Dopravu medzi Sencom Pezinkom a Bratislavou, by mohli vyriešiť vlaky

Vajnory chcú pre zlú situáciu v doprave vlaky na úrovni MHD.

Ilustračná fotografiaIlustračná fotografia (Zdroj: ZSSK)

BRATISLAVA. Bratislavská mestská časť Vajnory chce pre zlú situáciu s dopravou v jej okolí zaviesť železničnú dopravu na úrovni mestskej hromadnej dopravy. Ako ďalej agentúru SITA informoval Igor Kňazovický zo sekretariátu miestneho úradu Vajnory, samospráva sa už listom obrátila na inštitúcie, ktorých sa to týka, a to na Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK), Dopravný podnik Bratislavy (DPB), Bratislavskú integrovanú dopravu (BID), magistrát hlavného mesta, bratislavské mestské časti Rača, Nové Mesto a Petržalka a mesto Senec.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vlakom proti zápcham


V liste sa podľa Kňazovického uvádza, že jedným z možných riešení zlej situácie v doprave vo Vajnoroch a okolí by bolo využitie železničnej dopravy, a to na trase Senec – Vajnory – Východné – Bratislava Vinohrady – Bratislava Hlavná stanica alebo Bratislava Nové Mesto, prípadne ešte Bratislava Petržalka. “Takto už bola doprava riešená v čase prestavby železničného priecestia na Šajbách, keď bola v systéme Mestskej hromadnej dopravy (MHD) zaradená vlaková linka z Vajnôr cez Rendéz do stanice Nové Mesto. Zavedením tohto spojenia by sa odbremenila automobilová aj autobusová doprava, a to najmä v čase dopravných špičiek, a pomohlo by to nielen mestskej časti Vajnory, ale aj mestským častiam Rači a Nové Mesto a okresu Senec, Pezinok a okolie,“ píše sa ďalej v liste.

V procese prípravy je v súčasnosti predĺženie električkovej trasy zo Zlatých pieskov po plánované záchytné parkovisko medzi vajnorským jazerom a vajnorským nadjazdom na železničnú stanicu do Vajnôr a išlo by tak o prestupný bod Bratislavskej integrovanej dopravy (BID). Podľa starostu Vajnôr Jána Mrvu je však tento projekt len v začiatkoch a zlú dopravnú situáciu treba riešiť všade, kde sa dá. “Železnice sú na to dobrým nástrojom, veď v Bratislave je 60 kilometrov železničných tratí, ktoré sa dajú využiť,“ uvádza v liste Mrva.

SkryťVypnúť reklamu

Myšlienka je stará už desať rokov

Takáto iniciatíva mestskej časti Bratislava - Vajnory existovala podľa neho už pred desiatimi rokmi, keď toto riešenie samospráva navrhovala. Na základe vtedy už pripravenej dopravnej schémy obsluhy severovýchodnej časti územia Bratislavy a priľahlého územia podpísali predstavitelia Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), Hlavného mesta SR Bratislavy, bratislavských mestských častí Rača a Vajnory, ako aj mesta Svätý Jur a obcí Chorvátsky a Slovenský Grob Memorandum o porozumení a vzájomnej spolupráci pri rozvoji dopravnej infraštruktúry severovýchodnej časti Hlavného mesta SR Bratislavy a Bratislavského samosprávneho kraja. V memorande sa dohodli na spolupráci pri rozvoji infraštruktúry tak, aby bol umožnený ľuďom z územia medzi Sencom a Pezinkom výjazd na nultý okruh Bratislavy a diaľnicu D1. V schéme už bola vtedy navrhnutá aj prímestská železnica z Vajnôr cez Chorvátsky a Slovenský Grob do Grinavy a Pezinka. V memorande sa okrem využitia železničnej dopravy počíta aj s vybudovaním nultého okruhu Bratislavy, východného obchvatu Vajnôr s odvedením dopravy z okresov Pezinok a Senec na diaľnicu D1 alebo na Seneckú cestu.

Agentúra SITA požiadala o stanovisko aj Železnice Slovenskej republiky, Železničnú spoločnosť Slovensko, Bratislavskú integrovanú dopravu, Dopravný podnik Bratislava a Hlavné mesto SR Bratislavu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Pezinok

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 82 732
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 486
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 220
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 665
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 291
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 215
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 377
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 684
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 574
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 44 583
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 574
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 429
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 12 551
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 968
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 774
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Veľkonočné sviatky sa nezadržateľne blížia a s nimi aj túžba po typických pokrmoch cez sladkého baránka, koláčiky, až po slané pochutiny.


Martin Škrtel je novým športovým riaditeľom Spartaka Trnava.Vedľa neho je prezident klubu Peter Macho.

Jozef Antošík bol dlho fanúšikom Trnavy.


3

Okrem toho bude udelených aj 14 Pamätných listov Samuela Zocha.


TASR

Na základe skúseností cestujúcich i samotných vodičov zvažujú drobné úpravy cestovného poriadku.


SITA
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 684
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 574
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 44 583
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 574
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 429
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 12 551
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 968
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 774
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu