Ako prejsť 20 kilometrov za tri hodiny

Toto nie je turistický manuál, ale realita na našich cestách.

Kolóny na diaľnici D1.Kolóny na diaľnici D1. (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo )

SENEC,PEZINOK. Vážna nehoda na diaľnici je problém asi všade na svete, všade na svete sa problémom snažia predchádzať alebo ich aspoň zmierniť. Nie v okolí Bratislavy, u nás si vytvárame nové.

Dnes už všetci vieme, že ministerstvo dopravy ani Národná diaľničná spoločnosť nechcú ustúpiť a diaľnicu rozšíria bez kolektorov. Kolektory sú tie cesty, ktoré keby boli, tak by po nehode zabezpečili odklon dopravy a na diaľnici a v priľahlom okolí ďalších dvoch okresov by nezostali trčať stovky vysmädnutých a teplom vyčerpaných ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Logistika bez logiky? Čítajte 

Uzavretie diaľnice spôsobilo kolaps dopravy v okresoch Pezinok a Senec a samozrejme aj vo veľkej časti Bratislavy. Množstvo ďalších ľudí si svoju cestu rozmyslelo a svoj pobyt v práci, či v meste si na niekoľko hodín nedobrovoľne predĺžili.

Daň za "bratislavskú prosperitu?"

Asi je to daň za to, že žijeme v najbohatšom regióne Slovenska, že blízkosť letiska a hraníc priťahuje investorov so zámermi stavať ďalšie skladové haly, ktorých tu máme celé hektáre a stále nestačia. Ale ak to takto pôjde ďalej, tak podobné kolóny ako vo štvrtok nebudú výnimočnou situáciou.

Aktivisti z OZ Triblavina na brífingu v piatok predpoludním pripomenuli, že štvrtkovým kolónam mohli zabrániť práve kolektory. "Už teraz sme mohli jazdiť cez križovatku Triblavina, na ktorej mohli byť kolektory. Pri tejto hromadnej nehode mohla byť doprava odklonená na kolektory a ľudia nemuseli stáť päť hodín v zápche," skonštatoval Mrva pre TASR.

SkryťVypnúť reklamu

Členka OZ Triblavina Tatiana Kratochvílová podotkla, že kolektory okrem iného umožňujú rýchly presun záchranných vozidiel k mieste nehody a zároveň sa vďaka nim môžu ľudia uviaznutí v kolóne dostať oveľa rýchlejšie z diaľnice. Ministerstvo dopravy podľa nej však ignoruje potreby občanov a situácia na diaľnici D1 pri Bratislave sa zhorší, keď sa bude budovať diaľnica D4 a pribudne doprava zo staveniska. Avizované rozšírenie Seneckej cesty I/61, od hlavného mesta až po Senec na štyri pruhy, nie je podľa Kratochvílovej pripravené. "Nie je vysúťažený projekt, platná EIA. Len príprava rozšírenia bude trvať niekoľko rokov a napriek tomu sa v okolí povoľujú ďalšie logistické parky," skonštatovala.

Viac bývania, viac práce, len cesty nie

Dodávame, že logistické parky sa budú napájať priamo na starú seneckú, už dnes je povolená nová križovatka pre pripravovaný logistický park, ktorá opäť len spomalí dopravu na ceste, ktorá už dnes kapacitne prestáva stačiť. Veď po tom, ako polícia začala odkláňať dopravu na starú seneckú, okamžite sa začali tvoriť zápchy aj tu, a nielen tu. Teraz si predstavme, ako to bude vyzerať, keď investori naplnia svoje plány, zároveň stále nebude rozšírená stará senecká a ak sa bude na rozširovaní diaľnice D1 a výstavbe križovatky s D4 pracovať takým tempom ako doteraz. Rozšírenie je ďaleko, čo nám potvrdila aj NDS. "Na rozšírenie Cesty I/61 Bratislava - Senec boli v 03/2017 z titulu zastaranej dokumentácie spracované súťažné podklady na jej aktualizáciu, nakoľko DÚR bola spracovaná v 2009," informovala Národná diaľničná.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Škody po nehode na diaľnici sa vyšplhali na 156-tisíc Čítajte 

Zo žiadosťou o vyjadrenie k starej seneckej sme sa obrátili aj na Inštitút pre dopravu a hospodárstvo.

"Podľa nášho názoru sa musí čo najskôr prikročiť k rekonštrukcii celej cesty na dvojpruhovú cestu I. triedy v obidvoch smeroch s pripájajúcimi pruhmi v miestach napájania vedľajších komunikácii. Upozorňujem však na to, že v takomto prípade by sa nenapájal každý park, každých 500 m, ale by sa vybudovaním cesty druhej, respektíve tretej triedy napojil na najbližšie už vybudované prípojné miesto. Totižto v súčasnom slovenskom trende / nie len pri starej Seneckej / napájať každú novú individuálnu bytovú výstavbu alebo priemyselný "parčík," čo najkratšie na najbližšiu nadradenú cestnú infraštruktúru pomocou nových križovatiek. Namiesto budovania nových ciest druhej a tretej triedy s napojením len na jestvujúce križovatky dopravu spomaľujeme," povedal Ondrej Matej z IDH.

Zhrnutie

V okresoch Pezinok a Senec rastú obytné zóny a priemyselné parky takmer geometrickým radom, čo nerastie sú cesty, ktoré majú územie obslúžiť. Jedna nehoda na diaľnici zabetónuje v nekonečných zápchach dva okresy a časť Bratislavy. Dodnes však kompetentní razia líniu, že to čo robia, vrátane tempa a koncepčného riešenia je úplne v poriadku.

Ešte v roku 2009 kolektory obhajovala aj NDS, viac vo videu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Pezinok

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 515
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 825
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 635
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 787
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 339
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 443
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 743
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 528
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Jakubko

Nemusíte byť zdravotným klaunom, aby ste niekomu urobili krajší deň.


Martin Škrtel je novým športovým riaditeľom Spartaka Trnava.Vedľa neho je prezident klubu Peter Macho.

Jozef Antošík bol dlho fanúšikom Trnavy.


4

Okrem toho bude udelených aj 14 Pamätných listov Samuela Zocha.


TASR

Na základe skúseností cestujúcich i samotných vodičov zvažujú drobné úpravy cestovného poriadku.


SITA

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu