BRATISLAVA 26. januára (SITA) - Bratislavský samosprávny kraj (BSK) pripravuje pokračovanie obchvatu obcí regiónu Malokarpatska. V tlačovej správe o tom informuje hovorkyňa BSK Lucia Forman. Prvú etapu odovzdal samosprávny kraj motoristom v októbri minulého roka. V príprave sú už ďalšie etapy, konkrétne obchvat Svätého Jura, Pezinka, Viničného, Modry a Dubovej. "BSK už spustil proces posudzovania stavby na životné prostredie (EIA)," uviedla Forman.
Kraj má vytvorené rezervy pre prípadné enormné zvýšenie cien za energie ČítajteÚčelom štúdie, ktorú župa predložila do procesu EIA, je technicky, dopravne, ekonomicky a environmentálne vyhodnotiť varianty a vybrať najvhodnejšie riešenie úsekov na ceste II/502, a to konkrétne Pezinok (obchvat), Pezinok - Modra a preložka cesty II/503 Viničné (obchvat). Cieľom projektu je podľa Forman zabezpečiť rýchle a bezpečné dopravné prepojenie Bratislavy s Pezinkom a Modrou, ako aj do rekreačnej oblasti západného Slovenska, a odkloniť tranzitnú dopravu mimo intravilánov miest a obcí, čím príde k odľahčeniu existujúcej cesty II/502.
"Cesta II/502, ktorá vedie cez Svätý Jur, Pezinok a Modru, patrí dlhodobo k najvyťaženejším regionálnym cestám v kraji aj v rámci Slovenskej republiky," poznamenal predseda BSK Juraj Droba s tým, že denná intenzita dosahuje až 25-tisíc áut, čo má negatívny dopad na kvalitu života obyvateľov miest a obcí. "Preto sme v spolupráci s primátormi a starostami pripravili trasovanie obchvatu Malokarpatska, ktorý presmeruje tranzitnú dopravu mimo intravilánov obcí," dodal Droba.
Cesta II/502 prepája významné regionálne centrá a je spojnicou hospodársko-rekreačnej oblasti západného Slovenska na východnom úpätí Malých Karpát s Bratislavou. Začína sa napojením na cestu II/572 v križovatke Račianske mýto v
Bratislave, prechádza cez Svätý Jur, Pezinok, Modru, Kráľovú, Častú a končí napojením sa na cestu II/499 vo Vrbovom. Cesta II/502 je vybudovaná ako štvorprúdová v úseku medzi Bratislavou a miestnou časťou Grinava v Pezinku.
Súčasný stav, najmä cestný prieťah intravilánom miest Svätý Jur, Pezinok a Modra, je podľa riaditeľky odboru stratégie, územného rozvoja a riadenia projektov BSK Barbory Lukáčovej možné klasifikovať ako výrazne neuspokojivý. Cesta má podľa nej nepriaznivé smerové a výškové pomery a na trase sa
nachádzajú bodové závady, ako napríklad zúžené profily. Problematická je aj priama obsluha priľahlých objektov či veľký počet priechodov pre peších vo Svätom Jure a Pezinku.
Tie výrazne znižujú kapacitu a tak často vznikajú dopravné zápchy, čo má negatívny vplyv na bezpečnosť dopravy a komfort jazdy, vysvetlila Lukáčová s tým, že vysoký počet automobilov v intraviláne znižuje bezpečnosť chodcov a cyklistov. Veľkým problémom je tiež tranzitná doprava.