Streda, 20. september, 2017 | Meniny má Ľuboslav(a)
Pridajte si svoje mesto

Križovanie D4 a D1 bez kolektorov je v rozpore s normami, tvrdia aktivisti

Nesúhlasia s riešením, ktoré včera zverejnila NDS.

Odpočívadlo Triblavina.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Technické riešenie križovania diaľnic D4 a D1 bez kolektorov je v rozpore s normami. Tvrdia to aktivisti z občianskeho združenia Triblavina na margo záverov pracovnej skupiny, ktorá posudzovala návrh riešenia dopravnej situácie na diaľnici D1 v úseku Bratislava - Trnava.

Aktivisti nechápu, ako je možné, že zástupcovia polície dali riešeniu, ktoré je podľa nich v rozpore s bezpečnosťou dopravy, zelenú a či stačí 13 dní na to, aby komisia vytvorila, posúdila a vyhodnotila novú koncepciu dopravy. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) podľa nich len pred mesiacom stiahla z ministerstva životného prostredia žiadosť o posúdenie toho istého projektu.

"Je to v rozpore so zákonom"

"Ak sa odborníci podpisujú pod záver, že križovatku Triblavina je potrebné vybudovať v obmedzenom rozsahu stavebných objektov, odporúčajú konať v rozpore s platnou zmluvou a v rozpore so zákonom o verejnom obstarávaní," tvrdí občianske združenie Triblavina. Trvá na tom, aby sa prestavba diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 a počítalo sa pri nej aj s kolektormi, ktoré podľa aktivistov odľahčia regionálnu dopravu.

NDS v stredu (26. 10.) TASR informovala, že diaľnica D1 medzi Bratislavou a križovatkou Blatné pri Senci by sa mala rozšíriť o jeden jazdný pruh, čiže na osempruhovú diaľnicu. Od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné by teda mala mať diaľnica D1 štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh, od Blatného po Trnavu by diaľnica pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. Vyplýva to zo záverov pracovnej skupiny, ktorá posudzovala návrh riešenia dopravnej situácie na diaľnici D1 v úseku Bratislava - Trnava, ktorý zahŕňa aj úsek Triblavina.

Expertná skupina považuje kolektory za neekonomické

Odborná skupina totiž považuje pôvodnú koncepciu šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu, neprijateľnú, a teda neopodstatnenú. Členmi pracovnej skupiny boli zástupcovia Stavebnej fakulty STU Bratislava, Výskumného ústavu dopravného Žilina, Inštitútu stratégie dopravy, Policajného zboru a Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Na základe jej záverov by mali NDS a ministerstvo prijať definitívne rozhodnutie o podobe úseku D1 Bratislava - Trnava.

Koncom júna pritom NDS konštatovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, tak ako je to uvedené v Územnom pláne BSK. BSK však následne upozornil, že NDS chce vybudovať kolektory len na úseku diaľnice medzi Bratislavou a Triblavinou, ale v ďalších častiach to už nebudú kolektory, ale príjazdové pruhy na diaľnicu.


  1. Cyklokoalícia Pezinok žiada mesto, aby nezabudlo na ulicu SNP a okruh pri Rozálke Foto 29
  2. „Malokarpatský expres“ štartuje 18
  3. Prvý protest proti primátorovi podporilo niekoľko desiatok ľudí Foto 13
  4. Náhradnú autobusovú stanicu majú otvoriť v druhej polovici septembra 12
  5. V Modre bude konferencia o tradícii keramiky 10
  6. V krajskom zastupiteľstve je 50 miest, kandidátov sedemkrát toľko 8
  7. Ján Mrva dnes ohlásil kandidatúru 7
  8. Zajtra sa u nás opäť poriadne rozprší 7
  9. Vo Vištuku chcú postaviť stredoškolský kampus pre nadaných študentov 6
  10. Hrad Červený Kameň láka na zaujímavé výstavy 4

Najčítanejšie správy

Pezinok

Cyklokoalícia Pezinok žiada mesto, aby nezabudlo na ulicu SNP a okruh pri Rozálke

Cyklokoalícia Pezinok (CKPK) verí, že tri roky trvajúca príprava projektu cyklochodníka Pezinok-Limbach nebude v tomto roku jedinou cyklistickou aktivitou mesta.

„Malokarpatský expres“ štartuje

Bratislavský samosprávny kraj otvára turistickú autobusovú linku „Malokarpatský expres“, ktorý bude prechádzať naprieč Malými Karpatami.

Prvý protest proti primátorovi podporilo niekoľko desiatok ľudí

Organizátorky protestu budú v podobných akciách pokračovať.

Náhradnú autobusovú stanicu majú otvoriť v druhej polovici septembra

Predpokladaný termín otvorenia náhradnej autobusovej stanice na Bottovej ulici v Bratislave je druhá polovica septembra.

V Modre bude konferencia o tradícii keramiky

Konferencia sa bude venovať minulosti aj súčasnosti keramiky v našom regióne.

Blízke regióny

Naraz odstúpilo celé vedenie dediny. Starosta hovorí o šikanovaní podnikateľom

Doplňujúce voľby budú až na jar. Kto dovtedy povedie Žitavany, nie je zatiaľ jasné.

Radovan sa rútil Trenčínom. Do pôrodnice mu doprovod robila polícia

Policajti uplynulý utorok spozorovali auto, ktorého vodič sa rútil po Bratislavskej ulici v Trenčíne a nebezpečne predbiehal ostatné autá.

Slovensku hrozí blamáž: Úrady 25 rokov nerozhodli o pozemkoch slávneho rodu

Traja súrodenci sa štvrť storočia nemôžu domôcť pozemkov po predkoch, na ktoré majú zo zákona právo. Bezradnosť v boji so slovenskými úradmi ich zrejme poženie až na medzinárodné súdy.

Na námestí objavili základy stovky rokov starej budovy

Stovky rokov staré torzá murív mohli v minulosti predstavovať základy mýtnice alebo vážnice.

Pri nehode troch áut sa zranili dvaja ľudia

Cestu museli kvôli dopravnej nehode uzatvoriť.

Všetky správy

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

Minúta po minúte: Maria odstavila Portoriko od elektriny, zoslabla o stupeň

Príroda opäť vyčíňa, Mexiko zasiahlo ďalšie zemetrasenie.

Saganov debut na MS: žalúdočné problémy a hnev

Petra Sagana čakajú už ôsme majstrovstvá sveta. Pozrite, ako sa mu darilo na tých predchádzajúcich.

Návrat Ščurka z basy k hokeju: vražda, klamstvá aj podozrenie z korupcie

Pôvodne mu hrozilo až 20 rokov. Prečo dostal hokejista Ščurko za brutálnu vraždu rozhodcu Mareka Liptaja len mierny trest.

Kam vyraziť