Ku kresťanským cirkvám sa hlási 68,5 percenta obyvateľov SR

Vyšší podiel kresťanov sa vyskytuje vo vidieckom obyvateľstve.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. K jednej z kresťanských cirkví sa hlási 3.733.783 obyvateľov Slovenska. Predstavuje to 68,5 percenta z celkového počtu obyvateľov. Vyplýva to z minuloročného Sčítania obyvateľov, domov a bytov (SODB). Informovala o tom hovorkyňa SODB 2021 Jasmína Stauder.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Písali sme Polícia obvinila muža, ktorý mal psychicky a fyzicky týrať svoju partnerku Čítajte 

"Najpočetnejšími kresťanskými cirkvami sú rímskokatolícka cirkev s počtom 3.038.511 veriacich, tvoriac 55,8 percenta všetkých obyvateľov Slovenskej republiky a 81,4 percenta všetkých kresťanov na Slovensku," priblížila hovorkyňa. Druhou najpočetnejšou cirkvou je Evanjelická cirkev augsburského vyznania s počtom veriacich 286.907, čo predstavuje 5,3 percenta obyvateľov Slovenska a 7,7 percenta všetkých kresťanov na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

Tretia najpočetnejšia cirkev na Slovensku je gréckokatolícka cirkev s počtom veriacich 218.235, čo tvorí štyri percentá obyvateľov Slovenska a 5,8 percenta všetkých kresťanov na Slovensku. "Nasleduje reformovaná kresťanská cirkev, ktorá sa počtom veriacich 85.271 podieľa na obyvateľstve Slovenska v podiele 1,6 percenta a 2,3 percenta na celkovom počte kresťanov na Slovensku," uviedla.

K pravoslávnej cirkvi sa prihlásilo 50.677 veriacich, čo predstavuje 0,9 percenta obyvateľstva Slovenska a 1,36 percenta všetkých kresťanov na Slovensku. "Ostatné kresťanské cirkvi majú spolu 54.182 veriacich," dodala.

Písali sme Polícia obvinila muža, ktorý mal psychicky a fyzicky týrať svoju partnerku Čítajte 

Podiel cudzincov medzi kresťanmi bol nižší (0,3 percenta) ako podiel cudzincov v celkovej populácii (1,1 percenta). Z hľadiska pohlavia medzi kresťanmi, rovnako ako medzi celkovou populáciou, prevládajú ženy. "Kým medzi kresťanmi je pomer žien až 53,6 percenta, v celoslovenskej populácii je podiel žien menej výrazný, iba 51,1 percenta," priblížila hovorkyňa. Medzi oboma pohlaviami je výrazný rozdiel v podiele kresťanov. Ku kresťanstvu sa totiž hlási len 64,7 percenta mužov, ale až 71,6 percenta žien.

SkryťVypnúť reklamu

Vyšší podiel kresťanov sa vyskytuje vo vidieckom obyvateľstve (78,4 percenta), v mestskom obyvateľstve je podiel kresťanov 59,3 percenta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Pezinok

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 096
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 181
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 276
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 6 540
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 028
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 044
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 222
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 084
  1. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  6. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  7. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  8. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 415
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 917
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 63 784
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 187
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 505
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 678
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 060
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 700
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Dielo Reflexe na Signál festivale v Prahe

Prvý ročník Light Art Festivalu premení mesto na veľkú svetelnú galériu.


„Deti mi prevrátili priority naruby, no naučili ma efektivite,“ vraví Adam Ďurica.

Koncerty vypredáva na Slovensku i v Česku.


Ján Janočko 2

Práce by mali byť ukončené do 30. apríla.


SITA
Ilustračné foto

Ide o podporu ochrany životného prostredia a rozvoja vidieka, kultúry, mládeže, športu a zdravotníctva.


TASR
  1. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  6. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  7. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  8. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 415
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 917
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 63 784
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 187
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 505
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 678
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 060
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 700
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Medvede

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu