Sobota, 23. september, 2017 | Meniny má Zdenka
Pridajte si svoje mesto

Ako prejsť 20 kilometrov za tri hodiny

Toto nie je turistický manuál, ale realita na našich cestách.

Kolóny na diaľnici D1.(Zdroj: SME/Jozef Jakubčo )

SENEC,PEZINOK. Vážna nehoda na diaľnici je problém asi všade na svete, všade na svete sa problémom snažia predchádzať alebo ich aspoň zmierniť. Nie v okolí Bratislavy, u nás si vytvárame nové.

Dnes už všetci vieme, že ministerstvo dopravy ani Národná diaľničná spoločnosť nechcú ustúpiť a diaľnicu rozšíria bez kolektorov. Kolektory sú tie cesty, ktoré keby boli, tak by po nehode zabezpečili odklon dopravy a na diaľnici a v priľahlom okolí ďalších dvoch okresov by nezostali trčať stovky vysmädnutých a teplom vyčerpaných ľudí.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Logistika bez logiky?

Uzavretie diaľnice spôsobilo kolaps dopravy v okresoch Pezinok a Senec a samozrejme aj vo veľkej časti Bratislavy. Množstvo ďalších ľudí si svoju cestu rozmyslelo a svoj pobyt v práci, či v meste si na niekoľko hodín nedobrovoľne predĺžili.

Daň za "bratislavskú prosperitu?"

Asi je to daň za to, že žijeme v najbohatšom regióne Slovenska, že blízkosť letiska a hraníc priťahuje investorov so zámermi stavať ďalšie skladové haly, ktorých tu máme celé hektáre a stále nestačia. Ale ak to takto pôjde ďalej, tak podobné kolóny ako vo štvrtok nebudú výnimočnou situáciou.

Aktivisti z OZ Triblavina na brífingu v piatok predpoludním pripomenuli, že štvrtkovým kolónam mohli zabrániť práve kolektory. "Už teraz sme mohli jazdiť cez križovatku Triblavina, na ktorej mohli byť kolektory. Pri tejto hromadnej nehode mohla byť doprava odklonená na kolektory a ľudia nemuseli stáť päť hodín v zápche," skonštatoval Mrva pre TASR.

Členka OZ Triblavina Tatiana Kratochvílová podotkla, že kolektory okrem iného umožňujú rýchly presun záchranných vozidiel k mieste nehody a zároveň sa vďaka nim môžu ľudia uviaznutí v kolóne dostať oveľa rýchlejšie z diaľnice. Ministerstvo dopravy podľa nej však ignoruje potreby občanov a situácia na diaľnici D1 pri Bratislave sa zhorší, keď sa bude budovať diaľnica D4 a pribudne doprava zo staveniska. Avizované rozšírenie Seneckej cesty I/61, od hlavného mesta až po Senec na štyri pruhy, nie je podľa Kratochvílovej pripravené. "Nie je vysúťažený projekt, platná EIA. Len príprava rozšírenia bude trvať niekoľko rokov a napriek tomu sa v okolí povoľujú ďalšie logistické parky," skonštatovala.

Viac bývania, viac práce, len cesty nie

Dodávame, že logistické parky sa budú napájať priamo na starú seneckú, už dnes je povolená nová križovatka pre pripravovaný logistický park, ktorá opäť len spomalí dopravu na ceste, ktorá už dnes kapacitne prestáva stačiť. Veď po tom, ako polícia začala odkláňať dopravu na starú seneckú, okamžite sa začali tvoriť zápchy aj tu, a nielen tu. Teraz si predstavme, ako to bude vyzerať, keď investori naplnia svoje plány, zároveň stále nebude rozšírená stará senecká a ak sa bude na rozširovaní diaľnice D1 a výstavbe križovatky s D4 pracovať takým tempom ako doteraz. Rozšírenie je ďaleko, čo nám potvrdila aj NDS. "Na rozšírenie Cesty I/61 Bratislava - Senec boli v 03/2017 z titulu zastaranej dokumentácie spracované súťažné podklady na jej aktualizáciu, nakoľko DÚR bola spracovaná v 2009," informovala Národná diaľničná.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Škody po nehode na diaľnici sa vyšplhali na 156-tisíc

Zo žiadosťou o vyjadrenie k starej seneckej sme sa obrátili aj na Inštitút pre dopravu a hospodárstvo.

"Podľa nášho názoru sa musí čo najskôr prikročiť k rekonštrukcii celej cesty na dvojpruhovú cestu I. triedy v obidvoch smeroch s pripájajúcimi pruhmi v miestach napájania vedľajších komunikácii. Upozorňujem však na to, že v takomto prípade by sa nenapájal každý park, každých 500 m, ale by sa vybudovaním cesty druhej, respektíve tretej triedy napojil na najbližšie už vybudované prípojné miesto. Totižto v súčasnom slovenskom trende / nie len pri starej Seneckej / napájať každú novú individuálnu bytovú výstavbu alebo priemyselný "parčík," čo najkratšie na najbližšiu nadradenú cestnú infraštruktúru pomocou nových križovatiek. Namiesto budovania nových ciest druhej a tretej triedy s napojením len na jestvujúce križovatky dopravu spomaľujeme," povedal Ondrej Matej z IDH.

Zhrnutie

V okresoch Pezinok a Senec rastú obytné zóny a priemyselné parky takmer geometrickým radom, čo nerastie sú cesty, ktoré majú územie obslúžiť. Jedna nehoda na diaľnici zabetónuje v nekonečných zápchach dva okresy a časť Bratislavy. Dodnes však kompetentní razia líniu, že to čo robia, vrátane tempa a koncepčného riešenia je úplne v poriadku.

Ešte v roku 2009 kolektory obhajovala aj NDS, viac vo videu.


  1. Voľby do VÚC 2017 Pezinok: Zoznam kandidátov na poslancov 44
  2. Prvý dúšok, fanfáry a požehnanie úrody dnes odštartujú Vinobranie 2017 43
  3. Náhradná autobusová stanica na Nivách začne fungovať od 1. októbra 8
  4. Cyklokoalícia Pezinok žiada mesto, aby nezabudlo na ulicu SNP a okruh pri Rozálke Foto 7
  5. Zajtra sa u nás opäť poriadne rozprší 6
  6. Hrad Červený Kameň láka na zaujímavé výstavy 4
  7. Obnovenú cestu medzi Slovenským Grobom a Čiernou Vodou otvoria čoskoro 3
  8. Prvý protest proti primátorovi podporilo niekoľko desiatok ľudí Foto 3
  9. FEELME hrá na filmovú nôtu už 15 rokov 3
  10. V Modre bude konferencia o tradícii keramiky 3

Najčítanejšie správy

Pezinok

Voľby do VÚC 2017 Pezinok: Zoznam kandidátov na poslancov

Zoznam kandidátov z volebných obvodov okresu Pezinok.

Prvý dúšok, fanfáry a požehnanie úrody dnes odštartujú Vinobranie 2017

Prvý dúšok, fanfáry a požehnanie úrody dnes podvečer slávnostne odštartujú pezinské Vinobranie 2017.

Náhradná autobusová stanica na Nivách začne fungovať od 1. októbra

Cestujúci na náhradnej autobusovej stanici nájdu informácie o spojoch, oddychovú zónu, priestor na odkladanie batožiny, toalety aj stánky s občerstvením.

Cyklokoalícia Pezinok žiada mesto, aby nezabudlo na ulicu SNP a okruh pri Rozálke

Cyklokoalícia Pezinok (CKPK) verí, že tri roky trvajúca príprava projektu cyklochodníka Pezinok-Limbach nebude v tomto roku jedinou cyklistickou aktivitou mesta.

Zajtra sa u nás opäť poriadne rozprší

Pre okresy Pezinok a Senec na zajtra vydali výstrahu prvého stupňa.

Blízke regióny

Policajt pochybil, žena mohla žiť. Dostal ročnú podmienku

Žena zo Starej Turej sa na polícii sťažovala na manžela. Mal sa jej vyhrážať, že ju zastrelí, policajt ju však poslal domov. Ešte v ten deň žena zomrela.

Do Trenčína sa po desaťročí vrátil veľtrh Trenčín Mesto Módy

Na módnom veľtrhu vystavujú overené i mladé slovenské a české značky.

Skvelý hokej v Trenčíne, Valent udržal čisté konto

Zverenci trénera Petra Oremusa zvládli aj piaty zápas sezóny. Nitru zdolali na nulu

Heroín, kokaín, extáza a vedrá marihuany. V Maduniciach bola razia

Drogy má ešte potvrdiť expertíza. Pán „domáci“ všetko dobrovoľne vydal a nekládol odpor. Z marihuany mal vyrábať rôzne masti a ponúkať ich na sociálnych sieťach.

Voľby do VÚC 2017 Trnava: Kandidáti na poslancov

Pozrite si kompletný zoznam kandidátov na poslancov vo voľbách do VÚC 2017 v obvode Trnava.

Všetky správy

Lipšic dostal za nehodu z minulého roka podmienečný trest

Okresný súd v Bratislave odsúdil bývalého poslanca a ministra Daniela Lipšica.

So Smer-SNS-Híd sa vracajú deväťdesiate roky. Aký bol Schutzov týždeň

Povedať, že Fico III a Mečiar III už sú jedna k jednej, sa ešte nedá, ale synchronizovaná akcia proti Kiskovi je porovnateľná iba a len s únosom mladého Kováča.

Zarába rekordne veľa, ale žije ako vojak. Stačilo, hovorí Madonna

Trvá dvadsať minút, kým jej po koncerte prestane pískať v ušiach.

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

Nórsky divák nevedel, že Sagana na Tour de France vylúčili

Mnoho vlajok, hluk i emócie. Ľudia v Nórsku si majstrovstvá sveta v cyklistike užívajú.

Kam vyraziť