Utorok, 16. august, 2022 | Meniny má Leonard

Ako prejsť 20 kilometrov za tri hodiny

Toto nie je turistický manuál, ale realita na našich cestách.

Kolóny na diaľnici D1.Kolóny na diaľnici D1. (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo )

SENEC,PEZINOK. Vážna nehoda na diaľnici je problém asi všade na svete, všade na svete sa problémom snažia predchádzať alebo ich aspoň zmierniť. Nie v okolí Bratislavy, u nás si vytvárame nové.

Dnes už všetci vieme, že ministerstvo dopravy ani Národná diaľničná spoločnosť nechcú ustúpiť a diaľnicu rozšíria bez kolektorov. Kolektory sú tie cesty, ktoré keby boli, tak by po nehode zabezpečili odklon dopravy a na diaľnici a v priľahlom okolí ďalších dvoch okresov by nezostali trčať stovky vysmädnutých a teplom vyčerpaných ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Logistika bez logiky? Čítajte 

Uzavretie diaľnice spôsobilo kolaps dopravy v okresoch Pezinok a Senec a samozrejme aj vo veľkej časti Bratislavy. Množstvo ďalších ľudí si svoju cestu rozmyslelo a svoj pobyt v práci, či v meste si na niekoľko hodín nedobrovoľne predĺžili.

Daň za "bratislavskú prosperitu?"

Asi je to daň za to, že žijeme v najbohatšom regióne Slovenska, že blízkosť letiska a hraníc priťahuje investorov so zámermi stavať ďalšie skladové haly, ktorých tu máme celé hektáre a stále nestačia. Ale ak to takto pôjde ďalej, tak podobné kolóny ako vo štvrtok nebudú výnimočnou situáciou.

Aktivisti z OZ Triblavina na brífingu v piatok predpoludním pripomenuli, že štvrtkovým kolónam mohli zabrániť práve kolektory. "Už teraz sme mohli jazdiť cez križovatku Triblavina, na ktorej mohli byť kolektory. Pri tejto hromadnej nehode mohla byť doprava odklonená na kolektory a ľudia nemuseli stáť päť hodín v zápche," skonštatoval Mrva pre TASR.

SkryťVypnúť reklamu

Členka OZ Triblavina Tatiana Kratochvílová podotkla, že kolektory okrem iného umožňujú rýchly presun záchranných vozidiel k mieste nehody a zároveň sa vďaka nim môžu ľudia uviaznutí v kolóne dostať oveľa rýchlejšie z diaľnice. Ministerstvo dopravy podľa nej však ignoruje potreby občanov a situácia na diaľnici D1 pri Bratislave sa zhorší, keď sa bude budovať diaľnica D4 a pribudne doprava zo staveniska. Avizované rozšírenie Seneckej cesty I/61, od hlavného mesta až po Senec na štyri pruhy, nie je podľa Kratochvílovej pripravené. "Nie je vysúťažený projekt, platná EIA. Len príprava rozšírenia bude trvať niekoľko rokov a napriek tomu sa v okolí povoľujú ďalšie logistické parky," skonštatovala.

Viac bývania, viac práce, len cesty nie

Dodávame, že logistické parky sa budú napájať priamo na starú seneckú, už dnes je povolená nová križovatka pre pripravovaný logistický park, ktorá opäť len spomalí dopravu na ceste, ktorá už dnes kapacitne prestáva stačiť. Veď po tom, ako polícia začala odkláňať dopravu na starú seneckú, okamžite sa začali tvoriť zápchy aj tu, a nielen tu. Teraz si predstavme, ako to bude vyzerať, keď investori naplnia svoje plány, zároveň stále nebude rozšírená stará senecká a ak sa bude na rozširovaní diaľnice D1 a výstavbe križovatky s D4 pracovať takým tempom ako doteraz. Rozšírenie je ďaleko, čo nám potvrdila aj NDS. "Na rozšírenie Cesty I/61 Bratislava - Senec boli v 03/2017 z titulu zastaranej dokumentácie spracované súťažné podklady na jej aktualizáciu, nakoľko DÚR bola spracovaná v 2009," informovala Národná diaľničná.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Škody po nehode na diaľnici sa vyšplhali na 156-tisíc Čítajte 

Zo žiadosťou o vyjadrenie k starej seneckej sme sa obrátili aj na Inštitút pre dopravu a hospodárstvo.

"Podľa nášho názoru sa musí čo najskôr prikročiť k rekonštrukcii celej cesty na dvojpruhovú cestu I. triedy v obidvoch smeroch s pripájajúcimi pruhmi v miestach napájania vedľajších komunikácii. Upozorňujem však na to, že v takomto prípade by sa nenapájal každý park, každých 500 m, ale by sa vybudovaním cesty druhej, respektíve tretej triedy napojil na najbližšie už vybudované prípojné miesto. Totižto v súčasnom slovenskom trende / nie len pri starej Seneckej / napájať každú novú individuálnu bytovú výstavbu alebo priemyselný "parčík," čo najkratšie na najbližšiu nadradenú cestnú infraštruktúru pomocou nových križovatiek. Namiesto budovania nových ciest druhej a tretej triedy s napojením len na jestvujúce križovatky dopravu spomaľujeme," povedal Ondrej Matej z IDH.

Zhrnutie

V okresoch Pezinok a Senec rastú obytné zóny a priemyselné parky takmer geometrickým radom, čo nerastie sú cesty, ktoré majú územie obslúžiť. Jedna nehoda na diaľnici zabetónuje v nekonečných zápchach dva okresy a časť Bratislavy. Dodnes však kompetentní razia líniu, že to čo robia, vrátane tempa a koncepčného riešenia je úplne v poriadku.

Ešte v roku 2009 kolektory obhajovala aj NDS, viac vo videu.

Najčítanejšie na My Pezinok

    Inzercia - Tlačové správy

    1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
    2. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
    3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
    4. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
    5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
    6. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
    7. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
    8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
    1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
    2. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
    3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
    4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
    5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
    6. Na Špitálskej ulici v Bratislave pribudnú nové byty
    7. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
    8. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
    1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 474
    2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 353
    3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 15 316
    4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 833
    5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 190
    6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 2 821
    7. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 406
    8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 666

    Blogy SME

    1. Marian Nanias: Jadrová energia – Neutrónmi do handry z kozmickej lode.
    2. Věra Tepličková: V Škótsku dnes porazili menštruačnú chudobu
    3. Peter Biščo: Akú odmenu dostal Sulík od Fica za ...
    4. Pavol Kadlec: Rozmeňme si Matoviča na drobné.
    5. Imunoblog: Nástup do kolektívu
    6. Unicef Slovensko: Afganistan - rok po...
    7. Martin Pekár: O novom cestovnom poriadku (grafikone)
    8. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
    1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 16 356
    2. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 9 971
    3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 108
    4. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 072
    5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 891
    6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 800
    7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 163
    8. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 751
    1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
    2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
    3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
    4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
    5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
    6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
    7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
    8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
    SkryťVypnúť reklamu
    SkryťVypnúť reklamu

    Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

    Ilustračné foto

    Do niektorých z nich by sa mohli klienti nasťahovať do konca roka, prípadne začiatkom budúceho roka.


    TASR 16 h
    Dobré správy z MY

    Stop negatívnym správam. Posielame výber pozitívnych a zaujímavých článkov z rôznych regiónov po celom Slovensku.


    11. aug
    Novinky z MY regióny.

    TOP správy z regiónov: Prehľad najzaujímavejších informácií a najčítanejších správ z MY Regióny v uplynulom týždni.


    12. aug

    Poznáme výhercov veľkej záhradkárskej súťaže.


    8. aug

    Najčítanejšie články MyRegiony.sk

    Blogy SME

    1. Marian Nanias: Jadrová energia – Neutrónmi do handry z kozmickej lode.
    2. Věra Tepličková: V Škótsku dnes porazili menštruačnú chudobu
    3. Peter Biščo: Akú odmenu dostal Sulík od Fica za ...
    4. Pavol Kadlec: Rozmeňme si Matoviča na drobné.
    5. Imunoblog: Nástup do kolektívu
    6. Unicef Slovensko: Afganistan - rok po...
    7. Martin Pekár: O novom cestovnom poriadku (grafikone)
    8. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
    1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 16 356
    2. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 9 971
    3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 108
    4. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 072
    5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 891
    6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 800
    7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 163
    8. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 751
    1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
    2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
    3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
    4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
    5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
    6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
    7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
    8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

    Už ste čítali?

    SkryťZatvoriť reklamu