Štvrtok, 17. január, 2019 | Meniny má Nataša
Nájdete nás na webe

Križovanie D4 a D1 bez kolektorov je v rozpore s normami, tvrdia aktivisti

Nesúhlasia s riešením, ktoré včera zverejnila NDS.

Odpočívadlo Triblavina.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Technické riešenie križovania diaľnic D4 a D1 bez kolektorov je v rozpore s normami. Tvrdia to aktivisti z občianskeho združenia Triblavina na margo záverov pracovnej skupiny, ktorá posudzovala návrh riešenia dopravnej situácie na diaľnici D1 v úseku Bratislava - Trnava.

Aktivisti nechápu, ako je možné, že zástupcovia polície dali riešeniu, ktoré je podľa nich v rozpore s bezpečnosťou dopravy, zelenú a či stačí 13 dní na to, aby komisia vytvorila, posúdila a vyhodnotila novú koncepciu dopravy. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) podľa nich len pred mesiacom stiahla z ministerstva životného prostredia žiadosť o posúdenie toho istého projektu.

"Je to v rozpore so zákonom"

"Ak sa odborníci podpisujú pod záver, že križovatku Triblavina je potrebné vybudovať v obmedzenom rozsahu stavebných objektov, odporúčajú konať v rozpore s platnou zmluvou a v rozpore so zákonom o verejnom obstarávaní," tvrdí občianske združenie Triblavina. Trvá na tom, aby sa prestavba diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 a počítalo sa pri nej aj s kolektormi, ktoré podľa aktivistov odľahčia regionálnu dopravu.

NDS v stredu (26. 10.) TASR informovala, že diaľnica D1 medzi Bratislavou a križovatkou Blatné pri Senci by sa mala rozšíriť o jeden jazdný pruh, čiže na osempruhovú diaľnicu. Od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné by teda mala mať diaľnica D1 štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh, od Blatného po Trnavu by diaľnica pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. Vyplýva to zo záverov pracovnej skupiny, ktorá posudzovala návrh riešenia dopravnej situácie na diaľnici D1 v úseku Bratislava - Trnava, ktorý zahŕňa aj úsek Triblavina.

Expertná skupina považuje kolektory za neekonomické

Odborná skupina totiž považuje pôvodnú koncepciu šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu, neprijateľnú, a teda neopodstatnenú. Členmi pracovnej skupiny boli zástupcovia Stavebnej fakulty STU Bratislava, Výskumného ústavu dopravného Žilina, Inštitútu stratégie dopravy, Policajného zboru a Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Na základe jej záverov by mali NDS a ministerstvo prijať definitívne rozhodnutie o podobe úseku D1 Bratislava - Trnava.

Koncom júna pritom NDS konštatovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, tak ako je to uvedené v Územnom pláne BSK. BSK však následne upozornil, že NDS chce vybudovať kolektory len na úseku diaľnice medzi Bratislavou a Triblavinou, ale v ďalších častiach to už nebudú kolektory, ale príjazdové pruhy na diaľnicu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  2. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  3. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  4. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  5. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  6. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  7. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  8. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  9. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho
  1. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  4. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  6. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  8. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  9. Rozhodujú činy!
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 12 903
  2. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 124
  3. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 10 135
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 540
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 6 989
  6. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 4 027
  7. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 3 876
  8. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 3 775
  9. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 520
  10. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 2 813

Téma: Križovatky


Hlavné správy z MY Pezinok

Auto skončilo na D1 na streche, šoféri dostali aj pokutu za fotenie

Vážna nehoda sa stala dne ráno na diaľnici D1 z Bratislavy do Trnavy.

Manželský sľub sa nevyžaduje, „profi“ rodičom sa môže stať takmer každý

Profirodič je viac ako iba bežná práca na plný úväzok. Mnoho ľudí nemá ani predstavu o tom, čo všetko toto zamestnanie zahŕňa.

Slováci sú konzervatívni, úspory nechávajú ležať na bežných účtoch

Bežné vkladové produkty nechránia peniaze klientov pred infláciou, upozorňuje ekonóm.

V obci plánujú vybudovať futbalový areál

Investor tvrdí, že futbalový areál bude mať pozitívny vplyv na kvalitu, pohodu a zdravie obyvateľov obce.

V okrese Pezinok prichytili policajti dvoch vodičov pod vplyvom alkoholu

Prvý prípad sa stal koncom roka v Slovenskom Grobe a ďalší vo Svätom Jure.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Snažia sa žiť bez odpadu. Ľudia ich snahu nepochopili

Pýtali sa jej, či dostala trest, keď zbiera odpadky okolo školy.

Oravský hrad aj lesnú železnicu zavreli kvôli snehu

Dobrovoľníci Orava rescue systém zapadli v lese.

V kauze Mariatchi vypovedali poškodení, obžalovaní neprišli

Páni prišli z klubu Walhala. Chceli si kúpiť cigarety, neuspeli. Skončilo sa to bitkou.

Vybrali SME

Už ste čítali?