BRATISLAVA. Druhá etapa malokarpatského obchvatu má odkloniť tranzitnú dopravu mimo intravilánov obcí a miest a zmierniť negatívne dosahy dopravného tranzitu na obyvateľov žijúcich v bezprostrednej blízkosti cestného ťahu spájajúceho Bratislavu s Pezinkom a Modrou. Vyplýva to zo zámeru pokračovania malokarpatského ochvatu, ktorý Bratislavský samosprávny kraj predložil v piatok na posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA).

"Predmetom posudzovania vplyvov v predkladanom zámere je úsek preložky cesty II/502 Pezinok, obchvat, II/502 Pezinok - Modra a preložka cesty II/503 Viničné, obchvat," spresnil predkladateľ v zámere, ktorý sa týka výstavby v katastri obcí a lokalít Svätý Jur, Grinava, Pezinok, Viničné, Šenkvice, Slovenský Grob, Malé Tŕnie (Vinosady) a Modra.
V zámere stanovuje orientačné stavebné náklady i lehoty výstavby, jednotlivé časti navrhovanej činnosti sú rozpracované variantným spôsobom.
Prvú etapu malokarpatského obchvatu sprístupnili pre motoristov na konci októbra. Meria 1,7 kilometra a spája diaľničnú križovatku Triblavina s Chorvátskym Grobom.