Streda, 17. október, 2018 | Meniny má Hedviga
Nájdete nás na webe

Čo má spoločné obchvat Pezinka a Triblavina?

Na jedne strane je problém z územným plánom a na druhej križovatka Triblavina.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/AP)

PEZINOK. Problematike okolo križovatky Triblavina sa venujeme už niekoľko mesiacov. Na prvý pohľad sú najviac dotknutými bratislavské satelity v okolí Triblaviny, lenže od výstavby križovatky zavisí aj dopravná situáciu v Pezinku.

O obchvate okresného mesta sa hovorí už roky a čoraz viac je cítiť, že je potrebný ako soľ. Kedy sa začne s jeho výstavbou, nie je jasné. V Pezinku majú problém s územným plánom a na opačnej strane so stále viac zamotanou kauzou ohľadom Triblaviny, aspoň na prvý pohľad. O tom, že Pezinok potrebuje mať schválený územný plán aj preto, aby mohol pokračovať v prípravných fázach projektu, hovoril nedávno primátor Oliver Solga v týždenníku Trend.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kedy sa to zlepší v Pezinku je vo hviezdach

Práve cez Triblavinu sa mal obchvat napájať na diaľnicu D1, tým by z mesta a okolia by odviedol značnú časť dopravy. Pokým na Triblavine nie sú vybudované napojenia na budúci obchvat Pezinka a na starú seneckú platí, že križovatka je zbytočná. BSK tvrdí, že napojenia nemôže stavať kým NDS nezverejní definitívne riešenie podľa ktorého bude rozširovať diaľnicu D1.

"BSK na základe Zmluvy o spolupráci rieši dobudovanie ciest II.a III.triedy v oblasti križovatky Triblavina smerom na juh – ako prepojenie diaľnice a cesty I/61. Smerom na sever rieši napojenie z križovatky Triblavina na Chorvátsky Grob a následne na obchvat Pezinka. Severným smerom je spracovaná projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie. BSK pracuje ďalej na príprave a realizácii severného prepojenia obcí s križovatkou Triblavina. Bratislavský samosprávny kraj však môže v aktivitách pokračovať až po potvrdení finálneho zámeru Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja a Národnej diaľničnej spoločnosti o podobe križovatky Triblavina a o termínoch jej výstavby. Záujmom župy je, aby úseky boli odovzdané verejnosti do užívania spolu s križovatkou Triblavina," napísala v stanovisku tlačová tajomníčka kraja Veronika Beňadiková.

BSK by podľa aktivistov vyčkávať nemala

Aktivisti však s postojom kraja nesúhlasia, ako napísali vo svojom stanovisku píšu, že súčasný postoj kraja k Triblavine je až nepochopiteľne benevolentný. Tvrdia totiž, že kraj nie je závislý na konečnom riešení rozšírenia diaľnice a na napojení na obchvat Pezinka mohli už dávno pracovať.

"Namiesto očakávaných, zmluvne deklarovaných záväzkov predstavuje reálne riziko zablokovania napojení z diaľnice. Aj pričinením BSK tak bude diaľničná križovatka Triblavina slúžiť iba pre potreby jediného developera územia. Vybudovanie obchvatu Pezinka nie je možné bez legislatívnej prípravy územných a stavebných povolení. To, že BSK vyčkávanie odôvodňuje nejasným konečným riešením diaľničnej križovatky Triblavina je nepochopiteľné " tvrdia aktivisti z OZ Triblavina.

Dodávajú, že BSK je viazaná zmluvne túto komunikáciu vybudovať, "pričom komunikácia nie je odvodená od tvaru diaľničnej križovatky, ale od intenzity dopravy územia, ktoré pripája pričom napojenie tejto komunikácie je až na ďalšiu okružnú križovatku, nie na teleso križovatky Triblavina."

Dodávajú, že obdobná situácia je na južnej strane diaľnice, kde sa teraz hovorí o napojení dočasnej komunikácie z D1 na Cestu na Senec cestnou dopravnou signalizáciou namiesto kapacitnej mimoúrovňovej križovatky na rozšírenú Cestu na Senec.

Problémy a časové zdržanie by mohli spôsobiť aj výkupy pozemkov a vybavovanie všetkých povolení, čo môže, podľa aktivistov,spôsobiť posun realizácie obchvatu. Nakoniec, že tento proces nemusí byť jednoduchý, dokázal aj problém s pôvodným trasovaním, ktorý ešte na jar riešil jeden z aktivistov. Vtedy sa proti plánovanej trase napojenia postavili zástupcovia urbáru a obyvatelia časti Výhon. Kompromisné riešenie, ktoré vyhovovalo obom stranám vtedy podporil aj kraj. Preto dnes aktivistov prekvapuje, že nekoná, a to aj napriek tomu, že celý proces sa môže oproti pôvodnému plánu natiahnuť.

"V záujme občanov žijúcich v tejto oblasti je potrebné, aby sa BSK začalo intenzívne o tento proces zaujímať," dodávajú aktivisti.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  6. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  1. Rozprávkové tankovanie
  2. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  3. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  4. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 457
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 867
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 418
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 8 802
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 472
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 910
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 5 194
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 823
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 162

Téma: Život v meste


Článok je zaradený aj do ďalších tém Život v meste

Hlavné správy z MY Pezinok

Na priehrade Boleráz vypustili vodu a vylovili ryby, pozrite si fotky

Muži stojaci po pás v studenej bahennej vode a plieskajúci o hladinu palicami a množstvo rýb naokolo, to bol obraz utorka na priehrade Boleráz pri Trnave.

Bývalý kukláč a šéf vydieračov zo Záhoria na súde s odvolaním neuspel

Bývalý kukláč zo Záhoria Miroslav Štvrtecký si odpykáva 21-ročný trest v Leopoldove.

Mont Blanc medzi ferratami. Zdolať Gianni Costantini v Dolomitoch je udalosť

Kto nebol v Dolomitoch, nebol v horách, povedal mi raz dávny priateľ. A hneď po prvej návšteve pred rokmi som mu dal za pravdu. Odvtedy sa tam pravidelne vraciam. Tentokrát sme si s partiou kamarátov vytipovali dve náročné ferraty.

Základná škola v Grinave sa snaží inovatívnymi spôsobmi vyučovania motivovať žiakov

Základná škola s MŠ Orešie je škola rodinného typu, ktorá má dve budovy, rozsiahly školský areál a telocvičňu.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

AKTUALIZOVANÉ 12:30

Cesta je už prejazdná, motocyklista zomrel na mieste nehody

Polícia hľadá svedkov nehody. Cestu sprejazdnili ešte dopoludnia.

V Žiline rastie dom bez povolenia. Má ich byť ešte viac

Investor chce stavbu dodatočne zlegalizovať.

Vybrali SME

Už ste čítali?