BRATISLAVA. PEZINOK. Pezinčania poslali od spustenia aplikácie City Monitor svojmu mestu 20 podnetov, z toho 17 spadalo do kompetencie oddelenia životného prostredia, jeden podnet, ktorým bolo dlhodobo odstavené a nepojazdné motorové vozidlo, riešila mestská polícia.
Dva podnety nespadali do kompetencie mesta, informoval prednosta Mestského úradu v Pezinku Miroslav Šebesta.
Pezinčania môžu zasielať svoje postrehy a podnety samospráve mesta priamo zo svojich telefónov cez bezplatnú mobilnú aplikáciu City Monitor od 1. novembra 2013. Službu si mesto aktivovalo na skúšku do konca roka 2013 zadarmo. Ako však informoval Šebesta, mesto plánuje pokračovať v projekte aj po skúšobnej prevádzke, keďže je s aplikáciou spokojné.
"Vzhľadom na to, že sme spustili aplikáciu v zimných mesiacoch, je počet postrehov od ľudí dobrý výsledok. Na jar a počas leta očakávame ešte väčší nápor a viac podnetov," uviedol Šebesta.
Aplikácia prináša pre obyvateľov príležitosť hlásiť neželané stavy a situácie v meste rýchlo, bezplatne a jednoducho zo svojho mobilného telefónu. Ako informuje mesto na svojej oficiálnej internetovej stránke, je nenáročná na používanie a občania si ju môžu bezplatne stiahnuť z Apple App Store alebo Google Play.
Podnety poverený zástupca mesta spracováva a prideľuje kompetentnej osobe, ktorá sa postará o ich vybavenie. Celý proces riešenia môžu ľudia sledovať v mobile.