Regionálnej doprave by mohol pomôcť agrorezort

Na zlepšenie regionálnej dopravy má ísť takmer 180 miliónov.

Ilustračná fotografiaIlustračná fotografia (Zdroj: ilustračné - Judita Čermáková)

BRATISLAVA. Zlepšiť regionálnu dopravu má takmer 180 mil. eur zo zdrojov Európskej únie v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu na roky 2014 - 2020 (IROP). Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, ako riadiaci orgán uvedeného programu, v stredu informovalo, že pripravilo dve výzvy na predkladanie žiadostí o nenávratný finančný príspevok na realizáciu projektov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ujde sa aj okoliu Bratislavy


Prvá výzva v objeme 144,9 mil. eur je zameraná na rekonštrukciu a modernizáciu ciest druhej a tretej triedy, vrátane prípravy projektovej dokumentácie. O tieto peniaze sa podľa agrorezortu môžu uchádzať všetky samosprávne kraje a mestá Bratislava a Košice. Druhá výzva v hodnote 33,1 mil. eur je určená na zvyšovanie atraktivity a konkurencieschopnosti verejnej osobnej dopravy, napríklad na zabezpečenie moderných informačných a dispečerských systémov, zlepšenie informovanosti cestujúcich a infraštruktúry verejnej osobnej dopravy. O túto podporu môžu žiadať najmä mestá, obce, samosprávne kraje a poskytovatelia pravidelnej verejnej osobnej dopravy.
Ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Gabriela Matečná (SNS) očakáva, že projekty prispejú k väčšej mobilite zamestnancov, zlepšeniu podmienok podnikania a rozvoju vidieka. "Výsledkom by mali byť lepšie cesty v regiónoch a kvalitnejšia verejná osobná doprava. Prvýkrát v histórii sme zapojili aj krajské mestá do implementácie, výberu a hodnotenia projektov v súlade s ich pripravenou stratégiou," povedala Matečná.
Generálny riaditeľ rezortnej sekcie programov regionálneho rozvoja Marek Mitošinka informoval, že kvalita a bezpečnosť ciest je jedným z najväčších problémov regiónov. "Aj keď možno na začiatku pri rokovaní s Európskou komisiou pre ňu nebola najväčšia priorita investovať peniaze do modernizácie ciest druhej a tretej triedy. Sme radi, že je to v tom operačnom programe a môžeme pristúpiť ku konkrétnym krokom pri modernizácii najvýznamnejších ciest druhej a tretej triedy," uviedol Mitošinka.

SkryťVypnúť reklamu

Nielen údržba, ale aj modernizácia


Z hľadiska oprávnenosti výdavkov je podľa neho potrebné sústrediť sa na zvyšovanie parametrov existujúcich ciest, čiže ich priepustnosti a bezpečnosti, a nielen na ich bežnú údržbu. Mitošinka upozornil, že peniaze pôjdu na odstraňovanie najväčších problémov na cestách, keďže prostriedky na riešenie všetkých týchto problémov nestačia. Investície následne pomôžu aj rozvoju verejnej osobnej dopravy a odľahčovaniu dopravy v regiónoch a mestách.
"Čo sa týka druhej výzvy, a to rozvoj a modernizácia verejnej osobnej dopravy, táto téma je z pohľadu Európskej komisie a nás oveľa viac preferovaná. A má za cieľ práve skvalitniť denno-denné cestovanie, či už za prácou, do školy na úrovni miest alebo krajov," priblížil Mitošinka. Oprávnenosť výdavkov je podľa neho v tomto prípade sústredená hlavne na výstavbu mestských a regionálnych staníc, ich modernizáciu, budovanie systémov preferencií dopravy tak, aby doprava bola rýchlejšia a efektívnejšia a ľudia viac prestúpili z áut do verejnej dopravy, ako aj na budovanie pruhov pre autobusy, záchytných parkovísk pri veľkých dopravných uzloch či informačných systémov.

SkryťVypnúť reklamu


IROP využil zo zdrojov EÚ ku koncu októbra 834,3 tis. eur, čo je 0,05 % z celkovej alokácie programu 1,754 mld. eur. Tento program má do konca budúceho roku, keď sa bude odpočítavať prvý míľnik podľa pravidla n+3, vyčerpať 78,36 mil. eur. "Robíme všetko preto, aby tie prostriedky išli. Podpísali sme zmluvy s krajskými mestami, ktoré hovoria o tom, aké sú kompetencie krajských miest v IROP," uviedla Matečná. Pripomenula pritom problémy pri viacerých rokovaniach s certifikačným orgánom, teda ministerstvom financií, očakáva však zrýchlenie v čerpaní peňazí.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Pezinok

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 312
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 566
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 337
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 413
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 532
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 240
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 564
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 515
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Jakubko

Nemusíte byť zdravotným klaunom, aby ste niekomu urobili krajší deň.


Martin Škrtel je novým športovým riaditeľom Spartaka Trnava.Vedľa neho je prezident klubu Peter Macho.

Jozef Antošík bol dlho fanúšikom Trnavy.


4

Okrem toho bude udelených aj 14 Pamätných listov Samuela Zocha.


TASR

Na základe skúseností cestujúcich i samotných vodičov zvažujú drobné úpravy cestovného poriadku.


SITA

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu