Streda, 8. júl, 2020 | Meniny má IvanKrížovkyKrížovky

Križovanie D4 a D1 bez kolektorov je v rozpore s normami, tvrdia aktivisti

Nesúhlasia s riešením, ktoré včera zverejnila NDS.

Odpočívadlo Triblavina.Odpočívadlo Triblavina. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Technické riešenie križovania diaľnic D4 a D1 bez kolektorov je v rozpore s normami. Tvrdia to aktivisti z občianskeho združenia Triblavina na margo záverov pracovnej skupiny, ktorá posudzovala návrh riešenia dopravnej situácie na diaľnici D1 v úseku Bratislava - Trnava.

Aktivisti nechápu, ako je možné, že zástupcovia polície dali riešeniu, ktoré je podľa nich v rozpore s bezpečnosťou dopravy, zelenú a či stačí 13 dní na to, aby komisia vytvorila, posúdila a vyhodnotila novú koncepciu dopravy. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) podľa nich len pred mesiacom stiahla z ministerstva životného prostredia žiadosť o posúdenie toho istého projektu.

Skryť Vypnúť reklamu

"Je to v rozpore so zákonom"

"Ak sa odborníci podpisujú pod záver, že križovatku Triblavina je potrebné vybudovať v obmedzenom rozsahu stavebných objektov, odporúčajú konať v rozpore s platnou zmluvou a v rozpore so zákonom o verejnom obstarávaní," tvrdí občianske združenie Triblavina. Trvá na tom, aby sa prestavba diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 a počítalo sa pri nej aj s kolektormi, ktoré podľa aktivistov odľahčia regionálnu dopravu.

NDS v stredu (26. 10.) TASR informovala, že diaľnica D1 medzi Bratislavou a križovatkou Blatné pri Senci by sa mala rozšíriť o jeden jazdný pruh, čiže na osempruhovú diaľnicu. Od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné by teda mala mať diaľnica D1 štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh, od Blatného po Trnavu by diaľnica pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. Vyplýva to zo záverov pracovnej skupiny, ktorá posudzovala návrh riešenia dopravnej situácie na diaľnici D1 v úseku Bratislava - Trnava, ktorý zahŕňa aj úsek Triblavina.

Skryť Vypnúť reklamu

Expertná skupina považuje kolektory za neekonomické

Odborná skupina totiž považuje pôvodnú koncepciu šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu, neprijateľnú, a teda neopodstatnenú. Členmi pracovnej skupiny boli zástupcovia Stavebnej fakulty STU Bratislava, Výskumného ústavu dopravného Žilina, Inštitútu stratégie dopravy, Policajného zboru a Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Na základe jej záverov by mali NDS a ministerstvo prijať definitívne rozhodnutie o podobe úseku D1 Bratislava - Trnava.

Koncom júna pritom NDS konštatovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, tak ako je to uvedené v Územnom pláne BSK. BSK však následne upozornil, že NDS chce vybudovať kolektory len na úseku diaľnice medzi Bratislavou a Triblavinou, ale v ďalších častiach to už nebudú kolektory, ale príjazdové pruhy na diaľnicu.

Skryť Vypnúť reklamu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  2. Ako si správne vybrať akumulátorovú techniku?
  3. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  4. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  5. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  6. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  7. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  8. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií
  9. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark?
  10. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách
  1. O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku
  2. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  3. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  4. Garmin pridáva technológiu solárneho dobíjania
  5. Discover even more with the Spectacular Slovakia bundle offer
  6. Najviac slovenských dodávateľov vlastnej značky má COOP Jednota
  7. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  8. Nechceli ich pustiť na pozemok
  9. Užite si sedem dobrých rokov s hypotékou
  10. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 38 593
  2. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 19 151
  3. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 18 048
  4. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 16 302
  5. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 13 262
  6. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 13 227
  7. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 12 879
  8. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 661
  9. Tieto chyby sú pri zateplení fasády najčastejšie – vyhnite sa im 10 113
  10. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 9 942
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Križovatky

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Obchvat Bratislavy

Hlavné správy z Správy Pezinok - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Pezinok

Uskutoční sa gastronomické podujatie, parkovisko na Radničnom námestí uzavreli

Od štvrtka do nedele sa bude na Radničnom námestí konať Slovak Food Truck Fest.

Čelnú zrážku s autom motocyklista neprežil

Pri nehode zasahovali aj leteckí záchranári.

Proti komárom na Morave bojujú tento rok inak

Názory na to, čo je najekologickejší prístup, sa rôznia.

Medzi dobrovoľníkmi, ktorí hľadajú liahniská, sú aj deti.

V Moravskom sv. Jáne padlo vedenie, vlaky meškajú viac než hodinu

Porucha ovplyvnila vnútroštátne aj medzištátne spoje.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?