Streda, 8. júl, 2020 | Meniny má IvanKrížovkyKrížovky

Pomôže Kaliňák zlepšiť bezpečnosť na D1?

Aktivisti vyzývajú ministra vnútra, aby konal v bezpečnosti premávky na D1.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: Archív Sme )

BRATISLAVA. Aktivisti z občianskeho združenia (OZ) Triblavina a zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 vyzývajú ministra vnútra Roberta Kaliňáka (Smer-SD), aby konal vo veci bezpečnosti cestnej premávky na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Podľa aktivistov nie je aktuálny stav, keď je odstavný pruh zrušený a na miesto neho je provizórne vyznačený tretí jazdný pruh, v súlade s normami.

Rozšírenie D1 sa po zmenách môže ešte viac oddialiť

"Takmer 100 dopravných nehôd v tomto úseku za posledné tri roky je toho dôkazom," tvrdia aktivisti. Zároveň upozorňujú, že členmi odbornej komisie, ktorá v októbri odporučila budúce dopravné riešenie k rozšíreniu D1 a výstavbe križovatky Triblavina, boli aj zástupcovia polície. "Ako je možné, že ministerstvo vnútra, ktorého zamestnanci boli členmi komisie, namiesto toho, aby v súlade so schválenou dokumentáciu tlačilo na urýchlené vybudovanie riadnej diaľnice, toleruje zastavenie prác a podporuje iné riešenie D1 vediac, že tento nezákonný proces môže stavbu ešte viac oddialiť?" pýtajú sa aktivisti.

Skryť Vypnúť reklamu

Súčasný stav tohto úseku diaľnice D1 mal byť podľa OZ Triblavina už vyriešený. Tým, že polícia súhlasila s ostatnými členmi komisie, dala podľa združenia súhlas, aby tento stav zotrval až do roku 2020. Podľa komisie je totiž vzhľadom na súčasné nevyhovujúce šírkové usporiadanie D1 nevyhnutné realizovať rekonštrukciu diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou do 30. 11. 2020.

Aktivisti nesúhlasia s viacerými stanoviskami odbornej skupiny. Napríklad s tvrdením, že skapacitnenie diaľnice D1 v pôvodnom riešení s kolektormi je ekonomicky nehospodárne a v úseku Bratislava- Triblavina z dôvodu zachovania bezpečnosti a plynulosti dopravy na diaľnici neprijateľné. "To, či je takto navrhnutá diaľnica efektívna, bolo posúdené počas prípravy tejto stavby. Výsledkom bolo preukázanie ekonomickej efektívnosti tejto stavby s rokom návratnosti tejto investície 2023," tvrdí OZ Triblavina.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa komisie je nežiaduce smerovať dopravu do jedného dopravného prúdu, naopak, je potrebné uplatňovať budovaný radiálno-okružný systém v územnom celku Bratislava. "To, ako bude riešená koncepcia dopravy v tomto regióne, bolo naštudované v procese prípravy a schvaľovania územného plánu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). Tak je to zakotvené aj v územných plánoch okolitých obcí," oponujú aktivisti.

Na Triblavine sa pracuje

Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) sa koncom októbra stotožnil s návrhmi odbornej komisie a diaľničný úsek medzi Bratislavou a Trnavou by sa mal podľa neho rekonštruovať tak, ako ho navrhla. Teda diaľnica D1 od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné by mala mať štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh, od Blatného po Trnavu by diaľnica pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. Minister zároveň vydal pokyn Národnej diaľničnej spoločnosti, aby pokračovala vo výstavbe križovatky Triblavina podľa odporúčaní záverov komisie. Tie sú však iné, ako boli pôvodne vysúťažené, preto by nielen podľa aktivistov, ale aj BSK mala byť vypísaná nová súťaž, inak bude porušený zákon.

Skryť Vypnúť reklamu

BSK síce stále tvrdí, že má vážne výhrady k odporúčaniam odbornej komisie a navrhovaný model je podľa neho v rozpore s územným plánom, na rokovanie nakoniec prizve len starostov dotknutých obcí. To sa nepáči aktivistom, ktorí tvrdia, že starostovia nekonajú podľa v súlade z uzneseniami svojich zastupiteľstiev. Tie ich zaviazali, aby konali v súlade s pôvodným projektom rozšírenia D1, čo podľa aktivistov nerobia.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si správne vybrať akumulátorovú techniku?
  2. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  3. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  4. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  5. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  6. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  7. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  8. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách
  9. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií
  10. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark?
  1. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  2. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  3. Garmin pridáva technológiu solárneho dobíjania
  4. Discover even more with the Spectacular Slovakia bundle offer
  5. Najviac slovenských dodávateľov vlastnej značky má COOP Jednota
  6. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  7. Nechceli ich pustiť na pozemok
  8. Užite si sedem dobrých rokov s hypotékou
  9. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  10. V Poprade pribudnú byty, Barbora už rastie
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 37 079
  2. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 27 098
  3. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 21 933
  4. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 17 416
  5. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 13 277
  6. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 12 938
  7. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 12 397
  8. Tieto chyby sú pri zateplení fasády najčastejšie – vyhnite sa im 10 955
  9. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 589
  10. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 9 719
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Čelnú zrážku s autom motocyklista neprežil

Pri nehode zasahovali aj leteckí záchranári.

Proti komárom na Morave bojujú tento rok inak

Názory na to, čo je najekologickejší prístup, sa rôznia.

Medzi dobrovoľníkmi, ktorí hľadajú liahniská, sú aj deti.

V Moravskom sv. Jáne padlo vedenie, vlaky meškajú viac než hodinu

Porucha ovplyvnila vnútroštátne aj medzištátne spoje.

Sochy na hradbách oživili mesto. Originálna hra je tu

Hra Mocný opasok je na Slovensku unikátom.

Sochy na trnavských hradbách.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Hygienik Kapasný reaguje na nové štatistiky: Z okresu Žilina nebolo päť prípadov

Päť prípadov odhalilo testovanie na pracovisku Klinickej biochémie v Žiline.

Peniaze zo zbierky dostal každý, kto bol v autobuse smrti. Pozostalí sú nespokojní

V každej dedine zvolili iný kľúč na delenie peňazí. V jednej odhlasovali pomer 2:1 v prospech rodín, ktorých člen neprežil. V druhej dostali všetci rovnakú sumu.

Nezvestného 66-ročného Milana z Banskej Bystrice našli mŕtveho v lese

Polícia odvolala pátranie po nezvestnom 66-ročnom Milanovi Nociarovi z Banskej Bystrice.

Už ste čítali?