Pondelok, 20. august, 2018 | Meniny má Anabela
Nájdete nás na webe

NDS riešenie Triblaviny stále zvažuje, ministerstvo má jasno

Ministerstvo dopravy potvrdilo, že Triblavinu budú stavať s kolektormi v tele diaľnice.

Ani minister Érsek na žiadosť o stretnutie doteraz nereagoval.(Zdroj: KS)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť stále prehodnocuje ako budú riešiť rozšírenie diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou a križovatku Triblavina. Tak znela dnešná odpoveď hovorkyne NDS Evy Žgravčákovej.

Ešte minulý týždeň sme otázku, ako sa teda bude stavať položili aj ministerstvu dopravy. Tam bola odpoveď jednoznačná, stavať sa bude podľa riešenia, ktoré NDS predstavila koncom júna tohto roku. To znamená, že diaľnica sa rozšíri na tri jazdné pruhy plus dva takzvané kolektory. Rozdiel je v tom, že oproti pôvodnému projektu, sú kolektory súčasťou tela diaľnice, čo aktivisti odmietajú. Argumentujú tým, že takéto riešenie nepomôže odľahčiť už dnes preplnené cesty. 

Článok pokračuje pod video reklamou

Projekty zatiaľ nevideli

Podľa aktivistov je aj takéto riešenie v rozpore s územným plánom kraja a teda aj so zákonom. Pritom ešte pred niekoľkými týždňami sa zdalo, že diaľnicu predsa len postavia podľa pôvodného projektu z roku 2013. NDS totiž z ministerstva životného prostredia stiahla žiadosť o zmenu stavby.

"Oni žiadosť o zmenu z ministerstva životného prostredia stiahli, to znamená, že de iure je teraz stav, že platí to, čo je v súlade s územným plánom, na čo bola vypracovaná dokumentácia a na čo bolo vydané stavebné povolenie, ale skutočnosti čo sa deje a aký je stav nevieme," povedala pre TASR Tatiana Kratochvílová z OZ Triblavina.

Ďalej dodáva, že doteraz nie je jasné, podľa akého projektu sa bude stavať, predstavené riešenia doteraz majú len podobu vizualizácie, nie však konkrétneho projektu. "NDS nám nepredložila žiadne projektové dokumentácie, ktoré by
potvrdzovali, že sa naozaj pôjde touto cestou, neexistujú ani riešenia napojenia regionálnych ciest na kolektory," upozornila ešte v septembri Kratochvílová. Myslí si, že v skutočnosti nepôjde o výstavbu kolektorov, ktoré by pomáhali odľahčiť regionálne komunikácie, ale o rozšírenie diaľnice o ďalšie dva pruhy, čo obyvateľom v území nepomôže.

Na výzvu minister nereagoval

Aktivisti už niekoľkokrát požiadali o stretnutie ministra dopravy. Žiadosť z 21. septembra, ktorú adresovali Árpadovi Érsekovi, zostala bez odozvy. Rovnako ako žiadosti adresované jeho predchodcovi Brecelymu.

Predseda BSK Pavol Frešo sa k takémuto riešeniu vyjadril, že prídavné pruhy  v tele diaľnice sú lepšie ako žiadne, zároveň však ani toto riešenie nepovažuje za ideálne. 

V snahe priblížiť vodičom svoje aktivity, zorganizovali koncom septembra členovia OZ Triblavina informačnú kampaň. Vodičom v ranných zápchach rozdávali informačné letáky a petičné hárky. Pripomeňme, že petícia za prestavbu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 beží už od jari. Za ten čas aktivisti vyzbierali zhruba päťtisíc podpisov. Práve spomínaná kampaň zrejme vodičov zaujala, lebo od konca septembra podpisy pribúdajú oveľa rýchlejšie.

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 13 637
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 650
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 7 016
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 249
  5. Vizuálny smog je problém 2 995
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 775
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 703
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 384
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 634
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 387

Téma: Diaľnice


Hlavné správy z MY Pezinok

Zrúcanina hradu Korlátka prechádza rekonštrukciou

Hrad Korlátka, ktorý sa nachádza v zalesnenom teréne Malých Karpát v katastri obce Cerová v okrese Senica, dlhé desaťročia chátral.

Radnica vrhla tieň na pešiu, popoludní prišlo podstatne viac ľudí +video

Popoludní bol pripravený bohatý program pre deti, Trnavskú bránu si prišlo pozrieť podstatne viac zvedavcov ako dopoludnia.

Medzi Sencom a Ivankou pri Dunaji horeli porasty

Hasiči zasahujú pri požiari porastu popri železničnej trati medzi obcami Senec a Ivanka pri Dunaji.

Trnava žije folklórom. Ľudí neodradilo ani teplé počasie

Folklórny festival Trnavská brána roztancoval centrum.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vybrali SME

Už ste čítali?