PEZINOK. Vybaviť všetko potrebné cez internet bez návštevy mestského úradu. To je cieľom projektu Elektronizácia samosprávy Mesta Pezinok, ktorý prispeje k zvýšeniu transparentnosti a kvality poskytovaných služieb mesta. Ako informuje samospráva na svojej internetovej stránke, projekt plánujú ukončiť na konci novembra tohto roka.
Medzi služby patrí platenie miestnych daní, vybavovanie sťažností a podnetov, informovanie o územnom pláne. Do dvadsiatich elektronických služieb zahrnuli aj ohlasovanie porúch verejného osvetlenia a cestnej svetelnej signalizácie, informácie o činnosti obce, informovanie o dani z nehnuteľnosti a aj vydávanie rybárskeho lístku.
Pezinčania budú môcť elektronicky podávať aj priznania k dani z nehnuteľností, dani za psa, k dani za predajné automaty a k dani za nevýherné hracie prístroje. Budú tu aj informácie o dani za užívanie verejného priestranstva. Prostredníctvom projektu elektronizácie sa bude dať zaplatiť aj miestny poplatok za komunálne odpady a drobné stavebné odpady. Súčasťou bude aj elektronická úradná tabuľa.
Projekt Elektronizácia samosprávy Mesta Pezinok spolufinancuje Európska únia z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja. Výška nenávratného finančného príspevku je viac ako 298-tisíc eur.