Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Prvá etapa obchvatu Pezinka zápchy veľmi neuvoľní

Pezinský obchvat sa bude stavať postupne, termín úplného dokončenia nepoznáme.

(Zdroj: Ilustračné Petit Press)

PEZINOK. Poznáme to asi všetci, dostať sa počas špičky z jedného konca Pezinka na druhý, trvá večnosť. O riešení, teda obchvate Pezinka a Modry sa hovorí už roky a kým bude celý úsek skutočnosťou, zrejme sa ešte hovoriť bude.

Do konca minulého roka obchvat brzdil najmä chýbajúci územný plán Pezinka. Ten je schválený, ak však niekto očakával, že sa okamžite začne s výstavbou celého obchvatu, mýlil sa. Dôvod je jednoduchý, nie sú peniaze.

Ako nám povedala riaditeľka odboru regionálneho rozvoja a EÚ fondov Barbora Lukáčová, celý obchvat bude stáť približne 96 miliónov eur a toľko peňazí kraj v súčasnosti nemá.

Skryť Vypnúť reklamu

Rozhodlo sa ešte v decembri

Na decembrovom rokovaní starostov a primátorov dotknutých obcí v Pezinku zaznela informácia, že v pôvodne vyčlenených 36 miliónov eur z európskych peňazí, sa prerozdelí na viacero projektov a priamo na obchvat pôjde iba 10 miliónov. Za tieto peniaze sa urobí prvá fáza, a to takzvané grobské obchvaty. Trasa pôjde z Grinavy na Slovenský Grob, ďalej na Chorvátsky Grob a cez križovatku Triblavina sa napojí na diaľnicu D1.

Toto riešenia však pezinské zápchy veľmi neuvoľní a to je dôvod, prečo je s ním časť starostov a primátorov z regiónu nespokojná. Ešte na decembrovom BSK vystúpil starosta obce Píla Radovan Mičunek, aby vyjadril, že sa s týmto postupom nielen on, ale aj ďalší starostovia nestotožňuje. Okres Pezinok vtedy prirovnal k "východu Bratislavského kraja," pretože práve v tomto okrese priemerné mzdy ani zďaleka nedosahujú celokrajský priemer. Podľa Mičunka za to môže aj chýbajúce priame napojenie na diaľnicu.

Skryť Vypnúť reklamu

Na Mičunkovú podporu vystúpil iba starosta mestskej časti Vajnory Ján Mrva. Obaja boli nakoniec obvinení, že si len robia politickú kampaň.

Nadšený z tohoto riešenia však nie je ani primátor Svätého Jura Šimon Gabura, ktorý na jednej strane víta, že sa začne robiť aspoň úsek grobskych obchvatov, na strane druhej si nie je istý, či jeden pruh v každom smere pomôže výraznejšie odkloniť dopravu z Jura.

Ďalej dodáva, "som bol prekvapený, že tak dôležitá informácia o znížení zdrojov na budúci obchvat z 36mil. na 10mil. Eur nebola dostatočne odôvodnená a v podstate nebola ani ničím podložená. Cez mesto Svätý Jur prejde denne cca 27-tisíc automobilov. Vybudovaním tejto novej cesty zrejme nepríde k výraznému úbytku dopravy prechádzajúcej cez mesto Svätý Jur."

Skryť Vypnúť reklamu

Ešte sa bude rokovať

Združenie miest a obcí malokarpatského kraja, ktoré zastupuje väčšinu dotknutých obcí tento týždeň prijalo k situácii okolo obchvatu uznesenie. Na jednej strane v ňom vyjadruje nevôľu nad riešením obchvatu, no podporuje urýchlenie procesov potrebných výstavbu grobskych obchvatov s výhľadom na štvorpruh.

Čo sa však štvorpruhu týka, ostane len pri výhľade.

Zároveň kraj vyzýva, aby pracovali aj na prípravných a projektových prácach aj na ostatných úsekoch plánovanej trasy, vrátane vyčlenenia potrebných financií.

BSK: pracovať musia aj starostovia

Barbora Lukáčová nám povedala, že celý obchvat je stále prioritou, aj keď sa bude stavať postupne, prípravné práce sa nezastavia. Tu naopak hovorí, že pre urýchlenie celého procesu by mali ruku k dielu priložiť aj obce. Minimálne na úseku grobskych obchvatov očakáva, že práve oni by mali s vlastníkmi pozemkov vo svojich katastroch urýchlene začať rokovať a pripravovať odkúpenie pozemkov.

Grobske obchvaty musia byť skolaudované do roku 2023, dokedy bude hotový celý obchvat Pezinka nevieme a nevie to ani BSK. O niečo múdrejší by sme mohli byť po nadchádzajúcich rokovaniach, zajtra to bude rokovanie s Regionálnymi cestami Bratislava a do konca januára chystá BSK ešte jedno stretnutie s predstaviteľmi miest a obcí, cez ktoré má celý obchvat prechádzať.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 516
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 644
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 433
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 747
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 182
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 912
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 854
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 503
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 236
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 021
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Podcast je náhrada miestneho rozhlasu

Správy z miestneho rozhlasu patria roky ku koloritu slovenských miesta obcí.

Jednou z hlavných výhod podcastov je, že ich môžete počúvať, keď vám to vyhovuje,“ povedal Jaroslav Kizek z agentúry M KREO.

Mladí ponúkli pomoc samospráve. Využijú modernú technológiu

Monitoring odberných miest bude cez kolkojetamludi.sk.

Cestu z Bratislavy do Svätého Jura úplne uzavrú

Polícia uisťuje, že dopravné obmedzenia budú riadne vyznačené prenosným dopravným značením.

Obchádzková trasa.

Celoplošné testovanie: Fakty, pokyny, odporúčania, najčastejšie otázky

V sobotu a nedeľu sa na celom Slovensku uskutoční prvé kolo celoplošného testovania, ktoré má za cieľ pomôcť zachytiť skryté ohniská nákazy a spomaliť šírenie koronavírusu. Odberné miesta budú otvorené 31. októbra a 1. novembra 2020 od 7. - 22. h.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na nitrianskom letisku núdzovo pristál vrtuľník americkej armády

Dôvodom neplánovaného pristátia bolo zlé počasie.

Pozitívne testovaný starosta: Najhoršia bola bolesť chrbta

Určite nepodceňujte situáciu. Toto nie je chrípka, odkazuje starosta kysuckej obce.

Celoplošné testovanie: Fakty, pokyny, odporúčania, najčastejšie otázky

V sobotu a nedeľu sa na celom Slovensku uskutoční prvé kolo celoplošného testovania, ktoré má za cieľ pomôcť zachytiť skryté ohniská nákazy a spomaliť šírenie koronavírusu. Odberné miesta budú otvorené 31. októbra a 1. novembra 2020 od 7. - 22. h.

Primátor Kysuckého Nového Mesta čaká odpoveď od armády

V liste upozornil na to, že celoplošné testovanie nemôžu za takýchto podmienok zvládnuť.Problémom je aj firma Schaeffler s tisíckami zamestnancov.

Už ste čítali?