Kadiaľ prevŕtajú Karpaty je stále otázne

Ministri tvrdia, že o trase D4 cez Malé Karpaty bude ešte diskusia.

Do roku 2030 by mal viesť popod Karpaty tunel.Do roku 2030 by mal viesť popod Karpaty tunel. (Zdroj: FRANTIŠEK UJHÁZI)

BRATISLAVA. Pri výbere trasovania diaľnice D4 v úseku Bratislava-Rača - Bratislava-Záhorská Bystrica je potrebné vyselektovať riešenie, ktoré bude zohľadňovať situáciu obyvateľov v najbližšom okolí diaľničného úseku, no i dôležitosť tohto tranzitu pre hlavné mesto i celé Slovensko. V súvislosti s diskusiou o variantoch vedenia diaľničného úseku s tunelom Karpaty to povedal minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Riešenie stále hľadajú

"My potrebujeme vybrať riešenie, ktoré umožní čo najlepšie napojenie na existujúcu cestnú sieť," reagoval minister v súvislosti s viacerými variantmi trasovania úseku. Uistil, že o jednotlivých možnostiach úseku, ktorý bude súčasťou obchvatu hlavného mesta, chce ešte viesť odbornú debatu. Reagoval tak i na sťažnosť obyvateľov Marianky, Záhorskej Bystrice, ďalších dotknutých obcí i aktivistov z občianskeho združenia (OZ) Malé Karpaty. Tí vyčítajú, že Ministerstvo životného prostredia (MŽP) SR do povinnej časti hodnotenia vplyvov navrhovanej činnosti na životné prostredie nezahrnulo verejnosťou a dotknutými obcami požadované alternatívne varianty trás tunela pod Karpatmi z Lamača do Rače a pod Pezinskú Babu. Minister životného prostredia László Sólymos (Most-Híd) dnes uviedol, že proces je len na začiatku a envirorezort zohľadňuje pripomienky. "Myslím, že budeme posudzovať všetky varianty," uviedol šéf envirorezortu.

SkryťVypnúť reklamu

MŽP do rozsahu hodnotenia pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie určilo tri varianty trasovania. Variant 1 predpokladá celkovú dĺžku úseku 12.417 metrov, tunel Karpaty má mať dĺžku 10.980 metrov. Tunel sa bude začínať pod východnými svahmi Vajnorskej hory a vyúsťovať bude severozápadne od obce Marianka. Od tohto miesta po už vybudovaný úsek medzi diaľničnými križovatkami Stupava a Záhorská Bystrica bude približne jeden kilometer diaľnice viesť po násype.

Vo variante 2 bude celková dĺžka tunela 10.500 metrov, západný portál bude umiestnený pri západnom okraji obytnej zástavby obce Marianka. Aj v tomto prípade sa ráta s tým, že posledný kilometer úseku, končiaci mimoúrovňovou križovatkou Záhorská Bystrica, má viesť po násype, vo výške maximálne šesť metrov. Celková dĺžka tohto variantu je 12.372 metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Variant 3 ráta s predĺžením vyústenia tunela za Mariankou s podúrovňovým križovaním Bratislavskej cesty I/2.

Súčasný variant je príliš blízko obce

Aktivisti z OZ Malé Karpaty poukazujú na malú vzdialenosť diaľničného úseku od obce Marianka a na to, že projekt bude mať nielen počas prevádzky, ale aj počas stavby výrazný negatívny dopad na obyvateľov v okolí. Dušan Statelov z OZ takisto upozornil, že v celom projekte je viacero nevyjasnených otázok, vrátane samotného zámeru i efektu celého projektu. "Aj napriek niekoľkoročnému procesu hodnotenia D4 investor doteraz neobjasnil účel stavby z celospoločenského hľadiska, nebola doložená požadovaná dopravná prognóza odľahčenia jednotlivých ťahov v Bratislave, ani tranzitných ťahov do Rakúska a Maďarska," pripomenul Statelov.

SkryťVypnúť reklamu

S výstavbou diaľnice D4 v úseku Rača - Záhorská Bystrica by sa malo začať v roku 2025, diaľničný úsek s viac ako desaťkilometrovým tunelom v masíve Malých Karpát by mal byť dokončený v roku 2030. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) to uviedla v projektovom zámere pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA).

Samospráva

Minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR Samuel Migaľ. a

Výbor z dôvodu nedostatku poslancov nebol uznášaniaschopný.


TASR
Rokovanie 12. schôdze parlamentu 30. apríla 2024 v Bratislave.

Progresívne Slovensko kritizovalo za ignorovanie regiónov najmä stranu Hlas.


SITA 1
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Pezinok

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 12 940
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 458
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 861
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 685
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 240
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 149
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 982
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 559
  1. Vladimír Zervan: Príbeh z predmestia
  2. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - druhá časť.
  3. Rastislav Puchala: V tem Prešporku za vojačka Peťka vzali
  4. Viera Gáliková: Hlášky od pubertiakov pripomínajú, že starneme?
  5. Jozef Huljak: Hra o nebo nad Taiwanom: Čo sa skrýva za novou leteckou trasou
  6. Adrian Hadvig: Cigareta
  7. Dávid Polák: OSN ako kladivo proti Izraelu
  8. Viktor Pamula: Jaro Filip, 25 rokov chýbaš
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 23 116
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 587
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 165
  4. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 7 958
  5. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 603
  6. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 844
  7. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 536
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 109
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Pohľad zhora na Dunajskú Stredu.

Srdce Žitného ostrova zažilo mafiánsku masakru.


ZSSK pokrýva Wi-Fi službou už viac ako 75 % svojho vozového parku

Hoci palubný internet patrí medzi bežný štandard na železnici, jeho občasná nedostupnosť nemusí byť spôsobená technickou poruchou.


Spoločné rodinné výlety, detská fantázia rozbehnutá na plné obrátky a zážitky, na ktoré sa nezabúda.


Dostanete štyri vydania za rok a ďalšie výhody.


  1. Vladimír Zervan: Príbeh z predmestia
  2. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - druhá časť.
  3. Rastislav Puchala: V tem Prešporku za vojačka Peťka vzali
  4. Viera Gáliková: Hlášky od pubertiakov pripomínajú, že starneme?
  5. Jozef Huljak: Hra o nebo nad Taiwanom: Čo sa skrýva za novou leteckou trasou
  6. Adrian Hadvig: Cigareta
  7. Dávid Polák: OSN ako kladivo proti Izraelu
  8. Viktor Pamula: Jaro Filip, 25 rokov chýbaš
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 23 116
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 587
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 165
  4. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 7 958
  5. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 603
  6. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 844
  7. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 536
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 109
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu