Štvrtok, 1. december, 2022 | Meniny má Edmund

Slovak Lines: Navážanie ľudí na každý vlak je neekonomické

K terminálom nezachádzajú všetky autobusy. Podľa hovorkyne Železničnej spoločnosti Slovensko by to mohlo skrátiť dobu cestovania.

(Zdroj: ARCHÍV BSK)

SENEC, PEZINOK. Terminály integrovanej dopravy majú fungovať ako prestupné miesto pre dochádzaie ľudí z regiónov pri Bratislave za prácou prípadne školou. Vybrať si môžu vlak alebo autobus, ktorý ich z terminálu odvezie do hlavného miesta a späť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cestujúcich vo vlakoch do Bratislavy pribúda

Podľa hovorkyne Železničnej spoločnosti Slovensko Jany Morháčovej počet cestujúcich na traťových úsekoch Pezinok-Bratislava a Senec-Bratislava dlhodobo rastie, a to aj na regionálnych aj diaľkových spojoch.

SkryťVypnúť reklamu

„Tempo rastu je približne rovnaké dlhšie obdobie. Po dokončení terminálov sme sme nezaznamenali nijaký výkyv.“

Prímestské regionálne vlaky majú na týchto trasách vyťaženosť v čase špičky 75 až 95 percent. Od 15. decembra bude platiť nový grafikon. „Pre trvalo rastúci dopravný prúd posilníme dopravu na úseku Pezinok-Bratislava o desať vlakov denne počas pracovných dní,“ povedala Jana Morháčová.

Na trati Senec-Bratislava bude v smere na hlavné mesto polhodinový takt vlakov. Z Bratislavy budú jazdiť vlaky v hodinových intervaloch. Z Pezinka bude ráno odchádzať vlak do Bratislavy každých 15 minút. Popoludní budú vypravia vlaky v opačnom smere približne po 20-tich minútach.

Podľa hovorkyne železníc je pre zásadnejšiu zmenu dopravných prúdov ľudí potrebné zosúladiť vlakové spoje s autobusovou dopravou. Ide najmä o zachádzanie všetkých prímestských autobusov na terminály a riešenie súbežných vlakov a autobusov.

SkryťVypnúť reklamu

„Od nového grafikonu nedôjde k povinnému zastavovaniu všetkých autobusov na termináloch. To je posledné stanovisko od Bratislavskej integrovanej dopravy, ktorá koordinuje a zastrešuje prípravu druhej etapy integrovanej dopravy.“

Podľa Jany Morháčovej ide o zásadnú prekážku, ktorá by mohla skrátiť dobu cestovania a zvýšiť dostupnosť železnice, aj celej verejnej dopravy.

Zachádzanie k terminálu v Senci zdržuje spoje

Jedným z autobusových dopravcov, ktorý zváža ľudí do hlavného mesta z okresov Senec a Pezinok, je spoločnosť Slovak Lines. Zo Senca odchádza do Bratislavy a späť asi 150 spojov a z Pezinka približne 190 spojov. „Ide o bežné pracovné dni, iná je situácia počas víkendu, keď je spojov podstatne menej,“ povedala hovorkyňa Slovak Lines Eva Vozárová.

SkryťVypnúť reklamu

K terminálu v Senci zachádza asi 150 spojov, k pezinskému tiež. „Viaceré z týchto spojov z regiónu Senec a Pezinok jazdia k terminálu, aj keď nejdú do Bratislavy.“

Od 15. decembra príde podľa hovorkyne k navýšeniu spojov, ktoré budú prechádzať najmä cez terminál v Pezinku. „Zložitejšia je situácia v Senci, kde je terminál mimo centra mesta a zachádzanie k nemu spôsobuje zdržanie autobusových spojov.“

Oba druhy dopravy sa podľa Evy Vozárovej zlaďovali v minulosti a robí sa to aj teraz. „Cestovné poriadky našich spojov prispôsobujeme v jednotlivých prestupných miestach spojom Železničnej spoločnosti Slovensko, ako aj spojom iných dopravcov. Navážanie na vlaky pridávame v časoch, kde to má vzhľadom na záujem cestujúcich zmysel.“

Navážať na každý vlak by bolo podľa hovorkyne ekonomicky neúnosné.
Zvýšený počet cestujúcich po dobudovaní terminálov v mestách autobusová spoločnosť neeviduje. „Návyky cestujúcich v doprave sa menia len pomaly, uvidíme, ako sa situácia vyvinie budúci rok.“

Najčítanejšie na My Pezinok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  2. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku
  3. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  4. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  2. Zimná ríša divov Maďarska
  3. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  4. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  7. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  8. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 12 540
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 925
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 056
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 4 244
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 071
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 108
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 107
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 107

Blogy SME

  1. Štefan Bukovan: Domáci mazlíčkovia a ich vystrájanie
  2. Šimon Briatka: 2-minútové pravidlo – akčná produktivita a budovanie zvykov
  3. Soňa Bulbeck: o Bolte a o ľuďoch...
  4. Matej Galo: Čaká Putina rovnaký osud ako Miloševiča?
  5. Robert Štepaník: diel 79 - Mimi Parker (Low) - R.I.P.
  6. Peter Papík: Nedostatok odborných učiteľov
  7. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska
  8. Martin Sukupčák: SAS - ke tlieskam, radšej koniec agónii
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 236 481
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 911
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 175
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 953
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 898
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 320
  7. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 211
  8. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 2 672
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Vďaka unikátnej liečbe môžete odstrániť nielen bolesti kĺbov, ale aj ich príčinu. Stovky slovenských pacientov hovoria o prekvapivých výsledkoch. Dlhoročné problémy s artrózou či osteoporózou sú preč.


10 h

Polícia mu namerala 1,98 promile, následne ho obmedzila na osobnej slobode a eskortovala na príslušné oddelenie.


TASR 30. nov
Ilustračné foto.

Utiekol z pezinskej psychiatrie.


TASR 29. nov
Ilustračné foto.

O odvolaniach obžalovaných bude rozhodovať Najvyšší súd (NS) SR.


TASR 28. nov

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia počas piatich dní zbierala stopy vedúce k jeho vypátraniu.


11 h

Želiezovský dub bol jedným z troch najvýznamnejších stromov v Uhorsku.


29. nov

Slovensko je posledná krajina v rámci Európskej únie, ktorá používa papierové testy.


7 h

Nový šéf Peter Privalinec už úradu kedysi šéfoval.


30. nov

Blogy SME

  1. Štefan Bukovan: Domáci mazlíčkovia a ich vystrájanie
  2. Šimon Briatka: 2-minútové pravidlo – akčná produktivita a budovanie zvykov
  3. Soňa Bulbeck: o Bolte a o ľuďoch...
  4. Matej Galo: Čaká Putina rovnaký osud ako Miloševiča?
  5. Robert Štepaník: diel 79 - Mimi Parker (Low) - R.I.P.
  6. Peter Papík: Nedostatok odborných učiteľov
  7. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska
  8. Martin Sukupčák: SAS - ke tlieskam, radšej koniec agónii
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 236 481
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 911
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 175
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 953
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 898
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 320
  7. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 211
  8. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 2 672
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu