Bratislavu a Trnavu by mohla spojiť vinohradnícka cyklocesta

Štúdia ukáže, či sa dá 50-kilometrová cesta uskutočniť. Stavebný inžinier ju má vypracovať do konca februára.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ PRE SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Bratislavu a Trnavu by mohla v budúcnosti spojiť cyklotrasa. Približne 45- až 50-kilometrová cesta by mala čiastočne viesť po jestvujúcich miestnych komunikáciách, čiastočne medzi vinicami a pozdĺž potokov. Cyklistom má ukázať nielen rôzne pamiatky, ale aj doviesť ľudí na železnicu. Hotová by mohla byť v roku 2018.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Trasa by mala ukázať zaujímavé miesta, aj krajinársky zaujímavé, aj vinohradnícke a kultúrno-historické, aby sa ľudia mohli bezpečne niekam dostať, zastaviť a niečo pekné vidieť," povedal stavebný inžinier Peter Rakšányi, ktorý má za úlohu do konca februára vypracovať štúdiu uskutočniteľnosti vinohradníckej cyklocesty.

SkryťVypnúť reklamu

Cyklocesta má tak posilniť cestovný ruch a priviesť návštevníkov do obcí pod Malými Karpatmi, avšak majú byť na nej i väzby na železničnú dopravu. "A to v takých obciach, kde železničná doprava nie je, aby sa ľudia dostali zo svojich dedín pomocou tejto trasy na stanicu," dodal Rakšányi.

Cyklotrasa má viesť z hlavného mesta do Svätého Jura, Pezinka, potom do Vinosadov, Modry, Dubovej, Častej a Dolian. V trnavskom okrese sa predpokladalo riešenie cesty v dvoch variantoch. Prvý by viedol po trase Smolenice, Boleráz, Bohdanovce do Trnavy, druhý z Orešian, do Suchej nad Parnou a do Trnavy.

Definitívna trasa sa však ešte tvorí a posudzuje z rôznych hľadísk. "Napríklad starostka Trstína mi povedala, že by chceli ťahať trasu až k nim, pretože tam je zrušená historická železnička a tadiaľ plánujú väzby na iné svoje cyklotrasy. Takže to budeme asi projektovať až po Trstín," povedal Rakšányi.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa stavebného inžiniera môže byť cyklotrasa hotová za dva roky. V mestách využije jestvujúce miestne komunikácie, niekde sa povrchy opravia, pozdĺž potokov alebo medzi vinicami sa vytvorí nová konštrukcia. Trasa by mala využiť i existujúce poľné či hospodárske cesty. "Z 50-kilometrovej dĺžky sa bude investovať možno do polovice. A ak nebudú problémy, v roku 2018 môže byť postavená," dodal Rakšányi. Projekt majú finančne pokryť hlavne prostriedky štátneho rozpočtu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Pezinok

          Komerčné články

          1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
          2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
          3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
          4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
          5. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
          6. Keď sa z brigády stane kariéra
          7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
          8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
          1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
          2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
          3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
          4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
          5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
          6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
          7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
          8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
          1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 10 390
          2. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 6 318
          3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 619
          4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 560
          5. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 2 304
          6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 195
          7. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 1 740
          8. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 1 497
          1. Andrea Podešvová: Prezident Pellegrini v Lombardii: pohľad Slovenky zo zahraničia
          2. Pavol Burda: Niet prečo sa ospravedlňovať
          3. Anton Kovalčík: Kresťania v strednej Európe v boji proti fašizmu. Prvá časť - Nemecko a Rakúsko.
          4. Rado Surovka: Od pondelka bude chlieb a benzín za polovicu
          5. Štefan Šturdzík: Pohľad na politikov po hektickom mesiaci je čisté zúfalstvo.
          6. Jaroslav Liptak: Slovensko, krajina skepticizmu. Prečo?
          7. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
          8. Marian Mudrák: Ako spoznať pravú starožitnosť?
          1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 18 216
          2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 437
          3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 325
          4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 652
          5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 614
          6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 9 589
          7. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 7 699
          8. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody 4 857
          1. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
          2. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
          3. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
          4. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
          5. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
          6. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
          7. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
          8. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu

          Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

          Viete, v ktorých krajinách afrického kontinentu realizujú slovenské organizácie svoje projekty v rámci Oficiálnej rozvojovej spolupráce pod značkou SlovakAid?


          Páchateľ tovar naložil s tým, že ho doručí do Arménska. Na miesto vykládky však zásielka nikdy nedorazila.


          SITA
          Minister dopravy SR Jozef Ráž počas slávnostného otvorenia konferencie.

          Aké budú slovenské cesty v budúcnosti? Dokáže ich výstavba reagovať na trendy v používaní moderných materiálov?


          1
          Diskusia z druhého panelu s názvom Kvalitná príprava – základ úspešného priebehu stavby.

          Aké budú slovenské cesty v budúcnosti? Dokáže ich výstavba reagovať na trendy v používaní moderných materiálov?


          Už ste čítali?

          SkryťZatvoriť reklamu