Aktivisti nesúhlasia s dopravným posúdením križovatky Triblavina

Odborníci, podľa nich, vychádzali z nesprávnych údajov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Vladimír Šimíček)

BRATISLAVA,SENEC. Aktivisti z občianskeho združenia (OZ) Triblavina nesúhlasia s dopravným posúdením budúcej diaľničnej križovatky Triblavina. Odborníci z Výskumného ústavu dopravného (VÚD) v Žiline pri jeho spracovaní vychádzali totiž z Územného generelu dopravy hlavného mesta schváleného v roku 2015, ktorý aktivisti považujú za nedostatočne a nekvalifikovane vypracovaný.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Pri jeho tvorbe neboli dostatočne podrobne zistené rozvojové plochy v územiach za hranicami Bratislavy," informoval TASR zástupca OZ Triblavina a starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva. Výsledky dopravného posudzovania križovatky Triblavina preto považuje za skreslené, nepresné a zavádzajúce. "Odborníci z VÚD boli na rokovaní z našej informácie, že generel neobsahuje množstvo logistických parkov a rozvojových území na bývanie v tejto spádovej lokalite, sami prekvapení," povedal Mrva. Ako bratislavský mestský poslanec tvrdí, že generel prijalo bratislavské mestské zastupiteľstvo s veľkými výhradami pre odborné a faktické nedostatky. "Schválený bol len s podmienkou, že sa bude dať rýchlo opraviť a doplniť. To sa však nestalo," podotkol.

SkryťVypnúť reklamu

Údaje zbierajú sami

Aktivisti z OZ Triblavina momentálne zbierajú zo spádových obcí a miest križovatky Triblavina informácie z územných plánov a plánov sociálneho a hospodárskeho rozvoja. Zozbierané podklady chcú následne poskytnúť ministerstvu, VÚD i médiám.

Odborníci z VÚD začiatkom marca uviedli, že ak by sa naplnili tvrdenia aktivistov, že na vstupe do Bratislavy v okolí plánovanej diaľničnej križovatky Triblavina pribudne podľa schválených územných plánov obcí v nasledujúcich rokoch až 100.000 nových obyvateľov, regiónu nepomôže rozšírenie diaľnice D1 na osempruh od Bratislavy až po Blatné ani s následne dobudovanými kolektormi. Podľa generálneho riaditeľa VÚD Ľubomíra Palčáka by sa v takom prípade museli realizovať rozsiahlejšie systémové a infraštruktúrne opatrenia zamerané prevažne na verejné módy osobnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Mrva oponuje, že existuje dopravná koncepcia Bratislavského samosprávneho kraja i Slovenska. V nej je odborníkmi na základe prieskumu z roku 2009 naplánovaná podľa jeho slov šesťpruhová križovatka s kolektormi, štvorpruhová Senecká cesta aj štvorpruhový Grobsko - Pezinský obchvat. Križovatka Triblavina by podľa Mrvu bola určite lepšie a plynulejšie prejazdná, ak by mala kolektory.

Každý počíta s inými číslami

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) však rozhodla o rozšírení diaľnice D1 na plnohodnotných osem pruhov bez pozdĺžnych kolektorov. Diaľničiari to odôvodňujú tým, že šesťpruhová diaľnica by už výhľadovo nestačila náporu áut, a preto sú potrebné štyri pruhy v jednom smere priamo v telese diaľnice. Podľa Palčáka by pôvodná koncepcia diaľnice s kolektormi nezlepšila dopravnú situáciu obyvateľov tohto regiónu, ale len rezidencií v bezprostrednej blízkosti diaľnice.

SkryťVypnúť reklamu

Pri výpočtoch budúceho dopravného zaťaženia vychádzal VÚD z územného generelu dopravy hlavného mesta, ktorý zohľadňuje územnú a demografickú prognózu až do roku 2040. Podľa Palčáka tento generel počíta s výrazne nižším nárastom nových obyvateľov, než o akom hovoria aktivisti. V prípade, že sa však preukáže, že neobsahuje všetky informácie, VÚD nemá problém svoje posudzovanie prepočítať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Pezinok

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 814
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 662
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 445
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 7 690
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 650
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 300
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 561
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 519
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Jakubko

Nemusíte byť zdravotným klaunom, aby ste niekomu urobili krajší deň.


Martin Škrtel je novým športovým riaditeľom Spartaka Trnava.Vedľa neho je prezident klubu Peter Macho.

Jozef Antošík bol dlho fanúšikom Trnavy.


4

Okrem toho bude udelených aj 14 Pamätných listov Samuela Zocha.


TASR

Na základe skúseností cestujúcich i samotných vodičov zvažujú drobné úpravy cestovného poriadku.


SITA

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu