dopĺňať, nakoľko petícia stále prebieha. "Na základe podkladov, ktoré predložila NDS, ministerstvo životného prostredia rozhodlo, že zmenu nebude ďalej posudzovať, pretože sa nepredpokladá podstatný nepriaznivý vplyv na životné prostredie," uviedol pre TASR hovorca envirorezortu Maroš Stano. Naopak, v petícii sa píše, že v tomto prípade neboli vôbec zohľadnené devastačné vlyvy na flóru a faunu a zvlášť výskyt chráneného bobra- európskeho na tomto území.

NDS uvádza, že stavebné práce v križovatke Triblavina sú realizované v súlade s právoplatným stavebným povolením. Ako tvrdí, zmenu technického riešenia na tejto stavbe navrhla tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia. "Zmena technického riešenia teda nemôže byť v rozpore s územným rozhodnutím, keďže nové technické riešenie nezaberá územie nad rámec tohto rozhodnutia," povedala pre TASR hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Navrhované technické riešenie podľa jej slov súvisí so zefektívnením predmetnej stavby, ako aj nadväzujúcich úsekov medzi Bratislavou a Sencom v rámci skapacitnenia diaľnice D1. "Teda s úsporou finančných prostriedkov," podotkla hovorkyňa. V prípade dotknutých obcí tvrdí, že navrhované riešenie nijako nemení okružné križovatky ani ich kapacity. Nemení sa preto ani spôsob napojenia priľahlých obcí novými cestami, ku ktorých vybudovaniu sa podľa hovorkyne zaviazal BSK 16. januára 2012 v zmluve o spolupráci uzavretej medzi ministerstvom dopravy, NDS a BSK. "Ak by sa tento záväzok nemal naplniť, bola by NDS nútená prehodnotiť výstavbu samotnej križovatky a realizovať len skapacitnenie D1 v danom úseku," dodala Žgravčáková.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 15 985
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 950
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 458
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 703
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 586
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 046
  7. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 6 916
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 6 710
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 286
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 578

Hlavné správy z MY Pezinok

Na D1 pri Triblavine budú od soboty dopravné obmedzenia

Prejazdné budú takmer vždy minimálne dva jazdné pruhy v každom smere.

Vyzerajú ako zlaté. S podobným chrupom muflóna sa ešte nestretol

Môže ísť o zlato? S podobnými zubami sa vraj poľovník nikdy nestretol, povlak na chrupe muflóna sme preverovali aj u zlatníka.

Bratislava a Trnava budú spolupracovať v integrovanom dopravnom systéme

Železničná doprava by mala byť v roku 2019 zapojená do integrovaného dopravného systému už z Trnavy.

Mesto Pezinok uspelo v odvolaní voči hodnoteniu transparentnosti

Pezinok za uplynulé dva roky mierne poklesol v svojej otvorenosti, tvrdí Transparency International Slovensko (TIS).

Prečo listy na jeseň menia farbu a opadajú?

Mrazy oslabia červené sfarbenie.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koniec rozprávkového života Mariána Kočnera na Donovaloch (fotogaléria)

Donovaly už podnikateľ, ktorý je momentálne vo väzbe, tak skoro neuvidí.

V Gaderskej doline horí les, zasahujú tam desiatky hasičov

S požiarom v ťažko dostupnom teréne bojuje 40 profesionálnych a dobrovoľných hasičov.

Európska komisia odobrila projekt výstavby D3 na Kysuciach

Dobrá správa prišla z Bruselu, peniaze sa ujdú aj diaľničnému úseku na Kysuciach.

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

Vybrali SME

Už ste čítali?