Pondelok, 18. marec, 2019 | Meniny má Eduard
Nájdete nás na webe

Pomôže Kaliňák zlepšiť bezpečnosť na D1?

Aktivisti vyzývajú ministra vnútra, aby konal v bezpečnosti premávky na D1.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: Archív Sme )

BRATISLAVA. Aktivisti z občianskeho združenia (OZ) Triblavina a zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 vyzývajú ministra vnútra Roberta Kaliňáka (Smer-SD), aby konal vo veci bezpečnosti cestnej premávky na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Podľa aktivistov nie je aktuálny stav, keď je odstavný pruh zrušený a na miesto neho je provizórne vyznačený tretí jazdný pruh, v súlade s normami.

Rozšírenie D1 sa po zmenách môže ešte viac oddialiť

"Takmer 100 dopravných nehôd v tomto úseku za posledné tri roky je toho dôkazom," tvrdia aktivisti. Zároveň upozorňujú, že členmi odbornej komisie, ktorá v októbri odporučila budúce dopravné riešenie k rozšíreniu D1 a výstavbe križovatky Triblavina, boli aj zástupcovia polície. "Ako je možné, že ministerstvo vnútra, ktorého zamestnanci boli členmi komisie, namiesto toho, aby v súlade so schválenou dokumentáciu tlačilo na urýchlené vybudovanie riadnej diaľnice, toleruje zastavenie prác a podporuje iné riešenie D1 vediac, že tento nezákonný proces môže stavbu ešte viac oddialiť?" pýtajú sa aktivisti.

Súčasný stav tohto úseku diaľnice D1 mal byť podľa OZ Triblavina už vyriešený. Tým, že polícia súhlasila s ostatnými členmi komisie, dala podľa združenia súhlas, aby tento stav zotrval až do roku 2020. Podľa komisie je totiž vzhľadom na súčasné nevyhovujúce šírkové usporiadanie D1 nevyhnutné realizovať rekonštrukciu diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou do 30. 11. 2020.

Aktivisti nesúhlasia s viacerými stanoviskami odbornej skupiny. Napríklad s tvrdením, že skapacitnenie diaľnice D1 v pôvodnom riešení s kolektormi je ekonomicky nehospodárne a v úseku Bratislava- Triblavina z dôvodu zachovania bezpečnosti a plynulosti dopravy na diaľnici neprijateľné. "To, či je takto navrhnutá diaľnica efektívna, bolo posúdené počas prípravy tejto stavby. Výsledkom bolo preukázanie ekonomickej efektívnosti tejto stavby s rokom návratnosti tejto investície 2023," tvrdí OZ Triblavina.

Podľa komisie je nežiaduce smerovať dopravu do jedného dopravného prúdu, naopak, je potrebné uplatňovať budovaný radiálno-okružný systém v územnom celku Bratislava. "To, ako bude riešená koncepcia dopravy v tomto regióne, bolo naštudované v procese prípravy a schvaľovania územného plánu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). Tak je to zakotvené aj v územných plánoch okolitých obcí," oponujú aktivisti.

Na Triblavine sa pracuje

Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) sa koncom októbra stotožnil s návrhmi odbornej komisie a diaľničný úsek medzi Bratislavou a Trnavou by sa mal podľa neho rekonštruovať tak, ako ho navrhla. Teda diaľnica D1 od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné by mala mať štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh, od Blatného po Trnavu by diaľnica pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. Minister zároveň vydal pokyn Národnej diaľničnej spoločnosti, aby pokračovala vo výstavbe križovatky Triblavina podľa odporúčaní záverov komisie. Tie sú však iné, ako boli pôvodne vysúťažené, preto by nielen podľa aktivistov, ale aj BSK mala byť vypísaná nová súťaž, inak bude porušený zákon.

BSK síce stále tvrdí, že má vážne výhrady k odporúčaniam odbornej komisie a navrhovaný model je podľa neho v rozpore s územným plánom, na rokovanie nakoniec prizve len starostov dotknutých obcí. To sa nepáči aktivistom, ktorí tvrdia, že starostovia nekonajú podľa v súlade z uzneseniami svojich zastupiteľstiev. Tie ich zaviazali, aby konali v súlade s pôvodným projektom rozšírenia D1, čo podľa aktivistov nerobia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  3. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  4. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  6. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  9. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia
  1. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  2. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  5. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  6. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  7. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  8. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  10. Resco rozdelí medzi zamestnancov milión eur!
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 538
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 22 236
  3. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 21 887
  4. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 19 844
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 320
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 537
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 6 795
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 694
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 491
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 4 061

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy z MY Pezinok

Motocyklista sa zrazil s autom, musel zasahovať vrtuľník

Mladú ženu musel vrtuľník previezť do nemocnice v Bratislave.

Zuzana Čaputová pri poslednom vystúpení počas volebnej noci.
Prezidentské voľby 2019

Minúta po minúte: Čaputová postupuje do druhého kola

Sledujte aktuálny priebeh volieb.

Volič vhadzuje svoj hlas do urny počas 1. kola prezidentských volieb 2019 v Ilave.

V Pezinku musela riešiť komisia podnet, týkal sa vzoru hlasovacieho lístka

Doterajší priebeh volieb však hodnotia v okrese Pezinok celkovo ako bezproblémový.

Prezidentské voľby 2019

Elektrokolobežky by cestujúci privítali aj vo vlakoch z Trnavy do Bratislavy

Smart „vychytáviek“ pre mestá je čoraz viac. Samosprávy ich vedia využiť napríklad v doprave, bežní ľudia zasa v meste či na chalupe.

Ilustračné foto.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Komisia v púchovskom okrese chodila s urnou autom s nálepkami ĽSNS

Vozidlo bolo vyzdobené nálepkami Kotlebovej strany.

Nezvestnú Danielu, matku troch detí, našli v Oravskej priehrade

Dnes sa pri lodenici na Nábreží priehrady zišlo približne sto dobrovoľníkov. Prišli hľadať Rabčanku, podarilo sa im to za pol hodinu.

Známe obchodné centrum v Prievidzi museli evakuovať, došlo v ňom k požiaru (+FOTO)

V priestoroch toalety v obchodnom centre na Nábrežnej ulici v Prievidzi v nedeľu popoludní horelo.

Prezidentské voľby 2019

Ako dopadli prezidentské voľby v Trenčíne a okolí?

Pozrite si kompletné výsledky prezidentských volieb v Trenčíne a okolí. Ktorý kandidát mal najviac hlasov? Kto zabojuje o post prezidenta v 2. kole?

Vybrali SME

Už ste čítali?